Barn syg - fordeling mellem far/mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2022

Anonym

Jeg tager den første dag, da jeg har ret til 1 barnets første sygedag. Min mand har ret til flere, dvs er vores børn syge mere end 1 dag, så tager han resten (hvis ikke bedsteforældrene tager dem). Vi har 7-9-13 ikke haft så meget sygdom hos børnene 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2022

Morfire

Profilbillede for Morfire

Vi deler alt efter hvad der passer bedst i kalenderen. Jeg kan arbejde hjemmefra, så hvis hjemmearbejdsdage tæller med, har jeg flest, men reelle barn syg dage tror jeg går lige op. Vores arbejde er lige “vigtigt”, selvom vi ikke tjener det samme, men det skal jo ikke være vores arbejdsplads problem at det passer os bedst at den ene eller den anden tager barn syg.

Anmeld Citér

25. november 2022

Anonym

Hvis bedsteforældrene ikke kan, tager jeg barnets syg.

Min mand kan nogengange arbejde hjemmefra, så hvis det er er selvkørende barn som blot er sløj kan han tage den 

Jeg tjener klart mindst, så min mands job er bare vigtigere

Anmeld Citér

25. november 2022

Anonym trådstarter

Hvordan kan det være, at jer der har mænd, der tjener mere, synes at I derfor skal tage barn syg? Barn syg er jo med løn...

Er jeres arbejde mindre værd?

Anmeld Citér

25. november 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det kommer an på hvordan kalenderen ser ud. Min kone arbejder færre timer end jeg så hun har nok haft flere barn syg, men ellers tilstræber vi en rimelig fordeling.

Anmeld Citér

25. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan kan det være, at jer der har mænd, der tjener mere, synes at I derfor skal tage barn syg? Barn syg er jo med løn...

Min mand tjener 100.000 kr om måneden - jeg tjener 45.000. Det handler ikke om, at vi mister hans løn,de dage han tager barn syg.

Men der er en klar forventning ved en sådan løn, at man leverer både i antallet af timer og det at være til rådighed. 
Det er svært på det niveau at tage hyppige barns sygedage. Det gør også at det er flere møder på strategisk niveau end mine møder. Når jeg underviser kan det ikke aflyses.. men jeg har flere møder end min mand der kan tages på teams eller skydes.

Anmeld Citér

25. november 2022

Anonym

Herhjemme tjener jeg mest (12000kr mere per måned) - det har ingen betydning i vores hverdag og vores fordeling af hvem der tager sygedagene. Mit job er en smule mere fleksibelt end min mands til gengæld har min mand nogle andre fordele i hans job. Så det er det vi kigger på - ikke lønnen 

Anmeld Citér

25. november 2022

Anonym

Pga hvis der kommer fyringsrunder, besparelser osv. Så er det jo vigtigt at man er en stabil medarbejder og så er det altså vigtigst at det er den som tjener mest som er det

Men også bare ren princip. Jeg har en lorte løn. Så jeg mener jeg bedre kan tillade mig at tage barnets syg, min man har en god løn. Så han ligger jo selvfølgelig "mere arbejde i det" (hvis du forstår mig ret )

Anmeld Citér

25. november 2022

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Vi skeler til hverken løn eller køn - vi er lige meget forældre og tager sygedage på sammen måde som vi fordeler alle andre “forældrepligter/ting i familien” - den som bedst har mulighed for det, træder til. Der er ingen konkurrence, blot et spørgsmål om bedst mulige løsning. 

Anmeld Citér

25. november 2022

Hanspige

Profilbillede for Hanspige

Det er så dumt det med løn. 

Min ex mand kører samme argument, jeg kan ikke tage barn syg for mit job er åh så vigtigt og jeg tjener bla bla. Nej hvor jeg ikke gider at høre på det. Man planlægger efter sine børn, ikke den anden vej rundt. 

Mit arbejde er dæleme også vigtigt selvom jeg ikke får 80 eller 100k om måneden  

Kan bare ikke være rimeligt at den ene part skal tage hele ansvaret fordi den anden har taget et job der ikke er foreneligt med familie livet. 

Hvad hvis mor besluttede det samme? Hvem tager så børnene? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.