Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år
Jeg har heller ikke nogen anelse om hun er frisk om morgen - Jeg er kørt på arbejde inden hun står op både i ferie og til hverdag. Og vi stiller ikke krav til hvornår hun står op eller går i seng i ferien. Bare hun virker frisk når vi kommer hjem og på de fridage og i weekender når vi skal noget.
Det virker som om vi er lidt alene i tråden om at have brug for alenetid. Men det tænker jeg ikke helt kan passe men at flertallet i tråden gør det på en anden måde. Jeg er nysgerrig på hvordan I andre gør det?
Jeg vil faktisk gerne støtte dig her:
Vores store datter går i seng/på værelset kl. 20 på hverdage (hun skal op kl. 6.30, og jeg skal op 05.30), og her i ferien har den været 21.30-22, før hun er gået i seng, når vi har været hjemme (på ferien har hun været oppe lige så længe som vi voksne). Hun hygger sig med lydbøger/bøger/film/krea ligesom din datter, så det er absolut ikke en straf at være på værelset om aftenen. Vi har en 3-årig, som kræver rigtig meget af os alle i dagtimerne, så om aftenen hygger vi nogle timer med den store, og jeg slapper af og får ro i hovedet, når hun er gået i seng (min mand går tidligt i seng, så vi har desværre ikke alenetid sammen, når den store er gået i seng).
Jeg tænker da ikke, at børn ændrer behovet for alenetid sammen eller alene, hvis man har dét behov, og når datteren har det fint med det, kan jeg ikke se, hvorfor 2017morigen skal slåes oven i hovedet for, at hun og hendes familie har valgt denne løsning 
Jeg synes til gengæld, at alt efter kl. 23 er meget sent for én på den alder - så ville vi i hvert fald ikke få noget sjovt/hyggeligt ud af ferien, for hun ville være alt for træt til at deltage.
Anmeld
Citér