Samvær med nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.888 visninger
47 svar
119 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juli 2022

Anonym trådstarter

Af forskellige årsager står jeg alene tilbage med en fin gravid mavse i uge 14. 

Der forefindes vold i kraft af et udadreagernede barn i fars hjem, hvorfor jeg ikke er tryg ved at barnet skal på samvær.

Hvordan passer jeg bedst på min nyfødte og hvordan er jeg stillet i forhold til samvær mellem baby og far? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2022

Mrs.

Samvær når de er nyfødte foregår hos dig i trygge rammer. Det er barnets tarv der er i fokus, og en nyfødt har ingen gavn eller behov for at være ude, blive passet eller generelt være andre steder end med mor. Med tiden vil samværet langsomt øges, men det første års tid er samvær formegentlig hos dig hvor i er sammen eller senere når barnet får skemad meget kort af gangen. Så længe du ammer kan far jo heller ikke stå med baby alene. 

men alt samvær uanset alder handler kun om barnets tarv og behov. 

jeg ville få lavet en aftale i familieretshuset hvis jeg var dig, og så gøre opmærksom på din bekymring mht vold, så i kan få en langsigtet samværsplan der tager højde for din bekymring også

Anmeld Citér

30. juli 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Far er jo også interesseret i at jeres barn har det godt.

Anmeld Citér

30. juli 2022

Anonym trådstarter

Savanna skriver:

Far er jo også interesseret i at jeres barn har det godt.

Far har selv taget beslutningen om at gå sin vej.

Anmeld Citér

30. juli 2022

Igen

Profilbillede for Igen

Har far et barn fra tidligere, som du har oplevet som udadreagerende mens han har været på samvær hos dig og far?

Anmeld Citér

30. juli 2022

Anonym trådstarter

Igen skriver:

Har far et barn fra tidligere, som du har oplevet som udadreagerende mens han har været på samvær hos dig og far?

Far og jeg har aldrig boet sammen. 
Far har børn fra tidligere ja. Jeg har oplevet barnet voldsomt udadreagernede, truende, grænsesøgende og  sparket på diverse ting. 

Anmeld Citér

30. juli 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna
Anonym skriver:

Far har selv taget beslutningen om at gå sin vej.

Og det er én ting. Men ifht din utryghed, så er han også interesseret i, at jeres barn har det godt, når han/hun kommer hjem med tiden.

Anmeld Citér

30. juli 2022

Anonym trådstarter

Savanna skriver:

Og det er én ting. Men ifht din utryghed, så er han også interesseret i, at jeres barn har det godt, når han/hun kommer hjem med tiden.

Det er jeg ikke sikker på. De andre børn har set det hele. 

Anmeld Citér

30. juli 2022

AnoMor

Far har ret til at se sit barn. (Det er jeg også sikker på du er klar over). Og som mrs. Siger då kigges der på barnets tarv. 
kontakt familieretshuset og få sammensat en samværsordning i dit hjem på faste tidspunkter hver uge. 

Anmeld Citér

30. juli 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Far har ret til at se sit barn. (Det er jeg også sikker på du er klar over). Og som mrs. Siger då kigges der på barnets tarv. 
kontakt familieretshuset og få sammensat en samværsordning i dit hjem på faste tidspunkter hver uge. 

Muligvis, hvis han altså ønsker det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.