Ferie uden børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2022

Anonym

Jeg skriver intet om at det ikke må få enetid , men noget så stort som at skulle udenlands, der er det en selvfølge for mig at man tager afsted hele familien. (Men vi rejser som sagt heller aldrig så det er bare noget som i mit hovede er mega stort. Det er 11 år siden jeg sidst var udenlands og før det var det 10 år siden minus grænsehandel, mine børn har aldrig været udenfor DK)

Så muligt det for dig ikke er noget stort og man lige tager en tur med et barn i foråret og med et andet i efteråret, men det er det altså ikke for mig

Edit: jeg havde ikke set at du mente moster og barn alene på tur. Det kommer aldrig til at ske at mine børn skal ikke udenlands uden mig før de er meget meget store og selv der ville jeg have meget svært ved det (fx skoletur/Sportstur)

Reality tjek - de fleste rejser mere end hvert 10. år. Mine børn er udenlands hvert år.. 

Det er ikke mega stort men en del af livet for mange.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Soonmom skriver:

Sådan er vi så forskellige. Jeg kan ikke se at det er en staf at have sine søskende med

Har jeg sagt det er en straf? Men kan ikke se hvorfor barnet ikke kan tage på en en dags eller lige med en overnatning uden søskende? Bare have en fed oplevelse helt for sig selv? Ikke skulle dele ALT..

Eller hvorfor det andet barn skal med på en rejse der handler om ting barnet ikke gider, men i stedet kunne have en FED weekend i Danmark, hvor barnet der er i fokus. 

Anmeld Citér

22. maj 2022

Kastanje

Jeg skriver intet om at det ikke må få enetid , men noget så stort som at skulle udenlands, der er det en selvfølge for mig at man tager afsted hele familien. (Men vi rejser som sagt heller aldrig så det er bare noget som i mit hovede er mega stort. Det er 11 år siden jeg sidst var udenlands og før det var det 10 år siden minus grænsehandel, mine børn har aldrig været udenfor DK)

Så muligt det for dig ikke er noget stort og man lige tager en tur med et barn i foråret og med et andet i efteråret, men det er det altså ikke for mig

Edit: jeg havde ikke set at du mente moster og barn alene på tur. Det kommer aldrig til at ske at mine børn skal ikke udenlands uden mig før de er meget meget store og selv der ville jeg have meget svært ved det (fx skoletur/Sportstur)

Hvorfor ville du have det svært. Mine børn har været i Nice med bedsteforældre alene i 9 dage da den yngste var 7. Hvad er du bange for? De her også været pÅ charter i Tyrkiet med dem. Det giver da er fantastisk bånd. Forstår blot ikke din holdning.

i det her konkrete eksempel er børnene jo ikke hos mor - dø hvorfor ikke ferie. Hvorfor skal mindste barn gå glip af dette og mor gå glip af dette..?

Hvorfor skal alla i en familie altid være sammen mht ferie..? 

Anmeld Citér

23. maj 2022

ErDuHerIkkeSnart

Hvor lyder det skønt med en lille ferie TS. Hvis du aldrig gjort sådanne gode ting for dig selv, er det på høje tid - nyd det! Vi rejser alle på kryds og tværs og alle verdens hjørner. Nogle gange sammen, andre gange alene - med og uden børn eller med et barn alene. Det skaber vidunderlige bånd og oplevelser og vi får nogle veltilpasse og super seje og selvstændige unger retur, fx når de har råhygget med bedsteforældrene, eller når de selv har været på ferie uden os. Enjoy - det er jo bare Frankrig og skulle det ske noget akut er du hjemme på er par timer eller syv. God tur!! 

Anmeld Citér

23. maj 2022

L1232

Profilbillede for L1232

Ville ønske det var mig gooood til dig! Afsted

Anmeld Citér

23. maj 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej med jer.

Jeg er lidt i et dilemma, og jeg håber I kan give lidt råd og forslag.

