Tisser i sengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2023

Kastanje

Mobning kan ske uanset hvad. Børn kan altid finde noget at mobbe med. Er det ikke en ble, så kan det være fordi han er rødhåret, at han har et modermærke på ryggen, han er lav eller noget helt andet. 

At sammenligne ble/ tis med briller..? Der er mange med briller og som har modermærker… de færreste tisser i sengen/ bruger ble i 1 og 2. Klasse..? Det er altså noget man lettere bliver drillet med … jeg ved det af erfaring. Og det er knap så fedt, at blive associeret med noget babyagtigt som relativ stor dreng. 

Hvad ville du gør hvis det var den anden funktion og din søn stadigvæk ikke kunne styre sin afføring?  Det er da noget man kærligt kan hjælpe dem med at komme videre fra - uden at det gøres til et stort problem. 

Min søn suttede stadigvæk på tommel når han slappede af som 8 årlig. Jeg gjorde ikke et stort nummer ud af det men kom go negl på.. det smagte grimt og han holdt op efter 3 dage - problem solved. Det var noget lærerne kommenterede på, at vi skulle gøre noget ved. 

Umiddelbart synes jeg, at du i din iver for ikke at gøre det til et problem, kommer til at tage for let på det - også i betragtning af at der er nemme løsninger, du ikke ønsker at afprøve. Forstår ikke helt hvorfor du opretter tråden. Du vil ikke ændre sovetidspunktet eller afprøve et lille apparat, der giver lyd så han sover lettere… Du har afprøvet at vække ham forat tisse af når du går i seng, men siger det heller ikke er en løsning? Hvad forventer du af gylden løsning så? Hvis det ikke er et problem og du ikke ønsker at afprøve noget - så skal du jo bare fortsætte,  som I gør med ble. 
Alternativt tal med din praktiserende læge.

Og uanset at du ikke mener at 7 år er meget … så fremhæver han det jo selv som et problem…. Hvad siger det dig at han bliver stolt når han ikke behøver ble: at han netop ikke er stolt ved anvendelsen af ble. Og så er det jo ret ligegyldigt om du er ligeglad med at vaske sengetøjet.

Over and out - god weekend

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2023

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

At sammenligne ble/ tis med briller..? Der er mange med briller og som har modermærker… de færreste tisser i sengen/ bruger ble i 1 og 2. Klasse..? Det er altså noget man lettere bliver drillet med … jeg ved det af erfaring. Og det er knap så fedt, at blive associeret med noget babyagtigt som relativ stor dreng. 

Hvad ville du gør hvis det var den anden funktion og din søn stadigvæk ikke kunne styre sin afføring?  Det er da noget man kærligt kan hjælpe dem med at komme videre fra - uden at det gøres til et stort problem. 

Min søn suttede stadigvæk på tommel når han slappede af som 8 årlig. Jeg gjorde ikke et stort nummer ud af det men kom go negl på.. det smagte grimt og han holdt op efter 3 dage - problem solved. Det var noget lærerne kommenterede på, at vi skulle gøre noget ved. 

Umiddelbart synes jeg, at du i din iver for ikke at gøre det til et problem, kommer til at tage for let på det - også i betragtning af at der er nemme løsninger, du ikke ønsker at afprøve. Forstår ikke helt hvorfor du opretter tråden. Du vil ikke ændre sovetidspunktet eller afprøve et lille apparat, der giver lyd så han sover lettere… Du har afprøvet at vække ham forat tisse af når du går i seng, men siger det heller ikke er en løsning? Hvad forventer du af gylden løsning så? Hvis det ikke er et problem og du ikke ønsker at afprøve noget - så skal du jo bare fortsætte,  som I gør med ble. 
Alternativt tal med din praktiserende læge.

Over and out - god weekend

Kender mange der er blevet mobbet med bagateller som briller, hårfarve og andet. 

jeg oprettede tråden for at høre folks tanker. Ikke for at få hjælp. 

synes du tager det meget personligt at jeg ikke vil følge dit råd. Selvom jeg pænt har sagt tak for dit forslag. 
at du har haft problemer med det som barn betyder ikk at dine råd så er de rigtige for andre. 

respekter dog at jeg ikk ser det som et problem bare fordi du synes det er det. 

