Barn’s sygedag. FOA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2022

Anonym

Okay, måske er jeg hård, men her havde de fået en spand.

Muligt at jeg lige havde ryddet op og sat en vask over og så ringet og sagt jeg blev lidt forsinket, men 15 år, så burde man selv kunne klare det

Det kommer da dælme an på hvor slemt man har det. Ved voldsom opkast og Roskildesyge kan man ikke altid tage vare på sig selv som 15 årig. Her taler jeg dehydrering mm og barnet skal da ikke ligge i sit eget bræk ved en (sjælden) alvorlig roskildesyge fordi man vægter sine kollegers trivsel højere end sit barns. 

Det er yderst sjældent man kommer ud for sådan en situation og Der er heller ingen skam i at tage sig af sit barn en sjælden gang imellem selvom det er 15. Man har stadig brug for tryghed og omsorg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Okay, måske er jeg hård, men her havde de fået en spand.

Muligt at jeg lige havde ryddet op og sat en vask over og så ringet og sagt jeg blev lidt forsinket, men 15 år, så burde man selv kunne klare det

Ja, det er hårdt skrevet. 

Nogen gange kan man som 15 årig også have brug for en forældre når man bare har det så skidt og har overbrækket det hele. 

At jeg tager 1 barn syg om året kan jeg ikke se noget til hindre for. Er sikker på, at mit arbejde overlever og ja, det er muligt, at nogen steder må man så løbe hurtigere. 

Jeg får virkelig ikke dårlig samvittighed over, at have taget 1 barn syg med min 15-årig. Jeg ville have dårlig samvittighed over bare, at lade ham blive hjemme og sejle sin egen sø.

Det kunne så ikke klares med 1 maskine og nej det var ikke muligt, at nå, at give ham en spand da det bare røg ud af ham. Derudover var det den helt store nedvaskning bagefter. 

Anmeld Citér

1. september 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Det kommer da dælme an på hvor slemt man har det. Ved voldsom opkast og Roskildesyge kan man ikke altid tage vare på sig selv som 15 årig. Her taler jeg dehydrering mm og barnet skal da ikke ligge i sit eget bræk ved en (sjælden) alvorlig roskildesyge fordi man vægter sine kollegers trivsel højere end sit barns. 

Det er yderst sjældent man kommer ud for sådan en situation og Der er heller ingen skam i at tage sig af sit barn en sjælden gang imellem selvom det er 15. Man har stadig brug for tryghed og omsorg. 

Tak. Det var netop derfor jeg blev hjemme (uden dårlig samvittighed)

Anmeld Citér

1. september 2022

Anonym

MoarHvidovre skriver:

Ja, det er hårdt skrevet. 

Nogen gange kan man som 15 årig også have brug for en forældre når man bare har det så skidt og har overbrækket det hele. 

At jeg tager 1 barn syg om året kan jeg ikke se noget til hindre for. Er sikker på, at mit arbejde overlever og ja, det er muligt, at nogen steder må man så løbe hurtigere. 

Jeg får virkelig ikke dårlig samvittighed over, at have taget 1 barn syg med min 15-årig. Jeg ville have dårlig samvittighed over bare, at lade ham blive hjemme og sejle sin egen sø.

Det kunne så ikke klares med 1 maskine og nej det var ikke muligt, at nå, at give ham en spand da det bare røg ud af ham. Derudover var det den helt store nedvaskning bagefter. 

No offence, men hvis folk tager barnets første sygdag med en på 15 år, så forstår jeg godt hvorfor der er så mange på KH og som ikke aner hvordan man skal klare sig selv. 15 år, så er han altså næsten voksen.

Hvis der kom mere havde jeg da bedt "barnet" om selv at sætte en vask over

Hvis man er så dårlig at man som 15 årige ikke kan klare det, så tænker jeg da at jeg ville have kontaktet en læge , for det lyder da helt galt

Anmeld Citér

1. september 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

No offence, men hvis folk tager barnets første sygdag med en på 15 år, så forstår jeg godt hvorfor der er så mange på KH og som ikke aner hvordan man skal klare sig selv. 15 år, så er han altså næsten voksen.

Hvis man er så dårlig at man som 15 årige ikke kan klare det, så tænker jeg da at jeg ville have kontaktet en læge , for det lyder da helt galt

Jeg tænker at du ikke selv har børn i den alder? For jeg kan slet ikke forstå dine noget bombastiske holdninger. 

Og lad da være med at lave en så ringe sammenligning mellem en 15 årig der er syg og en voksen på KH. En voksen på KH kan da sagtens klare sig selv, eller er din holdning at det kan de ikke? 

