Update:
Jeg har dd talt med familieretshuset- så længe der forefindes vold i fars hjem, skal baby/tumling/barn ikke på samvær hos far.
Far må hjertens gerne se baby hos mig, og jeg holder ikke baby væk fra far.
Jeg vil naturligt få fuld forældremyndighed og i den første tid er det i følge familieretshuset mig der sætter rammerne for samvær.
Måske far slet ikke vil have forældremyndighed, og så er mit svar overflødigt. Men tænker du måske enten har fået fremlagt sagen med lidt ekstra farve på, eller du har hørt en enkelt sætning og så ikke de andre. For ved der skal en del til før man giver alene forældremyndighed til den ene part, hvis begge parter ønsker forældremyndigheden.
Og der skal en del mere til end et barn som er udfordret og endda måske ikke er der på daglig basis.
I starten bliver samværet selvsagt mere eller mindre på dine (og dermed babys) præmisser, for det skal passe ind i blandt andet søvnrytme. Når baby så er lidt større så skal der laves en samværsordning hvor far og barn ud fra det du har skrevet vil få samvær hjemme hos ham - man fratager ikke samvær og forældremyndighed fordi der i familien er en søskende med udfordringer, og far og andre voksne i hjemmet vil jo være der til at sætte rammer og passe på.
Du har beskrevet et barn som sparker til møblerne, grænsesøgende og provokerende - det er i min optik ikke det samme som vold i hjemmet. Ikke at jeg ikke godt forstå din beskyttertrang, og din hvorfor pokker skal mit lille uskyldige barn opleve det - når det er skrevet så er det dit barns familie på godt og ondt, og dit job bliver, at støtte, give så meget kærlighed, så dit barn også kan være i og elske en søskende som har det svært, det er at lytte, råde, og rumme dit barns familie.
Jeg har selv stået der, og ved det er møg svært. Man står med det mest dyrebare og det skulle være den mest fantastiske tid med drømme, håb og kærlighed og pludselig er det råb, utryghed og en ramme hvor roen ikke er der. Men du kan ikke tage det væk fra dit barn, du kan støtte dit barn i at være i det og den kærlighed dit barn vil opleve også til nogen som du ikke kan se gode sider hos.
Anmeld
Citér