Her har vi den stor på 14, der æder alt, også har vi hende på 10, der altid har været mere følsom overfor forskellige slags mad.
Her har vi altid gnavegrønt på bordet, som hun altid har været glad for. De fleste grønsager vil hun også gerne smage/spise.
Hun HADER alt hva der er i sovs. Det vil sige sammenkogte retter, kødsovs, suppe osv. Kød er hun blevet gladere for, indenfor de sidste par år, men ellers har det også været op af bakke.
Hvis jeg spørg hende, hva hun har lyst til, at spise er svaret 8 ud af 10 gange pommefrites, pizza og burger.
Så det laver vi, når hun ska forkæles.
Hvis vi får noget hun ik ka "lide" så må hun tage et stykke rugbrød med smør, eller en portion havregryn. Det bliver self spist ved bordet sammen med os. Hun ska selv finde tingene, og sætte det på plads igen bagefter.
Vi har gjort meget ud af, ik at gøre det til et problem. Men mine pædagogisk evner, rækker heller ik altid lige langt, og jeg har også været pænt træt af det.
Så stemmer i med de andre. Hun ska ik selv vælge hva hun heller vil have. Gi hende højest 2 fornuftige valg. Vil hun ik ha det, må hun undvære. Vh Stine
Anmeld
Citér