Han slog sin eks…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.948 visninger
37 svar
91 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. oktober 2022

Anonym trådstarter

Kære alle

jeg søger jeres råd. Jeg har været kærester med en mand i nogle måneder. Han har nu mødt mine børn flere gange og de er vilde med ham.

Inden da har vi dated on/off halvandet års tid. Vi er meget forelskede og han har altid behandlet mig godt. Han var meget tøvende over at blive kærester og sagde, at det var pga. hans lange og dårlige ægteskab. Men efter vi endelig blev enige om at forsøge et forhold er det gået rigtig godt. 
men i går fortalte han mig så, at han havde slået sin ekskone mange gange i løbet af årene. Han skammede sig over det, og sagde, at han er et nyt menneske nu. Han blev gift ung og havde et meget tumultarisk ægteskab.

De blev skilt for 7 år siden 

jeg er virkelig i tvivl om jeg skal stoppe vores forhold. Han siger, at han aldrig vil gøre det igen, at han har lært at gå sin vej hvis han bliver vred.

Men jeg tænker bare. Hvad hvis han bliver presset en dag? Lige nu går alt godt. Men jeg ved også godt at jeg ikke er nogen engel, jeg kan blive sur og skændes, vil han så slå? Jeg vil ikke gå rundt og være bange for min kæreste. 

mit hjerte er ved at gå i tusind stykker, jeg troede endelig at jeg havde fundet den mand jeg skulle være sammen med. Han får mig til at føle mig så elsket og han er så sød ved mine børn. 
jeg er vred over, at han først fortæller mig det nu efter han har mødt mine Børn. Han føler jeg dømmer ham for gamle fejltrin og ikke vil elske ham for den han er nu.

Hvad tror I, skal jeg gå nu eller se tiden an. Hvordan kan jeg stole på en mand der rører mig så blidt med sine hænder og samtidig ved jeg, at de samme hænder har været brugt til vold…

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2022

Anonym

Beklager, men du skal væk!! Taler af erfaring! Pas på JER selv.

Anmeld Citér

28. oktober 2022

Anonym

Anonym skriver:

Kære alle

jeg søger jeres råd. Jeg har været kærester med en mand i nogle måneder. Han har nu mødt mine børn flere gange og de er vilde med ham.

Inden da har vi dated on/off halvandet års tid. Vi er meget forelskede og han har altid behandlet mig godt. Han var meget tøvende over at blive kærester og sagde, at det var pga. hans lange og dårlige ægteskab. Men efter vi endelig blev enige om at forsøge et forhold er det gået rigtig godt. 
men i går fortalte han mig så, at han havde slået sin ekskone mange gange i løbet af årene. Han skammede sig over det, og sagde, at han er et nyt menneske nu. Han blev gift ung og havde et meget tumultarisk ægteskab.

De blev skilt for 7 år siden 

jeg er virkelig i tvivl om jeg skal stoppe vores forhold. Han siger, at han aldrig vil gøre det igen, at han har lært at gå sin vej hvis han bliver vred.

Men jeg tænker bare. Hvad hvis han bliver presset en dag? Lige nu går alt godt. Men jeg ved også godt at jeg ikke er nogen engel, jeg kan blive sur og skændes, vil han så slå? Jeg vil ikke gå rundt og være bange for min kæreste. 

mit hjerte er ved at gå i tusind stykker, jeg troede endelig at jeg havde fundet den mand jeg skulle være sammen med. Han får mig til at føle mig så elsket og han er så sød ved mine børn. 
jeg er vred over, at han først fortæller mig det nu efter han har mødt mine Børn. Han føler jeg dømmer ham for gamle fejltrin og ikke vil elske ham for den han er nu.

Hvad tror I, skal jeg gå nu eller se tiden an. Hvordan kan jeg stole på en mand der rører mig så blidt med sine hænder og samtidig ved jeg, at de samme hænder har været brugt til vold…

Jeg ville lade ham komme tvivlen til gode. Men jeg kender også folk der virkede har ændret. 
men han skulle også bare en enkelt gang lægge op til at gøre noget så ville han ryge ud 

Anmeld Citér

28. oktober 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det er godt nok en svær situation. På den ene side tænker jeg, at det siger meget positivt om ham og hans tillid til dig, at han er ærlig og fortæller dig det. Det ville have været meget let at fortie det. Og jeg tror på - og har set eksempler på - at mennesker virkelig er i stand til at forandre sig, og at i nogle parforhold får parterne det værste frem i hinanden, mens de samme mennesker senere er i stand til at agere helt, helt anderledes i nye forhold. Jeg kan godt tro på, at en mand, som for år tilbage har været voldelig, kan lægge det mønster definitivt bag sig. 