Jøsses hvor er det dog et ringe debatindlæg du kommer med!

Anmeld Citér

1. september 2022

Hanspige

Anonym skriver:

Hvor er du underlig

Da jeg var død syg med corona kunne jeg heller ikke klare mig selv. Er jeg så barnlig eller på kh i følge dig? 

Da min kæreste var drøn syg med Novo virus (Roskilde syge) kunne han bestemt heller ikke tage sig af selv. Læge og hospital gør iøvrigt intet ved det når der ikke er gået mere end 48 timer. 

Anmeld Citér

1. september 2022

lineog4

Anonym skriver:

En på 45 kan da også være så syg, så der er brug for hjælp eller overvågning fx hjernerystelse, megrt høj feber og tendens til feberkramper osv. 

Min datter var 14 da hun fik et angstanfald - jeg blev sørme hjemme og vurderede, ar det kunne mine kollegaer godt rumme. Da hun var 18 lå hun med 41 i feber grundet corrona og kunne dårlig løfte en arm - jeg blev hjemme (skulle jeg så også pga. Isolation).

Hun er ikke endnu endt på kontanthjælp men klarer sin 3.g plus et tjenerjob 3 gange om ugen - så bare rolig selvom vi forældre har ydet lidt omsorg, så skal vores børn nok komme ud og betale skat. 

Jeg selv var 31 da jeg lavede et styrt på cykel uden cykelhjelm - jeg måtte ikke være alene i 24 timer, så min mand havde kones sygedag - fuld forståelse fra arbejdsgiver og jeg har endnu ikke været på kontanthjælp siden. 

Anmeld Citér

1. september 2022

Anonym

Mom skriver:

Jeg tænker at du ikke selv har børn i den alder? For jeg kan slet ikke forstå dine noget bombastiske holdninger. 

Og lad da være med at lave en så ringe sammenligning mellem en 15 årig der er syg og en voksen på KH. En voksen på KH kan da sagtens klare sig selv, eller er din holdning at det kan de ikke? 

Jøsses hvor er det dog et ringe debatindlæg du kommer med!

Hvis børn ikke lære at tage ansvar for sig selv (med måde selvfølgelig), så lære de det heller næppe som voksen. Vidner lidt om typisk curlingbarn og nej mine børn er endnu ikke så gamle, så der er selvfølgelig en voksen hos dem når de er syge. Men hvis man er så syg så man ikke kan klare sig selv både som voksen og ungmand, så skal man da på sygehuset, for enhver kan da "fungere" når man bare er alm syg. Selvfølgelig kan han være så syg, så han ikke kan lave lektier, se tv osv. Men han er 15 år og ikke er barn, så hvis han ikke er indlagt, er det efter min mening noget værre curleri og jeg ville som kollega være ret sur over at jeg skulle løbe stærkere fordi min kollegas 15 årige! Kastede op derhjemme, jesus

Anmeld Citér

1. september 2022

Anonym

lineog4 skriver:

En på 45 kan da også være så syg, så der er brug for hjælp eller overvågning fx hjernerystelse, megrt høj feber og tendens til feberkramper osv. 

Min datter var 14 da hun fik et angstanfald - jeg blev sørme hjemme og vurderede, ar det kunne mine kollegaer godt rumme. Da hun var 18 lå hun med 41 i feber grundet corrona og kunne dårlig løfte en arm - jeg blev hjemme (skulle jeg så også pga. Isolation).

Hun er ikke endnu endt på kontanthjælp men klarer sin 3.g plus et tjenerjob 3 gange om ugen - så bare rolig selvom vi forældre har ydet lidt omsorg, så skal vores børn nok komme ud og betale skat. 

Jeg selv var 31 da jeg lavede et styrt på cykel uden cykelhjelm - jeg måtte ikke være alene i 24 timer, så min mand havde kones sygedag - fuld forståelse fra arbejdsgiver og jeg har endnu ikke været på kontanthjælp siden. 

Nu er der også forskel på en som bare kaster op og en som har høj feber med tildens til feberkramper eller en med hjernerystelse

Anmeld Citér

1. september 2022

lineog4

Anonym skriver:

Nu er der også forskel på en som bare kaster op og en som har høj feber med tildens til feberkramper eller en med hjernerystelse

Bare kaster op, husker min mand på en ferie kastede op stort set uden pause og til sidst efter 2 døgn måtte indlægges, der ville jeg da nødig være gået fra ham eller fra et af mine børn i samme situation.

Jeg tror som udgangspunkt på, at vi kun bliver hjemme, hvis det er nødvendigt. Ville aldrig selv tage fra mit barn, hvis det var bange også selvom jeg vurderede, at det bare var opkast. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.