Tavs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Mor og meget mere skriver:

Men ville det ikke være en meget besværlig og langstrakt plan først at lyve om et terapiforløb og en svær barndom etc., løbende at fortælle positivt om det og så bruge de (opdigtede) problemer som afsæt for at trække sig? 

Selvfølgelig er der folk, som lyver sig ud af svære situationer. Men der er altså også mange, som helt reelt oplever svære problemer med parforhold på baggrund af deres opvækst og senere tildragelser. 

Det er hans formulering i SMS’en der får det til at ringe hos mig. Jeg tror simpelthen ikke på ham. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2022

AGAN1

Profilbillede for AGAN1

Lige en tanke og en anden vinkel. Jeg har hørt om mænd (og kvinder) der har brugt virkelig lamme “undskyldninger” om traumatiseret barndom mm for at undgå at fortælle sandheden og ikke behøve være typen der siger tingene lige ud. Det er for nogle konfliktsky personligheder lettere at lave medlidenheds undskyldningen for at slippe for at fremstå som en torsk og så kan han/hun bedre retfærdiggøre at de kan lægge vedkommende på is. Prøv at Google emnet. 

min bullshit-detektor er ret god og der er noget i mig der reagerer med de ting du skriver og måden det skrives på. Tror simpelthen han er en kylling der ikke har turde sige tingene som det er. Men måske jeg tager fejl. Uanset hvad så tror jeg det er godt for dig at ikke være kæreste med ham. Det skal nol blive godt igen. 

Anmeld Citér

12. september 2022

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Månesten skriver:

Du lyder til at tvivle på, om forholdet nu er slut efter han har svaret dig? For den beslutning havde du jo ellers taget. Synes hans besked indikerer, at han ikke er interesseret i at fortsætte, i og med han skriver, at der også er en mand til dig derude. 
Der findes masser af andre mænd derude, som ikke nødvendigvis har lige så meget last med i bagagen (det lyder til han har en del).

Held og lykke med det. 

Hej månesten

Jeg er også meget i tvivl. Fordi hvorfor ignorere mig i tre dage bare fordi du er i tvivl om forventninger til forholdet ! Hvorfor ikke spørge lige ud !

Hvorfor svarer han tilbage efter jeg har afsluttet det ! Skulle han bare vente til jeg bliver træt af det og selv afslutte det ! Hvorfor fortælle om traumer nu når vi har været sammen i næsten tre måneder !

Jeg ved at hvis en mand virkelig vil en kvinde så vil han gør alt. Sådan har jeg i hvert fald oplevet det. 

Og det her med at der også er en mand til mig derude er ret "ligegyldigt " indstilling synes jeg, som måske godt kan indikere at han lader mig gå

Hmm og alligevel har vi aftalt at tage en tur og snakke om det og så må jeg se om det er noget jeg skal bygge videre på. 

Tak for refleksionen. 

Anmeld Citér

12. september 2022

AnoMor

Minime2018 skriver:

Tilføjer de klassiske break ups fra dem der ikke vil binde sig eller bare ikke synes man er spændende:

1) “its not you its me”

2) elsker dig simpelthen for meget til at kunne være sammen med dig, for ville ikke kunne bære at miste dig 

3) jeg er bange for at blive såret 

4) du er så perfekt at jeg ikke føler jeg kan leve op til det

5) jeg er blevet såret før og tør ikke binde mig igen

6) hvis skæbnen vil det, skal vi nok finde sammen igen, lige nu er jeg ikke parat

..alle sammen i kategorien af dårlige undskyldninger for at slå op og tro man slipper godt fra det. 

Der kalder jeg altså så bullshit som du selv kalder det. Jeg hører/hørte til 3’eren og 5’eren. For jeg ER bange for at blive såret netop fordi jeg er blevet såret så hårdt tidligere som gør jeg ikke har turde gå ind i et forhold med nogen som helst igen. Det havde intet med dårlig undskyldning at gøre overhovedet. Men ren og skær frygt. Nu har jeg dog fået en kæreste. Men det er også en jeg er 150% tryg ved fordi vi har en lang fortid sammen så jrg kender han. Og han kender til min frygt. Ville ALDRIG kunne kaste mig ud i noget nyt nu. 

Anmeld Citér

12. september 2022

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Minime2018 skriver:

Lige en tanke og en anden vinkel. Jeg har hørt om mænd (og kvinder) der har brugt virkelig lamme “undskyldninger” om traumatiseret barndom mm for at undgå at fortælle sandheden og ikke behøve være typen der siger tingene lige ud. Det er for nogle konfliktsky personligheder lettere at lave medlidenheds undskyldningen for at slippe for at fremstå som en torsk og så kan han/hun bedre retfærdiggøre at de kan lægge vedkommende på is. Prøv at Google emnet. 

min bullshit-detektor er ret god og der er noget i mig der reagerer med de ting du skriver og måden det skrives på. Tror simpelthen han er en kylling der ikke har turde sige tingene som det er. Men måske jeg tager fejl. Uanset hvad så tror jeg det er godt for dig at ikke være kæreste med ham. Det skal nol blive godt igen. 

Hej Minime2018

Det er også en god eftertanke. Tro mig jeg har haft en masse refleksioner omkring det og faktisk læst om den slags personer. 

Det er ret kylling agtigt synes jeg også . Jeg har tænkt om der kunne have været nogle ting som har gået ham på som han har været bange for at sige/fortælle !

Haha, "slippe for at fremstå som en torsk ", den redede lige min aften

Men det er en træls metode at bruge på en person man har været meget intim med, synes jeg. 

