Tavs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2022

Panther

Profilbillede for Panther
AGAN1 skriver:

Kære alle

tusind tak for jeres svare . Det har givet mig mod og energi til at se positiv på det selvom det gør ondt.

Han har endelig svaret mig . Han har skrevet følgende 

Kæreste X (navnet) ��
Jeg er meget i tvivl hvordan jeg skal svare dig, derfor har det taget så lang tid. Det må du undskylde.

Det har været en dejlig sommer du og jeg har haft, og jeg håber ikke du føler jeg har holdt dig for nar, jeg har nydt alle oplevelser og stunder med dig

Du er en fantastisk, sød og givende kvinde og jeg er sikker på der også er en mand derude til dig, der kan passe godt på dig

De bedste tanker herfra babe
Kram
X (navnet) 

Jeg vil ikke hvordan jeg skal reagere på den men det er nok slut 

Du har jo selv gjort det slut med din tidligere sms. Men der har du måske håbet, han vil sige dig imod? Det er jo ikke helt så åben og ærlig kommunikation så. Men ja, nu er det nok bedst “bare” at komme videre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2022

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Panther skriver:

Du har jo selv gjort det slut med din tidligere sms. Men der har du måske håbet, han vil sige dig imod? Det er jo ikke helt så åben og ærlig kommunikation så. Men ja, nu er det nok bedst “bare” at komme videre.

Hej Panther

Ja det har jeg. Det gjorde jeg fordi der var langtids tavshed, uden at høre fra ham eller vide hvad der sker. Og fordi jeg godt kunne mærke at han ikke helt var klar til et nyt forhold, efter en lang snak (den anden aften). Jeg havde bare brug for at få vide hvad han havde brug for, og ikke ignorere mig. Om han så havde brug for at vi ikke skriver sammen i et styrke tid, så var det det jeg havde brug for at vide.

Men som han selv har skrevet (igen), så har han nogle dybdegående traumer der gør det vanskeligt for ham at passe på sig selv. At han ikke er helt klar til at give slip på sig selv igen. Det ville jeg ønske at han havde fortalt, selvom det ikke havde ændret noget, men så vidste jeg hvor jeg stod osv. 

Så jeg mener stadig at der har været åben kommunikation fra min side af, men den skal ikke være enevejs. Jeg kunne ikke have dialog med mig selv og derfor var jeg også nød til at passe på mig selv. 

Anmeld Citér

12. september 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Det bedste ville jo nok være at I mødtes og snakkede (skriftlig kommunikation kan så nemt misforstås). Det ville i mine øjne også være den bedste måde at afslutte et forhold - og ikke bare på skrift. Hvis det er umuligt at mødes, så evt bare en snak i telefonen i stedet. Det lyder lidt som om han accepterer jeres forhold er slut men at det er dig der har gjort det forbi. Derfor er det bedste også at I snakker i stedet for at skrive. Og så skal begge parter lægge alle kort på bordet hvis I skal have en chance. Håber det bedste for dig. 

Anmeld Citér

12. september 2022

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Tami skriver:

Det bedste ville jo nok være at I mødtes og snakkede (skriftlig kommunikation kan så nemt misforstås). Det ville i mine øjne også være den bedste måde at afslutte et forhold - og ikke bare på skrift. Hvis det er umuligt at mødes, så evt bare en snak i telefonen i stedet. Det lyder lidt som om han accepterer jeres forhold er slut men at det er dig der har gjort det forbi. Derfor er det bedste også at I snakker i stedet for at skrive. Og så skal begge parter lægge alle kort på bordet hvis I skal have en chance. Håber det bedste for dig. 

Hej Tami.

Tak for dit meningsgivende svar. 

Jeg giver dig ret i ift hvordan skriftlig kommunikation kan misforstås. Fordi det kan være ret svært at vide helt præcist hvad den anden tænker. Han skriver jo også at hans følelser for mig er helt ægte og at han er god til at følge sit hjerte hvad der angår. 

Men måske at han er i tvivl ift vores forventninger til hinanden ift til vores forhold. Så måske har han tænkt at jeg havde høje forventninger til ham. Jeg ville bare ønske at han havde fremhævet det og spurgte ind til hvad jeg forventer, nu hvor han var i tvivl. For jeg var slet ikke tvivl. Det blev jeg efter jeg ikke havde hørt fra ham i flere dage og tænkt derfor at han ville nok ikke forholde og ikke vidste hvordan han ville afslutte det.

Jeg vil alligevel prøve at spørge ham om han har lyst til at mødes eller ringes ved og tale om det eller om det fra hans side af er helt slut. 

Jeg har jo afslutte forholdet ja, men det er efter tavshed, udvidende omkring hans tanker, så beslutningen var baseret på antagelser.

Igen tak for dit svar. kærlighed er ikke nem

Anmeld Citér

12. september 2022

Tami

Profilbillede for Tami
AGAN1 skriver:

Hej Tami.

Tak for dit meningsgivende svar. 

Jeg giver dig ret i ift hvordan skriftlig kommunikation kan misforstås. Fordi det kan være ret svært at vide helt præcist hvad den anden tænker. Han skriver jo også at hans følelser for mig er helt ægte og at han er god til at følge sit hjerte hvad der angår. 

