Mor-til-Alfred skriver:
Jeg er pædagog og vi løber rigtig stærkt. Mine børn er selv 2 og 7 år. Min kollega har 2 drenge på 15 og 17 år. Han har flere gange haft barn syg pga alm sygdom, opkast, feber. Jeg syns ikke det er ok at have barn syg med en 17 årig ung mand, som har alm influenza
da jeg var 15 år gik jeg på efterskole, og klarede primært mig selv. Tænker en 15-17 årig alm fungerende ungt menneske godt kan passe sig selv ved alm sygdom 
Nu bliver det lige dig jeg svarer, men jeg synes det er en sjov tendens vi har om at gradbøje og ikke mindst vurdere ud fra en selv om nu det er okay hvad andre oplever og reagerer ud fra.
En på 15 kan sagtens have et stort behov for en voksen tryghed ved sygdom, hvor en på 10 kan være næsten ligeglad. Har selv i dag ladet min lige fyldt 12 årige være alene hjemme i 5 timer syg, fordi jeg vurderede det var forsvarligt og han var ved godt mod - det betyder ikke jeg vil pege fingre af andre der tager barn syg med en på 12, eller for den sags skyld at jeg vil gøre det en anden gang, hvor jeg vurderer anderledes.
Ja egentlig har jeg endda været så stor en ravnenor så da han var 8 var han alene hjemme 3 timer syg fordi jeg skulle til et vigtigt møde - og igen det vurderede jeg var okay, og jeg ville aldrig pege fingre af den der blev hjemme fra et vigtigt møde fordi en på 8 år var syg.
Det ville klæde alle synes jeg, at vi respekterer forældres valg på deres børns vegne (selvsagt når det er valg som ikke yder skade på børnene). At vi stoler på, at bliver de hjemme, så er det fordi der er et behov, og så kan det godt være, at da jeg var ung så var tiderne da virkelig en anden....
Jeg er en af de heldige (7,9,13) mine børn har haft få syge dage, plus jeg arbejder tæt på og kan omlægge noget af mit arbejde til hjemmet, så jeg kan lave korte dage. Derfor har jeg forholdsvis få barns sygedage, men jeg er den første til at sige pyt og løbe lidt stærkere, når en anden forældre ikke er så heldig som mig og må tage dage hjemme.
Og at vi i forskellige fag løber stærkt, så absolut jwg ser pædagoger, sygeplejersker, lærere, læger, sosuer osv løbe med tungen ud af munden - det er der mange grunde til, men ikke en af de grunde gør, at de hjemmeboende børn ikke skal have den omsorg og tryghed som de har behov for både syge og raske.