Tavs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.374 visninger
41 svar
46 synes godt om
10. september 2022

Agan

Hej skønne kvinder (og måske mænd)

Jeg sidder i en ret frustreret situation og har brug for objektive paspektiver for at komme videre .

Jeg har en kæreste som jeg har været sammen med i 21/2 måneder . Alt er gået fint og vi har begge givet udtryk for at være glade og tilfredse med hinanden .

He i den sidste uge har tingene taget en anden retning . Min kæreste har været til noget behandling (psyko-terapi ) i forbindelse med hans tidligere brud og andre ting fra hans barndom.  Alle gange har han fortalt for fint det er gået og hvor meget han får ud af det.

Denne gang (efter behandling ) ringede jeg til ham om aften for at høre hvordan det er gået . Han fortæller at det var fint men der kom nogle ubehagelige ting frem . Tildels fra barndom og noget omkring ekskæreste og om vores forhold.

Han fortæller at vores forhold er måske gået for stærkt og at han skal lige have sig selv med i det. Han fortæller også at han er glad for mig og vil ikke miste mig, men tingene er gået for stærkt.

Jeg spørger ind til det det med eks også. Der fortæller han at bruddet med eksen tog hårdt på ham og at han har mistet en stor del af sig selv . 

Jeg spørger ham om han gerne vil holde en pause hvilket han ikke mener er nødvendigt . Men at vi må tage det stille rigtigt, hvilket er fint med mig.

Dagen efter skriver jeg godmorgen til ham og ønsker ham en god dag osv. Den svarer ikke på og har ikke hørt fra ham, nu i tre dage.

Jeg kam godt mærke at den tabs æder mig stille og roligt op fordi jeg ikke ved hvad der sker.

Har han vare afsluttet forholdet eller hvad betyder det? . Og hvad skal jeg stille op ?

Vi er begge to voksne og tænker derfor at kommunikation er ret vigtigt . Jeg er selv åben og god til at fortæller hvad jeg føler og tænker .

Hjælp !

Mvh den forvirret 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2022

Girafmor

Jeg synes den er rigtig svær at råde om.

På den ene side er din respekt for hans følelser nødvendig, men omvendt er hans respekt for dine jo også.

Jeg ville foreslå dig at du rækker ud, og skriver at du har svært ved ikke at vide hvor du står. Så kan I vel forhåbentlig tage en snak, stille og roligt. Det kan også være at han siger han har brug for mere tid, men så har du i hvert fald hørt fra ham..

Anmeld Citér

10. september 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

At tage det stille og roligt betyder vel ikke at ignorerer hinanden… 

desværre er min erfaring med det du oplever - en mand der trækker håndbremsen mens det faktisk går godt - at de ender med at trække sig helt. De er ikke klar.. klar til at involvere sig og give det der skal til i et forhold.. been there a few times.. 

Anmeld Citér

10. september 2022

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Girafmor skriver:

Jeg synes den er rigtig svær at råde om.

På den ene side er din respekt for hans følelser nødvendig, men omvendt er hans respekt for dine jo også.

Jeg ville foreslå dig at du rækker ud, og skriver at du har svært ved ikke at vide hvor du står. Så kan I vel forhåbentlig tage en snak, stille og roligt. Det kan også være at han siger han har brug for mere tid, men så har du i hvert fald hørt fra ham..

Hej Girafmor

Tak for dit brugbare svar. Jeg synes også at det ville på den anden side,  giver ret god mening at tage kontakt og spørge om hvad der sker/skal ske (på en god måde). Og på den anden side så vil jeg ikke virke needy. Hvem hvor længe kan bare side og kigge ud af luften, og vente på at han kontakter en ! 

Det der særligt forvirrer mig er, at jeg spurgte om han havde brug for en pause, men det mente han ikke at vi skulle. Det stemmer ikke overrens med, at han bliver tavs i 3 dage. 

Jeg begynder lidt med at reflektere over, om det er den slags kommunikation/realtion jeg kommer til at trives i, hvis han bliver sådan hver gang der er noget der går ham på.

Jeg kan bedst lige at tingene bliver sagt

Anmeld Citér

10. september 2022

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Mor11 skriver:

At tage det stille og roligt betyder vel ikke at ignorerer hinanden… 

desværre er min erfaring med det du oplever - en mand der trækker håndbremsen mens det faktisk går godt - at de ender med at trække sig helt. De er ikke klar.. klar til at involvere sig og give det der skal til i et forhold.. been there a few times.. 

Hej Mor11

Åhh hvor er det altså træls. at man vælger at indlede et forhold når man alligevel ikke er klar. Jeg har ikke en god fornemmelse med det. Jeg har aldrig oplevet det før, men en gang skal jo være den første . Og hvad skriver man til ham i sådan situation ? Måske afventer han på at jeg selv bliver træt af det og afslutter forholdet ?