Tak for din søde eftertanke , jeg må være ret forsigtigt og det er som jo flere refleksioner der kommer jo mere giver jeg slip...altså på den måde at jeg ikke tænker så meget på ham

Anmeld Citér

12. september 2022

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Mor og meget mere skriver:

Men ville det ikke være en meget besværlig og langstrakt plan først at lyve om et terapiforløb og en svær barndom etc., løbende at fortælle positivt om det og så bruge de (opdigtede) problemer som afsæt for at trække sig? 

Selvfølgelig er der folk, som lyver sig ud af svære situationer. Men der er altså også mange, som helt reelt oplever svære problemer med parforhold på baggrund af deres opvækst og senere tildragelser. 

Jeg tror bestemt ikke han lyver om terapiforløbet. Han har bare ikke fortalt hele konkret hvad han går til terapi for. Han sagde for første gang om det at havde fået et gavekort til sådan behandling som er godt både for kroppen og sind. Og at behandlingen får ham til at bearbejde nogle ting, deriblandt bruddet med hans eks. Jeg vidste ikke at der var tale om et bevidst forløb hvor formålet var at behandle traumer og og bruddet med hans eks. Fordi han har jo fortalt at da eksen og ham gik fra hinanden så har han mistet en stor del af ham slev !! Hmm 

Jeg kender slet ikke noget til hans opvækst. Men men, jeg må lige høre hvad han har at fortælle, når vi mødes engang. 

Anmeld Citér

12. september 2022

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
AnoMor skriver:

Der kalder jeg altså så bullshit som du selv kalder det. Jeg hører/hørte til 3’eren og 5’eren. For jeg ER bange for at blive såret netop fordi jeg er blevet såret så hårdt tidligere som gør jeg ikke har turde gå ind i et forhold med nogen som helst igen. Det havde intet med dårlig undskyldning at gøre overhovedet. Men ren og skær frygt. Nu har jeg dog fået en kæreste. Men det er også en jeg er 150% tryg ved fordi vi har en lang fortid sammen så jrg kender han. Og han kender til min frygt. Ville ALDRIG kunne kaste mig ud i noget nyt nu. 

Hej AnorMors

Ja det er super klassiske dårlige undskyldninger for ikke at binde sig. Jeg har hørt den med at jeg er meget glad for dig at jeg ikke tør at starte et forhold med dig

Ham her sagde til mig i telefonen at han er så glad for mig at han er bange for at miste mig. Det var så i forbindelse med at han syntes at vores forhold er gået for stærkt og så være stile tre dage efter. Hvad pokker betyder det så, sidder man her og tænker 

Hvad er det han vil/ville have ud af mig ? For han ville jo ikke holde en pause sagde han. 

Anmeld Citér

12. september 2022

AnoMor

AGAN1 skriver:

Hej AnorMors

Ja det er super klassiske dårlige undskyldninger for ikke at binde sig. Jeg har hørt den med at jeg er meget glad for dig at jeg ikke tør at starte et forhold med dig

Ham her sagde til mig i telefonen at han er så glad for mig at han er bange for at miste mig. Det var så i forbindelse med at han syntes at vores forhold er gået for stærkt og så være stile tre dage efter. Hvad pokker betyder det så, sidder man her og tænker 

Hvad er det han vil/ville have ud af mig ? For han ville jo ikke holde en pause sagde han. 

Jeg siger jo så netop at de to jeg udpeger ikk er dårlige undskyldninger  

men de andre. Dem skal man længere ud på landet med

en form for trøsteklud hvis han ikk er ovre sin ex hvilket det lyder som med det du fortæller. Og han siger de ting fordi aå fremstår han som den søde og uskyldige når han samtidig bare ikke har nosser nok til at sige sandheden. 

hvis jeg var dig ville jeg bare lade den ligge og komme videre 

Anmeld Citér

12. september 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Hej Minime2018

Det er også en god eftertanke. Tro mig jeg har haft en masse refleksioner omkring det og faktisk læst om den slags personer. 

Det er ret kylling agtigt synes jeg også . Jeg har tænkt om der kunne have været nogle ting som har gået ham på som han har været bange for at sige/fortælle !

Haha, "slippe for at fremstå som en torsk ", den redede lige min aften

Men det er en træls metode at bruge på en person man har været meget intim med, synes jeg. 

Tak for din søde eftertanke , jeg må være ret forsigtigt og det er som jo flere refleksioner der kommer jo mere giver jeg slip...altså på den måde at jeg ikke tænker så meget på ham

Godt, du lyder fornuftig og velreflekteret. Så tænker du skal lytte efter din mavefornemmelse og finde ud af om du vil kunne leve med en mand med store traumer (hvis han har) for det er ikke sundt at være sammen med en loose Canon.

held og Lykke med mødet med ham. Og  pas på dig selv. 

Anmeld Citér

13. september 2022

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Minime2018 skriver:

Godt, du lyder fornuftig og velreflekteret. Så tænker du skal lytte efter din mavefornemmelse og finde ud af om du vil kunne leve med en mand med store traumer (hvis han har) for det er ikke sundt at være sammen med en loose Canon.

held og Lykke med mødet med ham. Og  pas på dig selv. 

Tusind tak, jeg håber også at jeg fastholder min fornuft i det her. Jeg synes bare at der er et eller andet som ikke giver mening, fordi hvorfor skulle man ignorere en man holder af og har følelser for, pga traumer !

Det kunne godt virke som om han ikke er klar til at komme videre efter bruddet med eks. Nu skal jeg høre hans forklaring så har jeg et godt udgangspunkt. Jeg plejer at have en god mavefornemmelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.