Mobning kan ske uanset hvad. Børn kan altid finde noget at mobbe med. Er det ikke en ble, så kan det være fordi han er rødhåret, at han har et modermærke på ryggen, han er lav eller noget helt andet.
At sammenligne ble/ tis med briller..? Der er mange med briller og som har modermærker… de færreste tisser i sengen/ bruger ble i 1 og 2. Klasse..? Det er altså noget man lettere bliver drillet med … jeg ved det af erfaring. Og det er knap så fedt, at blive associeret med noget babyagtigt som relativ stor dreng.
Hvad ville du gør hvis det var den anden funktion og din søn stadigvæk ikke kunne styre sin afføring? Det er da noget man kærligt kan hjælpe dem med at komme videre fra - uden at det gøres til et stort problem.
Min søn suttede stadigvæk på tommel når han slappede af som 8 årlig. Jeg gjorde ikke et stort nummer ud af det men kom go negl på.. det smagte grimt og han holdt op efter 3 dage - problem solved. Det var noget lærerne kommenterede på, at vi skulle gøre noget ved.
Umiddelbart synes jeg, at du i din iver for ikke at gøre det til et problem, kommer til at tage for let på det - også i betragtning af at der er nemme løsninger, du ikke ønsker at afprøve. Forstår ikke helt hvorfor du opretter tråden. Du vil ikke ændre sovetidspunktet eller afprøve et lille apparat, der giver lyd så han sover lettere… Du har afprøvet at vække ham forat tisse af når du går i seng, men siger det heller ikke er en løsning? Hvad forventer du af gylden løsning så? Hvis det ikke er et problem og du ikke ønsker at afprøve noget - så skal du jo bare fortsætte, som I gør med ble.
Alternativt tal med din praktiserende læge.
Og uanset at du ikke mener at 7 år er meget … så fremhæver han det jo selv som et problem…. Hvad siger det dig at han bliver stolt når han ikke behøver ble: at han netop ikke er stolt ved anvendelsen af ble. Og så er det jo ret ligegyldigt om du er ligeglad med at vaske sengetøjet.
Over and out - god weekend
Anmeld
Citér