Men måske at han er i tvivl ift vores forventninger til hinanden ift til vores forhold. Så måske har han tænkt at jeg havde høje forventninger til ham. Jeg ville bare ønske at han havde fremhævet det og spurgte ind til hvad jeg forventer, nu hvor han var i tvivl. For jeg var slet ikke tvivl. Det blev jeg efter jeg ikke havde hørt fra ham i flere dage og tænkt derfor at han ville nok ikke forholde og ikke vidste hvordan han ville afslutte det.

Jeg vil alligevel prøve at spørge ham om han har lyst til at mødes eller ringes ved og tale om det eller om det fra hans side af er helt slut. 

Jeg har jo afslutte forholdet ja, men det er efter tavshed, udvidende omkring hans tanker, så beslutningen var baseret på antagelser.

Igen tak for dit svar. kærlighed er ikke nem

Nej den kærlighed er desværre ikke nem og altid ligetil. Derfor går jeg også ind for at man er helt åben og lægger alle kort på bordet. Jeg håber det hele løser sig for jer ❤️

Anmeld Citér

12. september 2022

Månesten

Profilbillede for Månesten

Du lyder til at tvivle på, om forholdet nu er slut efter han har svaret dig? For den beslutning havde du jo ellers taget. Synes hans besked indikerer, at han ikke er interesseret i at fortsætte, i og med han skriver, at der også er en mand til dig derude. 
Der findes masser af andre mænd derude, som ikke nødvendigvis har lige så meget last med i bagagen (det lyder til han har en del).

Held og lykke med det. 

Anmeld Citér

12. september 2022

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Tami skriver:

Nej den kærlighed er desværre ikke nem og altid ligetil. Derfor går jeg også ind for at man er helt åben og lægger alle kort på bordet. Jeg håber det hele løser sig for jer ❤️

Helt enig for det kommer man længste med og slipper man for en/nogen bliver såret.  Alle mine kort er i hvert fald åben og han ved jeg jeg består af. 

Han har sagt ja til at mødes og snakke om det hele. Han har forslået at vi cykler en tur et sted og får snakket så det var positivt at han er indstillet på det. Jeg tror det vil give en mere klar afklaring ift hvad der skal ske fremover

Tak for rådet

Anmeld Citér

12. september 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Lige en tanke og en anden vinkel. Jeg har hørt om mænd (og kvinder) der har brugt virkelig lamme “undskyldninger” om traumatiseret barndom mm for at undgå at fortælle sandheden og ikke behøve være typen der siger tingene lige ud. Det er for nogle konfliktsky personligheder lettere at lave medlidenheds undskyldningen for at slippe for at fremstå som en torsk og så kan han/hun bedre retfærdiggøre at de kan lægge vedkommende på is. Prøv at Google emnet. 

min bullshit-detektor er ret god og der er noget i mig der reagerer med de ting du skriver og måden det skrives på. Tror simpelthen han er en kylling der ikke har turde sige tingene som det er. Men måske jeg tager fejl. Uanset hvad så tror jeg det er godt for dig at ikke være kæreste med ham. Det skal nol blive godt igen. 

Anmeld Citér

12. september 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Minime2018 skriver:

Lige en tanke og en anden vinkel. Jeg har hørt om mænd (og kvinder) der har brugt virkelig lamme “undskyldninger” om traumatiseret barndom mm for at undgå at fortælle sandheden og ikke behøve være typen der siger tingene lige ud. Det er for nogle konfliktsky personligheder lettere at lave medlidenheds undskyldningen for at slippe for at fremstå som en torsk og så kan han/hun bedre retfærdiggøre at de kan lægge vedkommende på is. Prøv at Google emnet. 

min bullshit-detektor er ret god og der er noget i mig der reagerer med de ting du skriver og måden det skrives på. Tror simpelthen han er en kylling der ikke har turde sige tingene som det er. Men måske jeg tager fejl. Uanset hvad så tror jeg det er godt for dig at ikke være kæreste med ham. Det skal nol blive godt igen. 

Men ville det ikke være en meget besværlig og langstrakt plan først at lyve om et terapiforløb og en svær barndom etc., løbende at fortælle positivt om det og så bruge de (opdigtede) problemer som afsæt for at trække sig? 

Selvfølgelig er der folk, som lyver sig ud af svære situationer. Men der er altså også mange, som helt reelt oplever svære problemer med parforhold på baggrund af deres opvækst og senere tildragelser. 

Anmeld Citér

12. september 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Minime2018 skriver:

Tilføjer de klassiske break ups fra dem der ikke vil binde sig eller bare ikke synes man er spændende:

1) “its not you its me”

2) elsker dig simpelthen for meget til at kunne være sammen med dig, for ville ikke kunne bære at miste dig 

3) jeg er bange for at blive såret 

4) du er så perfekt at jeg ikke føler jeg kan leve op til det

5) jeg er blevet såret før og tør ikke binde mig igen

6) hvis skæbnen vil det, skal vi nok finde sammen igen, lige nu er jeg ikke parat

..alle sammen i kategorien af dårlige undskyldninger for at slå op og tro man slipper godt fra det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.