Jeg har stået i noget lignende. Jeg tror du skal se at komme væk fra ham.
Jeg kom væk fra min eks. for snart 18 år siden, da vores fælles barn var en lille baby og han opførte sig truende overfor mig. Det har været et "on off" helvede, at have sådan en mand som far og som far til ens barn. Jeg tog på krisecenter i sin tid, boede der i flere måneder.
Dét jeg ikke kunne i sin tid, (da vi ikke havde samme digitale muligheder) det var at tage screenshots af samtaler, optage telefonopkald og optage skænderier (skænderierne var ensidige.. han råbte af mig og jeg var rolig).
Jeg kan love dig for det kom til at koste mig dyrt. Jeg mistede mit barn, til faren, da jeg ikke kunne bevise noget og faren var dygtig til at tale for sig. Han nedgjorde mig og han gør det stadigvæk. Han var truende, men på en raffineret måde, hvor det var svært at se udefra. Først mange år senere fik jeg mit/vores barn tilbage. Da barnet var stort nok til at fortælle om den vold, det selv var blevet udsat for, og stort nok til at barnet havde en alder hvor man troede på det. Jeg endte med den fulde forældremyndighed. Men det har kostet uendeligt meget. Penge, følelser og tid. Jeg får aldrig tiden med mit barn igen.
Man kan ikke råbe op når et barn græder. Barnet vil blive påvirket af det og du bliver påvirket af det. Det er skadeligt. Du bør optage ham hemmeligt (memo funktionen på iphone) og screenshot'e/gem alle samtaler hvor han er grov. Pas på din egen tone i alt, således at det ikke giver bagslag og kan bruges i mod dig. Det er godt at være tydelig "stop med at råbe, det skader vores barn", så man kan se du har sagt fra, men at han er ligeglad og fortsætter. Når du har nok samlet sammen, så gå fra ham, søg den fulde forældremyndighed og bopælen via familieretshuset. Det gør man online, det er ikke svært og det tager ikke mere end en en 1/2-1 time at udfylde. Men der skal nok på bordet, for at du kan få den fulde forældremyndighed og derfor er det vigtigt at du samler beviser.
Held og lykke med det hele. Jeg håber du finder en løsning.
Anmeld
Citér