På den anden side, så skal du være i stand til at tro fuldt og fast på det samme. Du skal kunne love dig selv - og ham - at du aldrig vil bruge det mod ham i et skænderi, aldrig vil være bange for ham eller tage afstand fra ham for det, han engang gjorde mod en anden. Og det lyder det ikke til, at du er i stand til lige nu. Om du kan komme til det, er jo svært at vide. 
Hvis din nye viden bliver ved at ligge imellem jer som afstandtagen og måske regulær frygt fra din side, så er I nødt til at gå fra hinanden. Så bliver hans ærlighed og tillid paradoksalt nok et uoverstigeligt problem. 
Det, som jeg faktisk bliver mest foruroliget af, er, at han tilsyneladende mener, du ikke må reagere negativt på hans betroelser. Han bør kunne rumme og acceptere, at du er påvirket af din viden, og han må også være parat til at tale RIGTIGT meget med dig om det. Han kan ikke bare kræve, at du belønner hans ærlighed ved at stole blindt på, at han er en anden nu. 

Anmeld Citér

28. oktober 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg tror godt at folk kan ændre sig. Men det kan være svært at se bort fra. Hvad med en parterapeut eller coach til at hjælpe med hvordan I bygger tilliden op. 

Anmeld Citér

28. oktober 2022

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Giv ham da en chance, han er jo inde i dit liv nu, du kan ikke miste noget. Det er 7 år siden, man vokser jo også.

Bare gør det klart for ham første gang han slår er du væk.

Anmeld Citér

28. oktober 2022

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Soonmom skriver:

Giv ham da en chance, han er jo inde i dit liv nu, du kan ikke miste noget. Det er 7 år siden, man vokser jo også.

Bare gør det klart for ham første gang han slår er du væk.

Altså… jeg modsiger ikke, at man må gøre sig overvejelser om at give det en chance. Men der er da virkelig alt at miste her… fx at en selv eller ens børn udsættes for vold … det er vel netop dette, der gør situationen så frygteligt vanskelig …

Anmeld Citér

28. oktober 2022

Soonmom

Profilbillede for Soonmom
StortOgSmåt skriver:

Altså… jeg modsiger ikke, at man må gøre sig overvejelser om at give det en chance. Men der er da virkelig alt at miste her… fx at en selv eller ens børn udsættes for vold … det er vel netop dette, der gør situationen så frygteligt vanskelig …

Han havde slået sin ex ikke børn. Du ved ikke hvordan det er foregået, synes det er hurtigt at sige at man kan miste alt ��

Man kan risikerer at blive slået, men så længe man går første gang, viser man jo også at det ikke er ok (hvis børnene skulle opdage noget)

Anmeld Citér

28. oktober 2022

KoFy

For det første skal du tage det som en enorm stor tillidserklæring, at han fortæller dig det. Det kan ikke være nemt at stå ved den slags.

Jeg - selvom jeg er mand - forstår godt, du kan blive utryg ved tanken om, hvad nu hvis han bliver presset og vred på dig.

Under ingen omstændigheder synes jeg, du skal afbryde jeres gode forhold på grund af, hvad der er sket for mange år siden.

Til gengæld - hvis du stadig er utryg - kunne et kompromis være, at I gik til parterapeut og fik snakket om det. Man behøver ikke gå til parterapeut, fordi der er noget galt.

Anmeld Citér

28. oktober 2022

Anonym

Jeg lever med en voldig mand. Vi hat været gift i 16 år. Han slår ikke hverdag heller ikke hver måned med det sker lige pludseligt.

Han græder og lover ikke at gøre det igen.  Men det sker desværre.

Jeg vil ikke ønske det for min væreste fjende. En mand som slår på en kvinde er i min optik ikke en rigtig mand og selvom han blev skilt for 7 år siden har han vel haft kvinder i sit liv efterfølgende?  Nu har han fortalt dig det. Så når du for din første flad el spark af ham så "viste" du det godt. Uhyggeligt men sandt

Så længe han ikke har fået professionel hjælp ville jeg ikke stole på han ikke ville gøre der igen.

Bare lov at pas på dig selv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.