Jeg skriver intet om at det ikke må få enetid , men noget så stort som at skulle udenlands, der er det en selvfølge for mig at man tager afsted hele familien. (Men vi rejser som sagt heller aldrig så det er bare noget som i mit hovede er mega stort. Det er 11 år siden jeg sidst var udenlands og før det var det 10 år siden
minus grænsehandel, mine børn har aldrig været udenfor DK)
Så muligt det for dig ikke er noget stort og man lige tager en tur med et barn i foråret og med et andet i efteråret, men det er det altså ikke for mig 
Edit: jeg havde ikke set at du mente moster og barn alene på tur. Det kommer aldrig til at ske at mine børn skal ikke udenlands uden mig før de er meget meget store og selv der ville jeg have meget svært ved det (fx skoletur/Sportstur)
Jeg tror det du skriver her rammer meget godt baggrunden for uenigheden her i tråden. For dig er udenlandsrejser en stor ting, mens det for andre er helt almindeligt og noget man ofte gør.
Som de fleste andre mener jeg også, at TS skal tage afsted. De har mange andre ferierejser med børnene planlagt, og der er ikke tale om, at mor hygger sig med sin "nye" familie og efterlader den "gamle", da hendes nye partner jo heller ikke skal med, så det lyder ikke som om, at en tur til Frankrig er en stor ting i deres familie.
Hvis der var tale om noget, der var en stor ting i familien og noget man sjældent oplevede, ville jeg også inkludere hele familien.
I dag er der mange familier, der rejser udenlands ofte, så i mange familier, er det ikke længere en stor ting. Jeg er lige kommet hjem fra tur nr. 3 i udlandet i år, hvor jeg havde sønnen med til fodbold (ikke lige London som andre nævner da det ikke er stedet til den bedste fodbold og den bedste stemning
). Senere får datteren i stedet en shoppingtur til London. Hun er bestemt ikke til fodbold og sønnen gider kun shopping i meget kort tid, så i stedet for at slæbe dem med til noget de ikke gider, så får de i stedet hver deres tur og alenetid både for det barn, der er på tur og det der er hjemme. Mens jeg var væk med sønnen har far og datter hygget med at være på restaurant, bage kage, plante blomster i haven osv.