Anmeld Citér

10. september 2022

Maximus4

Min erfaring er at han har trukket sig... og det forbliver sådan. Du ved selv når man er nyforelsket så kan 10 vilde heste ikke holde en tilbage fra at svare. Efter 2 måneder tænker jeg de fleste stadig er forelsket? Så jeg tror det er slut. Jeg er bare ret hård med sådan noget. Jeg har forståelse for han har det svært, og det er helt fair. Han kunne dog blot melde klart ud at han har fået kolde fødder med jeres forhold. Jeg tror ikke på at han kommer tilbage med samme gejst nogensinde igen. Jeg ville have skrevet 

" Jeg er rigtig ked af det på dine vegne og håber du snart får det bedre. Jeg er ikke så god til envejskommunikation så jeg vælger at afslutte vores forhold. Jeg tænker heller ikke at det var det bedste tidspunkt for nogen af os når du stadig kæmper med sorgen over din ekskæreste. Tak for nogle gode måneder, jeg ønsker dig alt godt"

Eller noget i den stil. Du kender ham bedre og ved hvad der ville være bedst at skrive. Men jeg er overbevist om forholdet er slut fra hans side. 

Anmeld Citér

10. september 2022

Kir

Jeg synes også det er mærkelig opførsel at være tavs i flere dage. Måske kunne du skrive til ham at du er lidt bekymret for om han er ok efter som du ikke hører noget fra ham. Og hvis/når han giver lyd fra sig (og alt forhåbentlig er ok), og hvis du stadig vil ham, så ville det måske være godt at tage en snak med ham om at hvis I skal være kærester så har du brug for at I kommunikere og han ikke bare lukker ned og ignorerer dig.h

Men ud fra hvad du fortæller, så lyder det til at han har nogle psykiske problemer han kæmper med og som der virkelig er lukket op for ved den sidste samtale. Spørgsmålet er hvor slemt det er og om det er noget du vil leve med. 

Anmeld Citér

10. september 2022

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Maximus4 skriver:

Min erfaring er at han har trukket sig... og det forbliver sådan. Du ved selv når man er nyforelsket så kan 10 vilde heste ikke holde en tilbage fra at svare. Efter 2 måneder tænker jeg de fleste stadig er forelsket? Så jeg tror det er slut. Jeg er bare ret hård med sådan noget. Jeg har forståelse for han har det svært, og det er helt fair. Han kunne dog blot melde klart ud at han har fået kolde fødder med jeres forhold. Jeg tror ikke på at han kommer tilbage med samme gejst nogensinde igen. Jeg ville have skrevet 

" Jeg er rigtig ked af det på dine vegne og håber du snart får det bedre. Jeg er ikke så god til envejskommunikation så jeg vælger at afslutte vores forhold. Jeg tænker heller ikke at det var det bedste tidspunkt for nogen af os når du stadig kæmper med sorgen over din ekskæreste. Tak for nogle gode måneder, jeg ønsker dig alt godt"

Eller noget i den stil. Du kender ham bedre og ved hvad der ville være bedst at skrive. Men jeg er overbevist om forholdet er slut fra hans side. 

Hej Maximus4s.

Det er også mine tanker omkring forelskelsen. To måneder er virkelig ikke lang tid og hvis den allerede er dødt her, så er der nok ikke noget at bygge videre på. 

Jeg synes faktisk at dit forslag ift hvordan jeg skal afslutte det er ret godt og det tænker jeg at følge, hvis jeg når frem til, at det er det jeg gør. 

Jeg synes at det er helt okay at han fået kolde fødder, men så sig det det mindste. han sagde ordret til mig under samtalen "det er ikke fordi jeg har fået kolde fødder eller noget". Det hænger jo ikke sammen med reaktionen . 

Anmeld Citér

10. september 2022

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Kir skriver:

Jeg synes også det er mærkelig opførsel at være tavs i flere dage. Måske kunne du skrive til ham at du er lidt bekymret for om han er ok efter som du ikke hører noget fra ham. Og hvis/når han giver lyd fra sig (og alt forhåbentlig er ok), og hvis du stadig vil ham, så ville det måske være godt at tage en snak med ham om at hvis I skal være kærester så har du brug for at I kommunikere og han ikke bare lukker ned og ignorerer dig.h

Men ud fra hvad du fortæller, så lyder det til at han har nogle psykiske problemer han kæmper med og som der virkelig er lukket op for ved den sidste samtale. Spørgsmålet er hvor slemt det er og om det er noget du vil leve med. 

Hej Kir

Helt enig i at det er ret underligt. Jeg vil så gerne skrive til ham og spørge om han er okay. Men på den anden side så tænker jeg "hvorfor skriver han ikke og fortæller hvad der går ham på". Hvorfor tager HAN ikke hensyn til mine følelser ! Han er en voksen mand. Jeg tror også gerne at han har en del psykiske ting han kæmper med, og helt fair hvis ikke han føler han kan snakke om det åbent, men hvad med en almindelig besked hvor han spørger ind til hvordan jeg har det !

Umiddelbart, så er det ikke den slags relation jeg har lyst til at være og må desværre afslutte det, selvom det vil gøre ondt. Heller nu end senere

Anmeld Citér

10. september 2022

AGAN1

Profilbillede for AGAN1

Tusinde tak for jeres konstruktive svare allesammen .

Jeg føler mig allerede lettet, selvom jeg ikke har skrevet til ham endnu, men bare det at høre andres meninger og synspunkter på det, hjælper en helt del. Jeg er ret spændt på at skrive til ham og se om hans reaktion, hvis han overhovedet udviser nogen. 

Om ikke andet, så bliver jeg afklaret og kan sørge og komme videre med mit liv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.