Jeg har det og havde det som dig. Tror vores barn var halvandet år før han blev passet et par timer imens vi flyttede. Han bliver stadig passet ganske lidt men dog engang imellem her som 4 årig. Har kun overnattet uden os 2 gange, da han sover virkelig uroligt og har brug for tryghed om natten og vågner meget.
Familie og netværk kan slå mig lige så meget i hovedet som de vil. for er det deres eller hans behov de tænker på. Han har et fantastisk forhold til familien og er tryg når han er alene med dem alligevel. Du gør hvad du føler er rigtigt, men det er også vigtigt at have relationer uden mor eller far er med og der kan være noget særligt i relationerne med fx bedsteforældre hvis de har barnet på egen hånd.
Det eneste minus jeg oplever nu af de få pasninger er, at han ikke er så god til at fx være alene til legeaftaler etc. Om det er derfor ved jeg ikke. Men det kommer nok.
Og du vil nok starte mor-politiet med dit opslag her. Og beder alle huske at alle børn og forældre er forskellige og har forskellige behov.
Et barn kan ikke få nok tryghed og omsorg, og alting skal nok blive godt uanset om man gør tingene på den ene eller anden måde.
Anmeld
Citér