Ja, selvfølgelig kan ingen svare mig på det. Men jeg har brug for at lufte mine tanker, og høre hvad andre tænker.
Lidt om mig: Jeg er 27 år, i gang med kandidaten af mit lægestudie og alenemor til to: en pige på 7 år og en dreng på 4 år. Jeg gik fra deres far for over 2 år siden, da han viste sig at være alkoholiker, og det gik ud over mig og mine børn (det er en laaaang historie). Jeg har dem 11 ud af 14 dage,
Jeg er kæreste med en super sød mand, som er 16 år ældre og har to noget ældre børn som han har 7:7. Vi bor ikke sammen, men dog tæt på hinanden. Vi har været sammen i 1,5 år.
Og nu til det, der fylder hos mig: Min kæreste og jeg er rigtig gode til at snakke sammen om stort og småt, men det resulterer så også i, at der nogle gange bliver vendt nogle mindre sjove emner. fx: At jeg er lidt "for" ung i min opførsel nogle gange. Han understregede at det ikke var for at kritisere, men at han bare havde brug for at vende det. Jeg vidste ikke rigtigt, hvad jeg skulle bruge informationen til. Den gjorde mig mest af alt bare lidt ked af det.
Et andet eksempel: At hans ældste søn ikke kan lide min ældste, og han derfor prioriterer at mine børn ikke er hos ham, når hans søn også er der, fordi han ikke synes, sønnen skal føle sig nødsaget til at trække sig op på værelset. Jeg ved godt, min datter kan være lidt "meget" når hun er et sted, hvor hun ikke føler sig 100% hjemme. Hun kan ikke altid finde ud af, at falde ned og bare være sig selv i sådanne situationer. Det hjælper i hvertfald slet ikke, hvis hun kan mærke, at hun bliver set lidt skævt på. Det var i hvertfald ikke rart at høre. Og jeg synes måske, det var bedre at sønnen prøvede at lære hende at kende frem for at trække sig (han er 17).
Et tredje eksempel: Vi er begge drømmere, som finder meget hygge i at drømme om fremtiden. Det har også ført til, at vi har kigget på huse, bare for sjov. Men en dag, så sagde han, at han efter at have kigget på hus ikke kunne undlade at tænke over, hvordan vi dog skulle kunne føre vores familier sammen. Både grundet hans ældstes syn på min datter, og på grund af, hvor forskellige vi er, når det kommer til vores hjem. Han er meget ryddelig, modsat mig, som lever i et kaos grundet min meget pressede tidsplan hver dag, og så har jeg heller ikke en uges børnefri til at få styr på en masse.
Nå, men den sidste snak fik mig til at spørge ham om, hvad han egentlig gerne vil. Han fortalte, at han faktisk som udgangspunkt slet ikke havde søgt en kæreste at skabe familie med, men i stedet en "hyggekæreste" han kunne gå ud med, og dele oplevelser med - en COLA-kæreste (couples living apart). Men at han nu var i tvivl om, hvad det faktisk er, han ønsker. Han kunne sagtens forstå, at jeg søgte en at skabe familie med. Hvilket jeg gør, for jeg har aldrig rigtig oplevet at være en velfungerende børnefamilie. Taget min alder i betragtning kommer det nok heller ikke som et chok for mange, at jeg ikke er klar til at opgive familiedrømmen. Jeg fortalte ham også, at jeg havde en følelse af, at han gerne ville mig, men ikke ville mine børn. Til det svarede han: "Det er nok også sådan han har det lige nu". Men altså...
Han vil også helst dyrke hans børn uden vi er der...
Nu ved jeg godt, at jeg har skrevet en masse, som sikkert får de fleste til at tænke, at jeg helt åbenlyst ikke bør være sammen med ham. Men jeg elsker ham jo. Vi er meget meget ens på mange personlige punkter. Deler de samme holdninger og kan virkelig grine sammen som om vi aldrig har gjort andet. Men igen, så er det, når vi bare er sammen uden børn.
Hvad fanden gør jeg? Bør jeg tænke, at der er noget bedre derude? En der kan give mig drømmen om en familie, og måske et barn mere, som min nuværende kæreste ikke vil have. Til trods for, at jeg synes vi passer perfekt på de fleste andre punkter.