Han slog sin eks…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2022

Mor78

Profilbillede for Mor78

Jeg var gået… ville simpelthen ikke tage risikoen. Du skriver ikke noget om, om der var børn involveret i deres forhold. 
For dengang var der måske kun eks kæresten der kunne presse ham. Nu er der også børn i billede… og de kan presse. 
tænk hvis det en dag gik ud over dem. 

Man kan bare bedre tage chancer og risikere forskellig ting når man kun har sig selv at tænke på. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2022

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Giv ham da en chance, han er jo inde i dit liv nu, du kan ikke miste noget. Det er 7 år siden, man vokser jo også.

Bare gør det klart for ham første gang han slår er du væk.

Tjah… det kan da godt være at man kunne slippe med en enkelt røvfuld. Den chance ville jeg ikke rigtig være interesseret i at tage, slet ikke med ansvaret for børn …og det er sædvanligvis heller ikke sådan voldelige forhold udvikles (læs evt. det udemærkede indlæg andetsteds i denne tråd om den viden man har på området).

Anmeld Citér

28. oktober 2022

Anonym

Min venindes stedfar slog deres mor meget tidligt i deres forhold. Flere år efter skammer han sig stadig men har ikke slået siden. 

Anmeld Citér

28. oktober 2022

Cerenia

Profilbillede for Cerenia

jeg ville simpelthen ikke turde være i et forhold med en som har slået før. Jeg ville ikke engang være venner med sådan en person. 

jeg tænker der er en grund til du laver sådan et opslag her - noget i dig, mærker alarmerne ringe. Jeg er med på man skal give folk ‘benefit of the doubt ‘ men en mand som fysisk har været i stand til at slå hans kæreste.. nej tak. 
med den viden ville jeg gå og frygte hvornår det blev min tur og det gider jeg ikke gå og bekymre mig om i et forhold. 

kun du ved hvad der er rigtigt for dig dog.

Anmeld Citér

28. oktober 2022

Kastanje

Profilbillede for Kastanje
Anonym skriver:

Det er der ingen logisk forklaring på.

Jeg har mistet alt og alle. Ingen netværk el familie. Han er narsasit og tænker kun på sig selv og sine egen behov jeg er gået før og det er meget værre end at blive. Han opsøger mig alle steder kontakter alle selvom jeg ingen kontakt har med nogen. Jeg har en tlf men må ikke bruge sociale medier. Han ved heller ikke at denne side findes. Han er også ludoman. Der er rigtig meget. Og det er ikke så nemt. Hvis jeg går har jeg ingen steder at gå og han tager alle mine penge. Og jeg kan ikke bare tage på krisecenter el opsøge hjælp. Vi bor nemlig ikke i dk mere.

Som sagt jeg har ikke noget logisk svar desværre 

Bliver helt berørt af din situation. En narcisist vil gerne have dig til at tro at du ikke er noget værd og ikke kan klare dig selv - at der er nemmer at være underdanig. 
Hvilket land er du i?  Der er da ikke nogen mand der skal for fortælle dig om du må bruge sociale medier. Er din mand fra en anden kultur/ land? Er der krisecentre du kan tage hen til i det land. 
Hvad med at tage til den danske ambassade i landet og fortæl om din situation. Du bliver jo næsten holdt som fange? De kan hjælpe dig hjem og du kan få ny addresse/ navn/ telefon osv. hvordan skulle han sÅ finde dig?

Anmeld Citér

28. oktober 2022

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Kære alle

jeg søger jeres råd. Jeg har været kærester med en mand i nogle måneder. Han har nu mødt mine børn flere gange og de er vilde med ham.

Inden da har vi dated on/off halvandet års tid. Vi er meget forelskede og han har altid behandlet mig godt. Han var meget tøvende over at blive kærester og sagde, at det var pga. hans lange og dårlige ægteskab. Men efter vi endelig blev enige om at forsøge et forhold er det gået rigtig godt. 
men i går fortalte han mig så, at han havde slået sin ekskone mange gange i løbet af årene. Han skammede sig over det, og sagde, at han er et nyt menneske nu. Han blev gift ung og havde et meget tumultarisk ægteskab.

De blev skilt for 7 år siden 

jeg er virkelig i tvivl om jeg skal stoppe vores forhold. Han siger, at han aldrig vil gøre det igen, at han har lært at gå sin vej hvis han bliver vred.

