Anonym skriver:
Kære alle
jeg søger jeres råd. Jeg har været kærester med en mand i nogle måneder. Han har nu mødt mine børn flere gange og de er vilde med ham.
Inden da har vi dated on/off halvandet års tid. Vi er meget forelskede og han har altid behandlet mig godt. Han var meget tøvende over at blive kærester og sagde, at det var pga. hans lange og dårlige ægteskab. Men efter vi endelig blev enige om at forsøge et forhold er det gået rigtig godt.
men i går fortalte han mig så, at han havde slået sin ekskone mange gange i løbet af årene. Han skammede sig over det, og sagde, at han er et nyt menneske nu. Han blev gift ung og havde et meget tumultarisk ægteskab.
De blev skilt for 7 år siden
jeg er virkelig i tvivl om jeg skal stoppe vores forhold. Han siger, at han aldrig vil gøre det igen, at han har lært at gå sin vej hvis han bliver vred.
Men jeg tænker bare. Hvad hvis han bliver presset en dag? Lige nu går alt godt. Men jeg ved også godt at jeg ikke er nogen engel, jeg kan blive sur og skændes, vil han så slå? Jeg vil ikke gå rundt og være bange for min kæreste.
mit hjerte er ved at gå i tusind stykker, jeg troede endelig at jeg havde fundet den mand jeg skulle være sammen med. Han får mig til at føle mig så elsket og han er så sød ved mine børn.
jeg er vred over, at han først fortæller mig det nu efter han har mødt mine Børn. Han føler jeg dømmer ham for gamle fejltrin og ikke vil elske ham for den han er nu.
Hvad tror I, skal jeg gå nu eller se tiden an. Hvordan kan jeg stole på en mand der rører mig så blidt med sine hænder og samtidig ved jeg, at de samme hænder har været brugt til vold…
Jeg har været den part der slog, og bed og kastede med ting når jeg blev frustreret/hysterisk/sur/ked af det..
jeg er kvinde og er selv udsat for vold i barndommen både fysisk og psykiske overgreb.. det er ikke et forsvar men jeg kan se i dag at det er en del af forklaringen..
jeg har ingen hjælp fået professionelt til at ændre mig..
jeg var bare i det totalt forkerte forhold hvor vi fik det værste frem i hinanden når bølgerne gik højt..
i dag har jeg en mand der kender min fortid, kender til alle de ting jeg ellers nemt kunne have holdt hemmeligt for at undgå at han ville gå.. udover at jeg ydede fysisk og psykisk terror var jeg på ingen måde tro mod min daværende kæreste.. jeg skammer mig virkelig over den jeg var på alle fronter.. jeg smed hele min familie væk fordi jeg kæmpede for det usunde forhold og at det skulle lykkes..
vi har børn sammen og jeg kunne aldrig drømme om at slå min mand eller kaste ting efter ham.. jeg tror kun jeg har sådan rigtigt råbt af ham 5 gange i de snart 20 år vi har været sammen..
jeg er lykkelig for at jeg fik en chance og kunne være ærlig og få belønnet min tillid med hans tillid om at jeg havde ændret mig..
det forhold hvor tingene skete var kun 1/2 år før jeg mødte ham så jeg var på ingen måde blevet mere voksen andet end at jeg ramte bunden fuldkomment efter det forhold og fik kæmpet mig op igen og begyndte at undersøge og læse om hvorfor jeg kunne gøre sådan noget og hvordan jeg kunne undgå de samme faldgrupper igen..