Sengetider i ferien for en 12 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Du behøver ikke at tolke, jeg prøver at skrive så utvetydigt som muligt: Det jeg skrev var, at TS ikke behøver at “sande at hun ikke kan få voksentid” som du skriver … for hun har allerede det hun ønsker (voksentid) og hun oplever at det fungerer for hendes familie. Derfor skrev hun til TS hvordan hun gjorde, fordi TS efterspurgte netop dette.

Men hun skrev hun var nysgerrig på hvordan vi andre gør det - og så skrev jeg, at selvfølgelig har alle brug for alenetid, men at det bare ikke altid er at tingene kan gå op. Særligt i ferier hvor børn (i større alder) jo bare ér længere oppe……. Forstår nok ikke helt hvor problemet i mit svar ligger - men jeg forstår du gerne vil kommentere på det - og det er fint

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2022

ErDuHerIkkeSnart

CKJ skriver:

Men hun skrev hun var nysgerrig på hvordan vi andre gør det - og så skrev jeg, at selvfølgelig har alle brug for alenetid, men at det bare ikke altid er at tingene kan gå op. Særligt i ferier hvor børn (i større alder) jo bare ér længere oppe……. Forstår nok ikke helt hvor problemet i mit svar ligger - men jeg forstår du gerne vil kommentere på det - og det er fint

Det eneste problem lå i, at du troede det var TS du skrev til. Det var det ikke. Du svarede en anden debattør, som blot fortalte hvordan hun sikrede sig voksentid derhjemme, på en måde som fungerede fint hos dem. Der var ingen yderligere problemer - min kommentar var i bedste fald henkastet…

Anmeld Citér

21. juli 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Vedkommende du svarede, er ikke den som har oprettet tråden. Men blot en person, der gav udtryk for at prioritere voksentid og derfor have valgt en model hvor et barn forholdsvis tidligt går på eget værelse hver aften, tilsyneladende noget som hele familien trives med. Vedkommende beder egentlig ikke om indspark eller udtrykker behov for råd til ændringer - hun fortæller blot hvad der virker hos dem …

Hun skriver: “Det virker som om vi er lidt alene i tråden om at have brug for alenetid. Men det tænker jeg ikke helt kan passe men at flertallet i tråden gør det på en anden måde. Jeg er nysgerrig på hvordan I andre gør det?” 
Det er da at efterlyse indspark. 

Anmeld Citér

24. juli 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Min pige er 13 snart 14. Vi kører ikke med sengetider i ferien. Hun ligger sig til at sove mellem 23-24.

Hvis vi skal tidligt op en dag bliver hun lige mindet om det men ellers styrer hun det selv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.