Men jeg tænker bare. Hvad hvis han bliver presset en dag? Lige nu går alt godt. Men jeg ved også godt at jeg ikke er nogen engel, jeg kan blive sur og skændes, vil han så slå? Jeg vil ikke gå rundt og være bange for min kæreste. 

mit hjerte er ved at gå i tusind stykker, jeg troede endelig at jeg havde fundet den mand jeg skulle være sammen med. Han får mig til at føle mig så elsket og han er så sød ved mine børn. 
jeg er vred over, at han først fortæller mig det nu efter han har mødt mine Børn. Han føler jeg dømmer ham for gamle fejltrin og ikke vil elske ham for den han er nu.

Hvad tror I, skal jeg gå nu eller se tiden an. Hvordan kan jeg stole på en mand der rører mig så blidt med sine hænder og samtidig ved jeg, at de samme hænder har været brugt til vold…

Tænker at det er de færreste voldelige forhold som starter ud voldelige. Dem jeg hører om som har været i et voldelig forhold, de fortæller alle at han var helt vildt sød og rar i starten og gjorde alle de rigtige ting. Også forandrede han sig stille og roligt. 
Mine alarm klokker ville ihvertfald ringe. 

Anmeld Citér

29. oktober 2022

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Jeg lever med en voldig mand. Vi hat været gift i 16 år. Han slår ikke hverdag heller ikke hver måned med det sker lige pludseligt.

Han græder og lover ikke at gøre det igen.  Men det sker desværre.

Jeg vil ikke ønske det for min væreste fjende. En mand som slår på en kvinde er i min optik ikke en rigtig mand og selvom han blev skilt for 7 år siden har han vel haft kvinder i sit liv efterfølgende?  Nu har han fortalt dig det. Så når du for din første flad el spark af ham så "viste" du det godt. Uhyggeligt men sandt

Så længe han ikke har fået professionel hjælp ville jeg ikke stole på han ikke ville gøre der igen.

Bare lov at pas på dig selv

Kære du

Jeg læste dit indlæg i går og jeg har sådan tænkt på dig. Du skal jo ikke leve sådan der - som en fange. Det går ikke! Har du mon børn?
Hvor mon du bor henne? Jeg tænker, der MÅ være et sted at søge hjælp? 

Jeg tror, vi er mange som tænker på dig og gerne vil hjælpe. 
Giv lyd… 

Anmeld Citér

29. oktober 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Kære alle

jeg søger jeres råd. Jeg har været kærester med en mand i nogle måneder. Han har nu mødt mine børn flere gange og de er vilde med ham.

Inden da har vi dated on/off halvandet års tid. Vi er meget forelskede og han har altid behandlet mig godt. Han var meget tøvende over at blive kærester og sagde, at det var pga. hans lange og dårlige ægteskab. Men efter vi endelig blev enige om at forsøge et forhold er det gået rigtig godt. 
men i går fortalte han mig så, at han havde slået sin ekskone mange gange i løbet af årene. Han skammede sig over det, og sagde, at han er et nyt menneske nu. Han blev gift ung og havde et meget tumultarisk ægteskab.

De blev skilt for 7 år siden 

jeg er virkelig i tvivl om jeg skal stoppe vores forhold. Han siger, at han aldrig vil gøre det igen, at han har lært at gå sin vej hvis han bliver vred.

Men jeg tænker bare. Hvad hvis han bliver presset en dag? Lige nu går alt godt. Men jeg ved også godt at jeg ikke er nogen engel, jeg kan blive sur og skændes, vil han så slå? Jeg vil ikke gå rundt og være bange for min kæreste. 

mit hjerte er ved at gå i tusind stykker, jeg troede endelig at jeg havde fundet den mand jeg skulle være sammen med. Han får mig til at føle mig så elsket og han er så sød ved mine børn. 
jeg er vred over, at han først fortæller mig det nu efter han har mødt mine Børn. Han føler jeg dømmer ham for gamle fejltrin og ikke vil elske ham for den han er nu.

Hvad tror I, skal jeg gå nu eller se tiden an. Hvordan kan jeg stole på en mand der rører mig så blidt med sine hænder og samtidig ved jeg, at de samme hænder har været brugt til vold…

Jeg ville ikke give det et sekund mere og gå. Jeg har også været i et forhold der var ganske fin over et år for så langsomt at tage fart med vold og isolation - sådan nogle mænd kan være utrolig manipulerende. 

