Anonym skriver:
dybt uenig!
1) nej det er ikke det samme at være i institution/dagpleje, som at blive passet af morfar på 80 år eller af en bedste der ikke har den fjerneste anelse om hvordan man omgås børn. Det kan endda være direkte farligt for et lille barn hvis den der passer ikke ved/kan huske hvordan man omgås eller behandler børn. Den pædagogiske tilgang er helt anderledes privat end den er i insitutioner etc. Så nej det er ikke altid det samme. det er ikke
2) det er absolut nemmere med alderen at passe et barn der kan formulere sig frem for en 1 årig der ikke kan sætte ord på sine behov
1) Jeg siger heller ikke det er det samme, men hvis de er i institution - så bliver de passet ude.
Og jeg går da ud fra at forældre der gerne vil have passet deres børn, finder nogen der er egnede til opgaven og som kender børnene.
Og måske er vant til at omgås dem.
2) Ja, det er måske lettere at passe et barn der kan snakke og selv kan sige hvad der er brug for.
Mit synspunkt handlede om at det for barnet nok er lettere at blive passet, når det er vant til det fra de er små/mindre end hvis de først er 10 år når det sker. Igen afhængigt af barnet.
Anmeld
Citér