Pasning af baby første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2023

Anonym

Anonym skriver:

dybt uenig!

1) nej det er ikke det samme at være i institution/dagpleje, som at blive passet af morfar på 80 år eller af en bedste der ikke har den fjerneste anelse om hvordan man omgås børn. Det kan endda være direkte farligt for et lille barn hvis den der passer ikke ved/kan huske hvordan  man omgås eller behandler børn. Den pædagogiske tilgang er helt anderledes privat end den er i insitutioner etc. Så nej det er ikke altid det samme. det er ikke 

2) det er absolut nemmere med alderen at passe et barn der kan formulere sig frem for en 1 årig der ikke kan sætte ord på sine behov

1) Jeg siger heller ikke det er det samme, men hvis de er i institution - så bliver de passet ude.

Og jeg går da ud fra at forældre der gerne vil have passet deres børn, finder nogen der er egnede til opgaven og som kender børnene.
Og måske er vant til at omgås dem.

2) Ja, det er måske lettere at passe et barn der kan snakke og selv kan sige hvad der er brug for.

Mit synspunkt handlede om at det for barnet nok er lettere at blive passet, når det er vant til det fra de er små/mindre end hvis de først er 10 år når det sker. Igen afhængigt af barnet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2023

Soonmom

Vores børn når de har været små har været passet ved behov altså hvis vi har skullet noget.

Først senere når de selv har efterspurgt det er de blevet passet for fornøjelsesskyld.

Men altså den lille på 13 mdr bliver jo selvfølgelig passet i vuggestue og så henter bedsteforældre ca 1 gang i ugen, for at korte institutionstiden ned 

Anmeld Citér

31. januar 2023

Taco78

Profilbillede for Taco78
Anonym skriver:

dybt uenig!

1) nej det er ikke det samme at være i institution/dagpleje, som at blive passet af morfar på 80 år eller af en bedste der ikke har den fjerneste anelse om hvordan man omgås børn. Det kan endda være direkte farligt for et lille barn hvis den der passer ikke ved/kan huske hvordan  man omgås eller behandler børn. Den pædagogiske tilgang er helt anderledes privat end den er i insitutioner etc. Så nej det er ikke altid det samme. det er ikke 

2) det er absolut nemmere med alderen at passe et barn der kan formulere sig frem for en 1 årig der ikke kan sætte ord på sine behov

Hvor gamle er dine forældre?? 
Min den ældste ef 19 år og alle bedsteforældre er nu i alderen 70-74 år. Dvs. de var midt i 50’erne, da de blev bedsteforældre. 

/ Taco78 

Anmeld Citér

31. januar 2023

fehår

Mine børn er blevet passet ved 13 måneder og 10 måneder. De var ikke startet i institution der endnu (gjorde de ved 14 måneder). Den yngste er 7 måneder og ikke blevet passet endnu, men jeg tror ikke, der går længe nu. 

For mig har det aldrig handlet om noget praktisk , men om at mine børn skal have et tæt forhold til familie. Vi har startet med meget meget korte besøg, 15-20 minutter, og så optrappet derfra.

Anmeld Citér

31. januar 2023

Carina:-)

De er blevet passet kort tid fra de var helt små - og så er det øget med alderen.

Har selv passet familie og venners børn fra de var helt små - og det har helt klart styrket vores forhold.  Og i dag beder de selv om at komme her .

Anmeld Citér

31. januar 2023

Anonym

Vores var 3 måneder da han blev passet i 6 timer

Anmeld Citér

31. januar 2023

Anonym trådstarter

Filippa2018 skriver:

Jeg er enig med ovenstående svar. Vores datter bliver 5 år til april, og det er først de seneste måned hun selv har givet udtryk for at legeaftaler uden forældre er fedt og hun bliver ikke ked af det / utryg uden os på samme måde længere. Så først nu ved knap 5 års alderen føler jeg at pasning er i hendes tarv og ikke andres, men kun 3-5 timer af gangen og ikke om natten. 

Jeg har også måtte høre på en masse anstrengende og uvidende kommentarer om pasning, men vores behov har ikke været at sende barn til bedsteforældre vel vidende at det ikke har været i andres interesse end deres. De må vente på tiden er inde og nattesøvnen ikke er så fragmenteret.

Hold fast i din mavefornemmelse vedr. dit eget barn

Dejligt at høre andre familier der har valgt det samme. Vi har en følelse af at være meget forkerte og mærkelige, da ingen i vores netværk har valgt det samme. Hvordan har du formidlet dig? og har dine børn en god relation til familie på trods ?. Vi får tit af vide at vores barn ikke danne relation til andre, hvis mor og far altid er tilstede. 

Anmeld Citér

31. januar 2023

Anonym trådstarter

Savanna skriver:

Det er jo helt dit eget valg. Min søn er blevet passet af sine bedsteforældre siden 7-8 mdr i et par timer og i dag elsker han det (1 år). Han er dog ikke passet natten over endnu.

Hvad andre gør er deres sag, dit barn = dit valg. 

Ja. Det er det heldigvis. 

Men der kan forekomme et hvis pres og et hav af kommentar fra vores netværk, så kunne være rart at høre andres syn og valg. Om man er helt ved siden af. 

Ej hvor dejligt at han elsker det har du kunne mærke det på relationen ? 

Anmeld Citér

31. januar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

her har bedsteforældre på den ene side passer før 1/2 år. På den anden side kun få timer og fra 4 års alderen. Gæt hvor forbindelsen er stærkest . Der er meget stor forskel på relationen her. Og de holder af dem alle.

Men udover pasningen, har begge dele af familien været lige meget sammen med barnet ? Eller har forskellen været pasningen som har styrket relationen.

Anmeld Citér

31. januar 2023

Anonym

Taco78 skriver:

Hvor gamle er dine forældre?? 
Min den ældste ef 19 år og alle bedsteforældre er nu i alderen 70-74 år. Dvs. de var midt i 50’erne, da de blev bedsteforældre. 

Det er vel irellevant? Fik barn som 38 årig pga det tog mange år med behandling, og mine forældre er ikke unge?

Det er jo forskelligt hvornår folk får børn og er egentlig sagen uvedkommende. Min pointe var bare at det ikke er alle bedsteforældre der er gode til småbørn uanset alder. Min far der på daværende tidspunkt var 72 lod mit barn på knap 2 år løbe  alene ud på den store vej  da han skulle holde øje med ham i 10 minutter. Han troede at mit barn var stor nok til at færdes selv og vide man ikke løber rundt ude på en befærdet vej selv i myldretiden og blev siddende med sin kop kaffe i haven. Jeg Opdagede det ved et tilfælde.ø da jeg kiggede ud af vinduet. Og min far  er nu egentlig intelligent og fornuftig nok, han kan bare ikke huske hvad små børn kan og ikke kan. Så nej han har ikke fået lov at passe ham før mit barn er stort nok til at vide hvad der er rigtig og forkert. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.