Anmeld Citér

29. oktober 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

En generel kommentar til flere indlæg i tråden: Giver det ikke sig selv, at mænd, som senere reagerer voldeligt, er søde, rare og “helt rigtige” i begyndelsen? Hvis et potentielt forhold indledes med, at manden er ubehagelig og grov, så vil langt de fleste kvinder jo stå af allerede der og ikke involvere sig mere med vedkommende. Altså vil der knap nok blive tale om et forhold, og det vil ikke indgå i de generelle beskrivelser af og undersøgelser om voldelige forhold. 
Jeg går ud fra, ethvert forhold begynder med, at begge parter er “søde”, kærlige, opmærksomme. Vi viser vel hinanden de bedste sider af os selv, når vi er forelskede - ikke for at manipulere, men fordi vi dels er glade for den anden, dels ikke har grund til eller lyst til at fremstå negativt. 

For mig kommer beskrivelsen af de sidenhen voldelige mænd til at fremstå, som om de alle som én har en målrettet plan om at snøre kvinden til at tro, de er gode og kærlige mænd, indtil hun er i deres garn. Og jeg er med på, at der findes både sociopater og narcissister derude, som manipulerer og spiller et spil - men der er vel også et væld af ellers “helt almindelige” mænd, som på ingen måde har bevidste planer om med tiden at udsætte deres partner for vold og knap nok ved, at de overhovedet rummer den tilbøjelighed - ? Ikke før den dag, langt inde i forholdet, hvor de oplever sig så pressede og trængte, at de tyr til vold. Og hvor de vel efterfølgende ER ulykkelige og skamfulde og selv tror fuldt og fast på, at det ALDRIG vil gentage sig. 

Jeg er ikke ude på hverken at bagatellisere eller på nogen måde forsvare brug af vold - men det undrer mig, at det altid betones, som om potentielt voldelige mænd alle “har en plan” og bevidst manipulerer fra dag 1. 

Anmeld Citér

29. oktober 2022

Anonym

En generel kommentar til flere indlæg i tråden: Giver det ikke sig selv, at mænd, som senere reagerer voldeligt, er søde, rare og “helt rigtige” i begyndelsen? Hvis et potentielt forhold indledes med, at manden er ubehagelig og grov, så vil langt de fleste kvinder jo stå af allerede der og ikke involvere sig mere med vedkommende. Altså vil der knap nok blive tale om et forhold, og det vil ikke indgå i de generelle beskrivelser af og undersøgelser om voldelige forhold. 
Jeg går ud fra, ethvert forhold begynder med, at begge parter er “søde”, kærlige, opmærksomme. Vi viser vel hinanden de bedste sider af os selv, når vi er forelskede - ikke for at manipulere, men fordi vi dels er glade for den anden, dels ikke har grund til eller lyst til at fremstå negativt. 

For mig kommer beskrivelsen af de sidenhen voldelige mænd til at fremstå, som om de alle som én har en målrettet plan om at snøre kvinden til at tro, de er gode og kærlige mænd, indtil hun er i deres garn. Og jeg er med på, at der findes både sociopater og narcissister derude, som manipulerer og spiller et spil - men der er vel også et væld af ellers “helt almindelige” mænd, som på ingen måde har bevidste planer om med tiden at udsætte deres partner for vold og knap nok ved, at de overhovedet rummer den tilbøjelighed - ? Ikke før den dag, langt inde i forholdet, hvor de oplever sig så pressede og trængte, at de tyr til vold. Og hvor de vel efterfølgende ER ulykkelige og skamfulde og selv tror fuldt og fast på, at det ALDRIG vil gentage sig. 

Jeg er ikke ude på hverken at bagatellisere eller på nogen måde forsvare brug af vold - men det undrer mig, at det altid betones, som om potentielt voldelige mænd alle “har en plan” og bevidst manipulerer fra dag 1. 

Jo der findes helt sikkert også mænd (eller kvinder) som grundlæggende er søde og ordentlige, men som har oplevet at blive så ekstremt presset at de fysisk “slog fra sig”, og som skammer sig over det. Men det er noget man i min optik gør én gang under ekstremt pressede omstændigher fx hvor man selv føler sig truet, og dét kan man godt se bort fra: Vi kan alle stå i “fight or flight”-situationen og “slå fra os”.

TS skriver derimod at han har slået eks’en mange gange i løbet af deres forhold. Det er red flag for mig. Måske er han ikke manipulerende osv som der beskrives i andre indlæg, men hvis man mange gange i løbet af et forhold slår sin partner, så skal der vist ikke så meget til at presse vedkommende til at nå dertil. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.