Anonym skriver:
No offence, men hvis folk tager barnets første sygdag med en på 15 år, så forstår jeg godt hvorfor der er så mange på KH og som ikke aner hvordan man skal klare sig selv. 15 år, så er han altså næsten voksen.
Hvis der kom mere havde jeg da bedt "barnet" om selv at sætte en vask over 
Hvis man er så dårlig at man som 15 årige ikke kan klare det, så tænker jeg da at jeg ville have kontaktet en læge , for det lyder da helt galt 
1. Der er for det første ingen grund til at skrive “barnet” med kursiv og i gåseøjne. Det har du misforstået. Det hedder ikke barns første sygedag grundet alder, men fordi den, der er syg, er barn til den, der har ret til at udeblive fra sit arbejde for at passe - sit barn. Den ret bortfalder, når barnet bliver myndigt, men vores børn er vores børn livet ud, helt uden gåseøjne. Det antager jeg også, du vil omtale dine børn som.
2. 15-årige er stadig børn. Det ville du hurtigt opdage, hvis du besøgte en 9. klasse. Ydermere kan du se det afspejlet i alle de love og rettigheder, der adskiller børn fra voksne. Børn på 15 må fx ikke beslutte at droppe ud af skolen og gå på kontanthjælp.
3. Børn på 15 kan, lige så vel som voksne, blive så syge, at det ikke er forsvarligt - eller ANsvarligt! - at lade dem være alene. Det er for de under 18-åriges vedkommende så heldigt, at deres forældre har ret til at være hjemme én dag og tage sig af dem. Det er overhovedet ikke op til andre at vurdere og problematisere dette - det afgør den ansvarlige forælder selv. Og det tangerer det tåbelige at argumentere for, at en rettighed, som alle forældre til børn mellem 0 og 18 år har, i praksis kun bør benyttes af forældre til 0-14-årige.
4. Jeg er personligt af den overbevisning, at børn af forældre, som generelt drager den nødvendige omsorg for deres børn, også når disse er 15 og 17 og 20, har langt bedre forudsætninger for at blive ansvarlige og velfungerende voksne end børn, der for tidligt er blevet behandlet som små voksne af forældre, der ikke har taget ansvar. Det er decideret ukærligt at bede nogen - i særdeleshed ens eget barn - om selv at vaske sit overbrækkede sengetøj, når han/hun er syg. Mine børn ville som 15-årige have hjulpet mig, deres voksne mor, med at vaske, hvis jeg var i den situation, uden at blinke. Den omsorg får man næppe fra børn, der er blevet mødt med et “Klar dig selv!”, fra de er fyldt 15.
Jeg har også til gode at opleve læger plædere for, at lægehjælp er påkrævet i det øjeblik, man ikke selv er rask nok til at smide tøj i vaskemaskinen.
Jeg håber - og er ret overbevist om - at dit syn på 15-årige og dit forældreansvar, når børnene når den alder, vil ændre sig markant, når det bliver dine egne børn, det gælder. Du behøver slet ikke tage barns første sygedag, hvis dine børn ikke bliver meget syge - men du behøver at være åben for at gøre det, hvis det bliver nødvendigt.