Janey skriver:
Du skriver, at I passer perfekt sammen på mange områder, men passer I sammen på de VIGTIGSTE områder?
Du må mærke efter, om du er okay med at være hyggekærester/COLA eller, hvad man vil definere det som eller, om drømmen om familielivet er vigtigere for dig. Det er helt sikkert ikke nogen nem beslutning, når du elsker manden, men som du beskriver det, så får du ikke det du drømmer om hos ham. Svaret du må finde frem til må så være, om du elsker manden nok til, at nøjes med det han vil tilbyde dig.
Vi andre kan skrive nok så meget om, at sådan et forhold kunne vi ikke være i, men hvis det er ok for dig, at I kun ses uden børn og ikke får et hverdagsliv sammen i hvert fald så længe du har hjemmeboende børn, så er det jo ligegyldigt hvad vi andre kan være i. Alle lovlige familiekonstellationer er ok, når alle parter er lykkelige i det (inklusive hjemmeboende børn), men er du det? Og er du det nu, er du så også det om 5 år? 10 år?
Du skriver det så rigtigt. Det er jo det der er problemet, kan jeg se. At selvom vi passer så godt sammen på det personlige plan, så drømmer vi om noget helt forskelligt. Så på det (vigtigste) område er vi et mismatch.
nej jeg tror ikke, jeg elsker ham nok til at ville give helt afkald på mine drømme. Og jeg vil jo heller ikke ændre på ham og hans drømme. Jeg kan heller ikke give han det, han drømmer om. 
jeg har indtil nu bare fundet mig i at vi mest af alt ses uden børn. For han har været igennem en periode med familieproblemet og depression. Sammenholdt med, at han ikke tydeligt har sagt, hvad han ønsker og ikke ønsker, så har jeg nok forgæves gået og håbet på, han ville bliver klar til at vi sås mere end det.