Meget små børn (væksthormoner?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2022

Anonym

Kastanje skriver:

Ej stop.

Det er da helt reelt at kunne bekymre sig om ens børns højde- jeg endte på 150…. Ville godt nok ikke have brudt mig om 130. Tror aldrig du har haft problematikken inde på livet. Sko i 34 hænger ikke på træerne og har været et evigt issue for mig. Prøv at finde hvide brudesko med hæl i 34 . Det er næsten umuligt… det er heller ikke rart kun st kunne nå nederste hylde i et skab osv osv. ja man kan kravle på bordet - men det er altså irriterende. 

Jeg bruger 35 og har sjovt nok ingen problemer 

Jeg er selv 150 cm og har ingen problemer med det, det handler om at acceptere sig selv. Jeg vil meget hellere være et lille nips på 150 cm eller en kæmpe dame på over 180

Men noget siger mig bare at TS børn nok ikke er så langt fra gennemsnittet siden TS ikke ønsker at svarer og lægen ønsker at se det an

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2022

Anonym

Jeg er selv 150 cm og har ingen problemer med det, det handler om at acceptere sig selv. Jeg vil meget hellere være et lille nips på 150 cm eller en kæmpe dame på over 180

Men noget siger mig bare at TS børn nok ikke er så langt fra gennemsnittet siden TS ikke ønsker at svarer og lægen ønsker at se det an

Jeg accepterer fint min højde - men det ville da være lettere at være en skostørrelse større og 10 cm højere. Str 34 hænger ikke på træerne mht sko. Så er det børneafdelingen. Jeg kender et sted inde ved Strøget og ellers er det på nettet fra udlandet. Ikke lige nemt, som du får det til at lyde som. Mine løbesko er børnesko og i dårligere kvalitet fx. 

Anmeld Citér

17. august 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Stop nu. TS har slet ikke truffet nogen beslutning. Hun synes selv, væksthormoner lyder voldsomt. Hendes børn er slet ikke gamle nok endnu, så deres nuværende højde er underordnet. Hvorfor provokerer det dig sådan, at hun spørger til andres erfaringer for til sin tid at kunne træffe sit valg på et oplyst grundlag?

Det er usagligt og dårlig stil at brygge sine egne teorier sammen og skrive til andre, hvad man  tror, der ligger bag. Hold dig til det, du ved og kan byde ind med. 

Anmeld Citér

17. august 2022

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Hej,

Jeg skriver, da vi har 2 børn. En på snart 2 år og en på snart 4 år.

Begge er meget små ift. børnene på deres alder.

Vi har snakket med lægen om det og han har sagt, at man pt. afventer udviklingen i højden, men at man på sigt kan overveje væksthormoner, da de begge er små.

Jeg vil høre - er der nogen, der selv har børn, som har fået væksthormoner pga. for lidt vækst? Er der noget, vi bør være opmærksomme på?

Og måske noget, som jeg er ret nysgerrig på - har I haft "små børn", som så pludseligt er vokset (og dermed fået en nogenlunde normal højde?).

Jeg synes væksthormoner lyder voldsomt, men omvendt, så vil jeg have dårlig samvittighed, hvis det er noget, jeg eller mine børn vil klandre mig for ikke at have gjort, da muligheden var der.

Og nej, jeg orker ikke lige at høre den der "de skal bare acceptere deres højde og være glade for den de der", etc, etc.

Håber, der er nogle, som vil dele deres erfaringer.

Pft

Jeg har en søn, som får væksthormon.. det får han i samarbejde med sygehuset.. han udskiller slet ikke væksthormon, så han har fået det siden han var 3-4år ca… 

I kan nuværende tidspunkt kan i få lavet en undersøgelse på, hvordan deres væksthormon er og hvor meget de udskiller. Det ville være først skridt…. Hvor bor i henne i landet…? Vi er tilknyttet Holbæk…

Anmeld Citér

17. august 2022

Anonym trådstarter

MVM skriver:

Jeg har en søn, som får væksthormon.. det får han i samarbejde med sygehuset.. han udskiller slet ikke væksthormon, så han har fået det siden han var 3-4år ca… 

I kan nuværende tidspunkt kan i få lavet en undersøgelse på, hvordan deres væksthormon er og hvor meget de udskiller. Det ville være først skridt…. Hvor bor i henne i landet…? Vi er tilknyttet Holbæk…

Okay - troede slet ikke, det var muligt i denne alder at få lavet forundersøgelserne nu. Netop pga. det her med, at der jo stadigvæk kan ske en del.

Jeg hører min læge ad, om det ikke er en mulighed.

Vi bor i Aarhus - ved ikke, om det har noget at sige eller om det måske mere er baseret på den enkelte læges skøn (nu gætter jeg bare).

Men mange tak for input, det vil jeg bestemt undersøge nærmere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.