Meget små børn (væksthormoner?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2022

Anonym

Anonym skriver:

Vi har en pige med meget lav vækst og har været væksthæmmet siden før fødslen. Hun er født 30+4, og var 48% for lille.

Hun er stadig tilknyttet neonatal, da hendes vækst stadig ikke er prangende.

Vi skal til næste kontrol, når hun er 3 1/2, hvor hun igen skal måles og vejes. Er hun stadig ikke vokset nok, bliver der taget blodprøve for at måle mængden af væksthormon. Det kan først måles efter de fylder 3 (korrigeret alder).

Er hendes niveau for lavt og anbefaler de at give væksthormon, så takker vi ja. 

Ud fra deres beregninger bliver hun ikke kæmpe, da far og jeg er alm højde begge to (175 cm høj). De siger ca 165 høj…og det er fint, hvis hun selv kan klare det, men kan hun ikke det, så må vi hjælpe lidt til  Jeg ønsker ikke for hende, at hun skal være alt for bette som voksen

Hun er næsten 3, vejer 10,5 kilo og er ca 90 høj. Hun bruger 86/92 i tøj og ligner en på 11/2-2 år.

Det er altså mærkeligt så forskelligt de vurdere.  

Min søn er født i uge 28, han bliver tre år om 2 uger. Han vejer 11 kilo og er 91 cm høj. Det synes de var helt perfekt og han blev afsluttet for 6 måneder siden.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2022

Anonym

Anonym skriver:

Det er altså mærkeligt så forskelligt de vurdere.  

Min søn er født i uge 28, han bliver tre år om 2 uger. Han vejer 11 kilo og er 91 cm høj. Det synes de var helt perfekt og han blev afsluttet for 6 måneder siden.  

Ja det er da mærkeligt  

Mon det er fordi vores pige næsten ikke er vokset på 1 år? Hun vejede vist lige godt 9 kilo sidste år og så lige godt 10 kilo dette år. Der har været ca 1 år mellem kontrollerne.

Anmeld Citér

16. august 2022

Anonym

Anonym skriver:

Præcis.

Og ja, man kan vel tænke, at det ikke er et decideret problem, men når man har mulighed for at gøre noget ved det, så synes jeg, man bør overveje det.

Jeg kender flere, som er utrolig trætte af deres højde. Det er oftest mænd (voksne), men også kvinder...

Tak for mange de gode svar. Jeg håber - til den tid - at det ikke er bøvlet at få igennem via sin læge, hvis det bliver aktuelt.

Jeg kender også flere kvinder som gerne vil have større bryster eller mindre .

Der er altid noget man gerne vil ændre .

Jeg ville da også gerne have haft 10 cm oveni hatten, men alt i alt er der helt fint at være 150 cm for mig og har ikke nogen videre udfordring.

Kan jeg ikke nå en hylde, hopper jeg op på bordet osv

Så ja man kan ændre ved alting, men man kan også lære sine børn at acceptere en som man er og andre som de er

Anmeld Citér

16. august 2022

Anonym

Anonym skriver:

Ja det er da mærkeligt  

Mon det er fordi vores pige næsten ikke er vokset på 1 år? Hun vejede vist lige godt 9 kilo sidste år og så lige godt 10 kilo dette år. Der har været ca 1 år mellem kontrollerne.

Min er vokset 2 cm og 1 kilo siden han var 1,5 år så det er på 1,5 år.. det er virkelig underligt..

Anmeld Citér

16. august 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kender også flere kvinder som gerne vil have større bryster eller mindre .

Der er altid noget man gerne vil ændre .

Jeg ville da også gerne have haft 10 cm oveni hatten, men alt i alt er der helt fint at være 150 cm for mig og har ikke nogen videre udfordring.

Kan jeg ikke nå en hylde, hopper jeg op på bordet osv

Så ja man kan ændre ved alting, men man kan også lære sine børn at acceptere en som man er og andre som de er

Læse, kan du i hvert fald ikke

"Og nej, jeg orker ikke lige at høre den der "de skal bare acceptere deres højde og være glade for den de der", etc, etc."

Anmeld Citér

16. august 2022

Anonym

Anonym skriver:

Læse, kan du i hvert fald ikke

"Og nej, jeg orker ikke lige at høre den der "de skal bare acceptere deres højde og være glade for den de der", etc, etc."

Læse kan jeg fint, men når debatten køre, må man gerne være kritisk, det er vist sundt for dig at tænke over ellers opdrage de vist dine børn til kun at finde fejl ved dem selv og det er dælme synd, du svarer heller ikke på hvor høje/lave de er ?

Anmeld Citér

16. august 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Læse kan jeg fint, men når debatten køre, må man gerne være kritisk, det er vist sundt for dig at tænke over ellers opdrage de vist dine børn til kun at finde fejl ved dem selv og det er dælme synd, du svarer heller ikke på hvor høje/lave de er ?

jeg kan kun ryste på hovedet over dine kommentarer, men hvis de giver dig en form for tilfredsstillelse, så bliv da endelig ved. De har ikke interesse for mig. 

Mine børns højde er for mit spørgsmåls vedkommende irrelevant. Det er erfaringerne, jeg søger. Det fik du nok heller ikke læst og i stedet har du fokus på at komme med dine ytringer - jeg ikke søger  

Anmeld Citér

17. august 2022

Anonym

Anonym skriver:

jeg kan kun ryste på hovedet over dine kommentarer, men hvis de giver dig en form for tilfredsstillelse, så bliv da endelig ved. De har ikke interesse for mig. 

Mine børns højde er for mit spørgsmåls vedkommende irrelevant. Det er erfaringerne, jeg søger. Det fik du nok heller ikke læst og i stedet har du fokus på at komme med dine ytringer - jeg ikke søger  

En tråd ang væksthormoner og din læge har sagt du skal se det an, tænker jeg højden på dine børn er ret så relevant, for man får indtrykket af at du for hver en pris vil have børn som er minimum 180+ cm høje og at du er typen som fokuserer meget på det ydre og så ville jeg bekymre mig omkring at børnene mangler mange andre vigtige ting , også måden du går i forsvar på

Anmeld Citér

17. august 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

En tråd ang væksthormoner og din læge har sagt du skal se det an, tænker jeg højden på dine børn er ret så relevant, for man får indtrykket af at du for hver en pris vil have børn som er minimum 180+ cm høje og at du er typen som fokuserer meget på det ydre og så ville jeg bekymre mig omkring at børnene mangler mange andre vigtige ting , også måden du går i forsvar på

Dine indtryk er grebet ud af luften og din fantasi. Det er da fuldstændigt irrelevant for hendes spørgsmål, hvor høje børnene er. Det er ikke noget, nogen har krav på at vide. 

Anmeld Citér

17. august 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Ej stop.

Det er da helt reelt at kunne bekymre sig om ens børns højde- jeg endte på 150…. Ville godt nok ikke have brudt mig om 130. Tror aldrig du har haft problematikken inde på livet. Sko i 34 hænger ikke på træerne og har været et evigt issue for mig. Prøv at finde hvide brudesko med hæl i 34 . Det er næsten umuligt… det er heller ikke rart kun st kunne nå nederste hylde i et skab osv osv. ja man kan kravle på bordet - men det er altså irriterende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.