Anmeld Citér

7. januar 2023

Kastanje

Kender mange der er blevet mobbet med bagateller som briller, hårfarve og andet. 

jeg oprettede tråden for at høre folks tanker. Ikke for at få hjælp. 

synes du tager det meget personligt at jeg ikke vil følge dit råd. Selvom jeg pænt har sagt tak for dit forslag. 
at du har haft problemer med det som barn betyder ikk at dine råd så er de rigtige for andre. 

respekter dog at jeg ikk ser det som et problem bare fordi du synes det er det. 

Jeg har fuld respekt for, at du ikke ser det som et problem. Men det virker bare ikke som om at din søn er særlig stolt over stadigvæk at bruge ble. Rørt det dig ikke af det måske er et issue for ham. Jeg ved godt og respekterer, at du skriver at DU ikke ser det som et problem for dig. 
Beklager - men jeg ville bare selv virkelig have ønsket at mine forældre havde gjort noget før. 

Sidste kommentar herfra og held og lykke med projektet.

Anmeld Citér

7. januar 2023

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Jeg har fuld respekt for, at du ikke ser det som et problem. Men det virker bare ikke som om at din søn er særlig stolt over stadigvæk at bruge ble. Rørt det dig ikke af det måske er et issue for ham. Jeg ved godt og respekterer, at du skriver at DU ikke ser det som et problem for dig. 
Beklager - men jeg ville bare selv virkelig have ønsket at mine forældre havde gjort noget før. 

Sidste kommentar herfra og held og lykke med projektet.

Ærligt han virker ikke synderlig berørt af det overhovedet. Når han vågner om morgenen og han mærker han har tisset så siger han det altid med det samme. Helt nonchalant “jeg har tisset i sengen. Så skal have nogen tørre underbukser” også tager han dem af og lægger dem ud i badeværelset og han bliver vasket. 

hvis han gav udtryk på den mindste måde at ham var berørt af det. Så havde jeg set det som et problem. 
han beder jo netop endda selv om at få ble på nogen gange. Og han kan gå med den en hel dag (i weekenden kun og hvis den er tør selvfølgelig) så nej lad nu være at pådutte han alt muligt fordi du har haft det svært. 

Anmeld Citér

7. januar 2023

Kastanje

Ærligt han virker ikke synderlig berørt af det overhovedet. Når han vågner om morgenen og han mærker han har tisset så siger han det altid med det samme. Helt nonchalant “jeg har tisset i sengen. Så skal have nogen tørre underbukser” også tager han dem af og lægger dem ud i badeværelset og han bliver vasket. 

hvis han gav udtryk på den mindste måde at ham var berørt af det. Så havde jeg set det som et problem. 
han beder jo netop endda selv om at få ble på nogen gange. Og han kan gå med den en hel dag (i weekenden kun og hvis den er tør selvfølgelig) så nej lad nu være at pådutte han alt muligt fordi du har haft det svært. 

.. men så kan du jo stille ham spørgsmålet om han gerne vil stoppe med ble og med at tisse om natten. Hvis svaret er ja - så kan du jo hjælpe..? Og når han er glad for ikke at tisse hos sin far vil han sikkert svare ja. Han er jo så stor, at du kan tale med ham om det. 
Og det mest effektive er en alarm når man går ind og læser. At de selv ønsker at stoppe skulle være det mest væsentlige i forhold til at få succes med at få dem til at stoppe. Man kan også få et alarm- tisselagen som ikke har en ledning til underbukserne. .. hvis ledningen er et problem.

Alternativ (som du selv er igang med): se tiden an - det er kun 1-2 pct der tisser i sengen om natten som 15 årig

Nå nok om det - god weekend. 

Anmeld Citér

7. januar 2023

fehår

Anonym skriver:

Jeg synes, at det virker temmelig mærkeligt at lade et 7-årigt barn, som har været blefri længe, gå rundt med ble en hel dag. Jeg er enig med Kastanje: du lader til at prøve at rumme hans uheld så meget, at du faktisk normaliserer noget, som sagtens kan arbejdes med. 

