Sengetider i ferien for en 12 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.906 visninger
43 svar
71 synes godt om
6. juli 2022

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Som overskriften siger - hvad tid kommer jeres 12 årige i seng i ferien?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2022

Mrs.

Min er 11, og kommer i seng mellem 21-22 i hverdagene her i ferien (alt efter om vi hygger med film eller er ude fx), fredag/lørdag må han være oppe til 23. 

Anmeld Citér

6. juli 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Min pige på 12 er kommet i seng ved 21-22 tiden den første uge af ferien. I denne uge er hun hos bedsterne, så der bliver det nok lidt senere Hun er god til selv at mærke efter, så hvis hun er træt kl. 20, går hun i seng dér.

Anmeld Citér

7. juli 2022

2017morigen

Her er der afgang på værelset seneste kl 20-20.15 for 13 årige. Vi vil simpelthen gerne have lidt tid alene som forældre inden vi skal i seng ved 21 tiden for at kunne komme op 5.20 næste dag pga arbejde.

Hvornår hun så reelt sover ved jeg ikke. Der var ikke noget problem en dag vi skulle noget. Der var oppe og påklædt da vi ville vække hende lidt over 7. I weekenderne kommer hun ud omkring kl 9.

Vi strammer op en uges tid før skolestart så hun får sovet nok i forhold til at være i skole kl 8

Anmeld Citér

7. juli 2022

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Vores på 12 og 13 har egentlig ikke noget tidspunkt her i ferien. Men jeg synes de er gode til selv at sige til og mærke efter. Hvis vi fx skal noget næste dag kan jeg godt opfordre dem til at gå tidligere i seng/sove tidligere. Men de går typisk på deres værelser mellem 20-21. Hvornår de reelt sover ved jeg ikke. Men lyset er slukket på deres værelser når vi går i seng, typisk ved 23-tiden. 

Men de virker ikke totalt udkørte, så noget søvn må de få.  Særligt vores ældste har behov for søvn og det er han også bevidst om, og hvis han ikke får sovet nok, er han ikke så rar at være sammen med. 

Anmeld Citér

7. juli 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vores på 10 og 13, bliver bedt om at begynde, at gøre sig klar til seng, mellem kl 22 og 23. Den mindste har brug for mindre søvn, end den store, som i stedet vågner sener. 

I den første uge af ferien, var de hos deres farmor og bonus farfar, og der kom de i seng omkring kl 22.

Denne uge, hvor vi er på arbejde, har de bare hygget herhjemme, og er stået op, som det passer dem.

Når vores fælles ferie begynder, svinger sengetid, efter hvad vi laver, hvem vi er sammen med, og hva vi ska dagen efter.

Ugen før skolestart, begynder vi at gå tilbage til normale sengetider. Det vil siger omkring kl 20, for den yngste og kl 21, for den ældste. Vh Stine 

Anmeld Citér

18. juli 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Min på 12 skal slukke midnat. 
vi går måske i seng før, men han overholder det. Vi siger at kl. 22-22.30 skal der være ro i stuen så vi lige kan nå at tale som voksne

vi har også to andre på 4 og 9 hende på 9 slukker 22.15 og ham på 4 puttes 20.30 ca

Anmeld Citér

18. juli 2022

Kontrast

Min søn, der bliver 12 om få uger, kommer i seng omkring 20.30, men det er så fordi han bliver ved med at vågne kl. 6 om morgen.

Anmeld Citér

18. juli 2022

Soonmom

2017morigen skriver:

Her er der afgang på værelset seneste kl 20-20.15 for 13 årige. Vi vil simpelthen gerne have lidt tid alene som forældre inden vi skal i seng ved 21 tiden for at kunne komme op 5.20 næste dag pga arbejde.

Hvornår hun så reelt sover ved jeg ikke. Der var ikke noget problem en dag vi skulle noget. Der var oppe og påklædt da vi ville vække hende lidt over 7. I weekenderne kommer hun ud omkring kl 9.

Vi strammer op en uges tid før skolestart så hun får sovet nok i forhold til at være i skole kl 8

Voksentid?

Hvis hun er 13 år, sidder hun vel næppe lårene af jer alligevel?

Du skriver I stramme op i hverdagene, hvornår kommer hun så i seng der ?

-------

Her kommer de små (7 mdr og 3 år) i seng henhold 18:30 og 19.

De to store (5 og 6 år) kommer som udgangspunkt i seng kl 20, igår var den 20:30, da jeg lige skulle male færdig ��

Så jeg synes det lyder vanvittigt tidligt med kl 20 når de er så store, tænker som udgangspunkt de selv kan styre det til den tid og så måske lige stramme lidt op nogle aftener før skolen begynder 

Anmeld Citér

18. juli 2022

B&J

Kl. 21.30 er Aller senest for han er så træt på det tidspunkt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.