Jeg er mor til 3, de store er 7 år og har en anden far. Det er dem, det handler om. Min søn er i øjeblikket hjemme hele tiden, da han er taget midlertidigt ud af skolen grundet en udviklingsforstyrrelse og hjemmeundervises, men han skal starte op igen efter sommerferien på en ny skole. De er ved deres far hver anden weekend, resten af tiden hos mig. Det har været en hård og turbulent tid, og jeg har selv været plaget af stress. Min "nye" mand arbejder en del, og jeg er derfor meget alene med børnene (min søn er jo hjemme hele tiden), hvoraf den yngste er 16 måneder. Det er hårdt til tider, men det lykkedes fint og alle unger trivedes

Nå, men sagen er den at jeg er blevet tilbudt en rejse til Sydfrankrig i de 10 dage i sommerferien de store er hos deres far og ved deres bedsteforældre. Den yngste skal med. Jeg har rigtig meget lyst til at tage afsted for at få et lille afbræk inden ny skole og flytning efter ferien, og de er i øvrigt hos mig resten af sommerferien, uden SFO eller andet. Men jeg har simpelthen så dårlig samvittighed og synes jeg er meget langt væk jeg tænker samtidig at det er en lidt tarvelig tanke, for selvfølgelig kan deres far og bedster gøre det lige så godt hvis der er noget.

Resten af ferien skal vi allesammen i Lalandia og Jesperhus og til Sverige, så det er ikke fordi der ikke skal ske noget for dem også. Det er noget de har bestemt

Men hvad synes I? Kan man tillade sig at rejse uden sine børn på den måde??

Dine børn er ikke hos dig alligevel og samtidig bliver de ikke passet, men er hos deres far, deres andet hjem. 
Så det synes jeg absolut at du kan.

Anmeld Citér

23. maj 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Soonmom skriver:

Læste det som sagt ikke som at de var hos deres far hele tiden. Og det er ingen konkurrence hvem har sagt det ?

Ja hvis jeg havde dele børn, planlagte jeg selvfølgelig udlandsrejse efter hvornår alle var hjemme nej ligesom man vel heller ikke taget et barn med på udlandsrejse og lade de andre blive hjemme hvis man ikke var dele familie

Det kan man da sagtens. Min veninde har to børn. De er ikke delebørn. Hun har været afsted med sin ældste på rideferie i Island. På er andet tidspunkt var deres dreng på fisketur et andet sted(kan ikke huske hvor) med far. De holder selvfølgelig også ferie sammen, men de her særlige oplevelser hvor de får noget kvalitetstid samtidig med at de får lov til at dyrke deres interesser. Det er da fantastisk.
jeg har været i tivoli med et barn af gangen ligeså vel vi også er afsted sammen alle 5. 

Anmeld Citér

23. maj 2022

Anonym trådstarter

Jeg vil lige indskyde for god ordens skyld, at mine børn, hverken store eller små, ikke kommer til at mangle noget som helst denne sommer, Frankrig eller ej direkte adspurgt tror jeg faktisk også de hellere ville blive hjemme. De var i hvert fald ikke synderligt begejstret sidst vi var så langt væk, og de har haft frie tøjler til at vælge. De har valgt Lalandia, Jesperhus og så en weekend i en hytte i Sverige, det er virkelig noget de elsker! Desuden har de en stor have med pool herhjemme, og min eksmand/mor og far tager dem med herhjem mens vi andre er afsted, så kan de bruge huset som de vil hvis de skulle få hjemve. 

Bare lige til info, inden jeg får skudt i skoene at jeg bare vil have en pause fra dem, for det er absolut ikke tilfældet. De er sørget godt for. Tingene faldt bare lidt uheldigt sammen feriemæssigt i år da min nye mand måtte finde et nyt arbejde, for at tilgodese min store søns behov. 

Og ja, nu er jeg begyndt at glæde mig ret så meget ��

Anmeld Citér

23. maj 2022

Soonmom

Anonym skriver:

Reality tjek - de fleste rejser mere end hvert 10. år. Mine børn er udenlands hvert år.. 

Det er ikke mega stort men en del af livet for mange.

Okay , de fleste i min omgangskreds med små børn rejser ikke og de færreste har rejst de sidste par år pga Corona, så ved ikke lige hvad det er for et reality tjek jeg skal tag

Men der kan selvfølgelig være forskel alt efter omgangskreds

Anmeld Citér

23. maj 2022

Kastanje

Okay , de fleste i min omgangskreds med små børn rejser ikke og de færreste har rejst de sidste par år pga Corona, så ved ikke lige hvad det er for et reality tjek jeg skal tag

Men der kan selvfølgelig være forskel alt efter omgangskreds

Du taler om 10 år. 

Der er en del børnefamilier på campingpladser eller på charter steder ��. Så specielt pool ferie er da meget normalt. 

Men jeg er virkelig nysgerrig på hvorfor du ville være tilbageholden ved at lade dem rejse med andre.? Er du nervøs for hvad der vil ske i udlandet.?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.