Ferie uden børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg vil lige indskyde for god ordens skyld, at mine børn, hverken store eller små, ikke kommer til at mangle noget som helst denne sommer, Frankrig eller ej direkte adspurgt tror jeg faktisk også de hellere ville blive hjemme. De var i hvert fald ikke synderligt begejstret sidst vi var så langt væk, og de har haft frie tøjler til at vælge. De har valgt Lalandia, Jesperhus og så en weekend i en hytte i Sverige, det er virkelig noget de elsker! Desuden har de en stor have med pool herhjemme, og min eksmand/mor og far tager dem med herhjem mens vi andre er afsted, så kan de bruge huset som de vil hvis de skulle få hjemve. 

Bare lige til info, inden jeg får skudt i skoene at jeg bare vil have en pause fra dem, for det er absolut ikke tilfældet. De er sørget godt for. Tingene faldt bare lidt uheldigt sammen feriemæssigt i år da min nye mand måtte finde et nyt arbejde, for at tilgodese min store søns behov. 

Og ja, nu er jeg begyndt at glæde mig ret så meget ��

Super at de får lov til det DE vil og du får en rejse du vil....

Glæd dig og hav en skøn tur

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2022

Moderator

Profilbillede for Moderator

Soonmom er en troll der altid poster opslag for at provokere. Så tror bare vi skal lade hendes svar ligge. Man må godt være uenig, men svarene er altid så dømmende og gør ikke noget godt for nogen fordi hun kun er ude på at få folk op i det røde felt. Troll.. god aften 

Soonmom har været på sitet længe.  Og er ikke mere troll end du er. Og som du selv skriver - så kan man godt skrive pænt, også selv om man er uenig.

Ligesom man heller ikke bruger anonymitet til at kritisere andre brugere.

Anmeld Citér

23. maj 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg var 1000 procent taget afsted. 

Jeg har været i både London, Rom og Berlin flere gange, med en flok veninder, mens ungerne har hygget hjemme ved deres far. 

Udover det har vores unger også været på forlænget weekend i London og andre weekend tur, uden ungerne, hvor de har haft den fedeste ferie hos deres farmor, farfar, mor, eller moster. Det gir dem en helt unik mulighed, for at skabe minder med den, mens de stadig har dem

Dine børn er ik små, og de er sammen med deres far, og deres bedsteforældre.

Håber du får en helt fantastisk tur. Vh stine

Anmeld Citér

24. maj 2022

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg skriver intet om at det ikke må få enetid , men noget så stort som at skulle udenlands, der er det en selvfølge for mig at man tager afsted hele familien. (Men vi rejser som sagt heller aldrig så det er bare noget som i mit hovede er mega stort. Det er 11 år siden jeg sidst var udenlands og før det var det 10 år siden minus grænsehandel, mine børn har aldrig været udenfor DK)

Så muligt det for dig ikke er noget stort og man lige tager en tur med et barn i foråret og med et andet i efteråret, men det er det altså ikke for mig

Edit: jeg havde ikke set at du mente moster og barn alene på tur. Det kommer aldrig til at ske at mine børn skal ikke udenlands uden mig før de er meget meget store og selv der ville jeg have meget svært ved det (fx skoletur/Sportstur)

Jeg tror det du skriver her rammer meget godt baggrunden for uenigheden her i tråden. For dig er udenlandsrejser en stor ting, mens det for andre er helt almindeligt og noget man ofte gør.

Som de fleste andre mener jeg også, at TS skal tage afsted. De har mange andre ferierejser med børnene planlagt, og der er ikke tale om, at mor hygger sig med sin "nye" familie og efterlader den "gamle", da hendes nye partner jo heller ikke skal med, så det lyder ikke som om, at en tur til Frankrig er en stor ting i deres familie.

Hvis der var tale om noget, der var en stor ting i familien og noget man sjældent oplevede, ville jeg også inkludere hele familien. 

I dag er der mange familier, der rejser udenlands ofte, så i mange familier, er det ikke længere en stor ting. Jeg er lige kommet hjem fra tur nr. 3 i udlandet i år, hvor jeg havde sønnen med til fodbold (ikke lige London som andre nævner da det ikke er stedet til den bedste fodbold og den bedste stemning ). Senere får datteren i stedet en shoppingtur til London. Hun er bestemt ikke til fodbold og sønnen gider kun shopping i meget kort tid, så i stedet for at slæbe dem med til noget de ikke gider, så får de i stedet hver deres tur og alenetid både for det barn, der er på tur og det der er hjemme. Mens jeg var væk med sønnen har far og datter hygget med at være på restaurant, bage kage, plante blomster i haven osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.