Anmeld Citér

7. januar 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Lige et tip til overnatning med skolen - man kan få “tissepiller” ved lægen hvis det er en bekymring at vågne op våd eller skulle tage en ble på. havde en kollega med en datter der var vådlægger op i teenageårene, hun brugte de piller når hun skulle på ture med skolen og håndboldklubben. 

det ér et issue at være 7år og bruge ble om natten. Måske er det helt fint med din dreng derhjemme hvor der bare er jer. Men jeg vil næsten vædde med at piben får en anden lyd når han skal sove på skolen og du foreslår at pakke en ble med. 
min venindes datter er 7 og har mange uheld om natten og når de rammer en gentagende periode, får hun ble på. det er intet problem der hjemme. Hun finder den selv og tager på sammen med nattøjet. 

men! De skulle overnatte her til nytår. Og hun var nærmest i panik over om der var nogen af mine børn der skulle komme til at se at der var en ble i rejsetasken. Det er sgu ikke sjovt.  

Anmeld Citér

7. januar 2023

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Jeg synes, at det virker temmelig mærkeligt at lade et 7-årigt barn, som har været blefri længe, gå rundt med ble en hel dag. Jeg er enig med Kastanje: du lader til at prøve at rumme hans uheld så meget, at du faktisk normaliserer noget, som sagtens kan arbejdes med. 

Nu er det sådan set ikk hver weekend han render rundt i den og han laver heller intet i den. Går gå toilettet når han skal det. Kan ikk se den store forskel fra den til underbukser. 

jeg melder mig ud af tråden. For det er åbenbart helt forkert ikke at se et problem bare fordi andre ser det og påduttet min søn en masse ting uden i kender noget som helst til ham. 

jeg bad ikke om råd eller hjælp eller noget som helst. Jeg undrede mig om forskellen mellem far og her og spurgte til jeres tanker. Længere er den ikke. 

Anmeld Citér

7. januar 2023

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Lige et tip til overnatning med skolen - man kan få “tissepiller” ved lægen hvis det er en bekymring at vågne op våd eller skulle tage en ble på. havde en kollega med en datter der var vådlægger op i teenageårene, hun brugte de piller når hun skulle på ture med skolen og håndboldklubben. 

det ér et issue at være 7år og bruge ble om natten. Måske er det helt fint med din dreng derhjemme hvor der bare er jer. Men jeg vil næsten vædde med at piben får en anden lyd når han skal sove på skolen og du foreslår at pakke en ble med. 
min venindes datter er 7 og har mange uheld om natten og når de rammer en gentagende periode, får hun ble på. det er intet problem der hjemme. Hun finder den selv og tager på sammen med nattøjet. 

men! De skulle overnatte her til nytår. Og hun var nærmest i panik over om der var nogen af mine børn der skulle komme til at se at der var en ble i rejsetasken. Det er sgu ikke sjovt.  

Jamen så har du tabt væddemålet med det samme. For den snak har jeg haft med ham og sagt at den pakkes med og han selv må bestemme om den skal på eller ej. Og det var helt fint. Så piben fik ingen anden lyd. 

lad nu være at tillæg han en masse følelser når i ikke kender ham. 

Anmeld Citér

7. januar 2023

kamikaze

Jeg har selv haft et barn der tissede i sengen (og stadig nogle gange gør det). Hos os er der en fysisk årsag, så vores erfaring kan nok ikke overføres, men jeg kan godt sætte mig ind i TS' frustration over de mange opdragende indlæg der projicerer egne frustrationer på hendes situation uden at kende detaljerne. Kram til dig, TS.

En eftertanke: kan det tænke at bleen forstyrrer ham lige nok til at han vågner når han skal tisse? Personligt ville jeg nok prioritere dyb søvn over tør seng, så hvis det vitterligt handler om hvor dybt han sover, ville jeg nok lade ham sove -- også måske skaffe de piller for at undgå at tisse når han skal sove ude af huset.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.