2017morigen skriver:
Jeg har heller ikke nogen anelse om hun er frisk om morgen - Jeg er kørt på arbejde inden hun står op både i ferie og til hverdag. Og vi stiller ikke krav til hvornår hun står op eller går i seng i ferien. Bare hun virker frisk når vi kommer hjem og på de fridage og i weekender når vi skal noget.
Det virker som om vi er lidt alene i tråden om at have brug for alenetid. Men det tænker jeg ikke helt kan passe men at flertallet i tråden gør det på en anden måde. Jeg er nysgerrig på hvordan I andre gør det?
Der er alenetid og så tænker jeg der er kærestetid. Alenetid er min tid altså hvor jeg gør noget helt alene for mig selv - der er jeg efter børnene er blevet store blevet god til hørertelefoner, lydbog og begynder jeg at rydde op eller sætter opera på for høj styrke så skal jeg nok få alenetid 
Kærestetid altså tid hvor det kun er min mand og jeg - måske vi er underlige, men det har vi ikke meget brug for, vi kan sagtens især nu hvor børnene er store få tiden som kærester selvom de er der, drt er jo bare at holde i hånden, sende et blik, stryge over nakken og ja så tale om vejr og vind, og der er børnene jo bare sjove at have med i samtalen. Skal vi rigtig rigtig kærestetid så tager vi ud sammen uden børn.
Så nej er en af de få, der nok ikke har det store behov for alenetid - tror min mand har et større behov end mig, og drøner så i kolonien, springer op hvis der mangler en mælk og er i Føtex i en time osv.
Jeg synes egentlig det er modsat nu, hvor de er blevet forholdsvis store - jeg mangler tid med dem.
Anmeld
Citér