Piercinger og smykker til babyer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2022

Kastanje

Ej, stop nu ;-) Det var netop bare eksempler på små ligegyldige ting, som jeg også forbinder med folk, der bor i en forstad og gerne vil fremstå tjekkede men ender med at ligne alle andre og går på lagersalg i stedet for at have sex med deres partner. Og det er lidt groft sagt og noget af en generalisering (men vel ikke mere end alle satirestriber mv), og det er i sidste ende jo fuldstændig ligegyldigt for folk, der samler Kähler-vaser, hvad jeg tænker om det - nu blev der bare spurgt direkte til, hvad vi føler ifm hul i ørene til børn.

Øh hvad - hvor kom sex nu ind i billede. Jeg vidste heller ikke at det specielt er folk i forstaden der går i MOLO .  Og det er sku da heller ikke for at ligne alle andre at man vælger det? Det er fordi man måske kan lide farverne og især kvaliteten..? Underligt synspunkt men god weekend. 

Til Ts: jeg fik øreringe som 6 årlig og det var helt fint. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2022

Anonym

Kastanje skriver:

Øh hvad - hvor kom sex nu ind i billede. Jeg vidste heller ikke at det specielt er folk i forstaden der går i MOLO .  Og det er sku da heller ikke for at ligne alle andre at man vælger det? Det er fordi man måske kan lide farverne og især kvaliteten..? Underligt synspunkt men god weekend. 

Til Ts: jeg fik øreringe som 6 årlig og det var helt fint. 

Jeg synes også det er en mærkelig logik. Her går hele familien i mærketøj men det har ingen indflydelse på vores sexliv

Anmeld Citér

22. april 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Hvor må det være sørgeligt at være så negativ anlagt at man dømmer andre på deres udseende og påklædning.

Det er noget vi alle gør helt ubevidst. 
de første 7 sekunder man ser/møder en person danner hjernen helt automatisk et indtryk af personen. det er det vi også bruger til at vurdere om nogen/noget er til fare for os eller lign.  

Det interessante synes jeg er hvor forskellige meninger og indtryk vi alle har af fx dette emne, øreringe og smykker til babyer. Ingen holdning/mening er mere rigtig eller forkert end en anden  

Anmeld Citér

22. april 2022

Anonym

Det er noget vi alle gør helt ubevidst. 
de første 7 sekunder man ser/møder en person danner hjernen helt automatisk et indtryk af personen. det er det vi også bruger til at vurdere om nogen/noget er til fare for os eller lign.  

Det interessante synes jeg er hvor forskellige meninger og indtryk vi alle har af fx dette emne, øreringe og smykker til babyer. Ingen holdning/mening er mere rigtig eller forkert end en anden  

Det er sandt men det er da mærkeligt at formode at man har et dårligt sexliv hvis man køber mærkevarer

Anmeld Citér

22. april 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Det er sandt men det er da mærkeligt at formode at man har et dårligt sexliv hvis man køber mærkevarer

Jeg tror det skulle opfattes som en “overdrivelse fremmer forståelsen” - uden at kunne tale på hende der skrev dets vegne selvfølgelig  

Er ikke noget jeg bed mærke i  vi går alle i mærke tøj her hjemme, fordi vi kan lide designet og kvaliteten.. (vidste dog ikke molo var anset som værende et mærke, jeg tænker Armani, lacoste og moncler og lign. Men igen er vi jo forskellige hvad vi opfatter ting som) 

Men vi er jo alle forskellige, selv med noget som hvad tøj vi ser på som dyrt, hvilke signaler vi opfatter ud fra hvad tøj folk går med osv. 

må da også erklære mig skyldig i at dømme af og til uden at have noget at have det i..  Men prøver så at være nysgerrig istedet og får 9 ud af 10 gange afkræftet mine egne fordomme

Anmeld Citér

22. april 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Mrs. skriver:

Jeg tror det skulle opfattes som en “overdrivelse fremmer forståelsen” - uden at kunne tale på hende der skrev dets vegne selvfølgelig  

Er ikke noget jeg bed mærke i  vi går alle i mærke tøj her hjemme, fordi vi kan lide designet og kvaliteten.. (vidste dog ikke molo var anset som værende et mærke, jeg tænker Armani, lacoste og moncler og lign. Men igen er vi jo forskellige hvad vi opfatter ting som) 

Men vi er jo alle forskellige, selv med noget som hvad tøj vi ser på som dyrt, hvilke signaler vi opfatter ud fra hvad tøj folk går med osv. 

må da også erklære mig skyldig i at dømme af og til uden at have noget at have det i..  Men prøver så at være nysgerrig istedet og får 9 ud af 10 gange afkræftet mine egne fordomme

Helt korrekt forstået - det var netop skrevet for at sætte de forforståelser vi alle render rundt med i relief.

Og jeg betragter heller ikke Molo som en mærkevare ;-)

Anmeld Citér

22. april 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Hvor må det være sørgeligt at være så negativ anlagt at man dømmer andre på deres udseende og påklædning.

Alle bedømmer andre på udseende og beklædning - det er netop pointen. Heldigvis giver de fleste mennesker hver dag andre mennesker chancen for at modbevise deres små fordomme. Og derudover kan man vel godt have forestillinger om folk og samtidig fuldt ud acceptere deres ret til at vælge som de gør, og acceptere at de kan være ligeså gode mennesker af den grund?

Anmeld Citér

23. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Folk tror altid at min datter er en dreng og det er trættende at skulle rette på folk HVER GANG vi er ude. Havde ikke overvejet øreringe til hende men det gør jeg lidt nu

Det kender jeg godt. Det gjorde folk også ofte med begge mine… en af hvert køn… det tror jeg er ret normalt. Og uskyldigt og ligegyldigt. Jeg spildte sjældent kræfter på at rette nogen. Det spiller jo ingen rolle og barnet er ligeglad … hvorfor synes du, at det er vigtigt?

Anmeld Citér

23. april 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det kender jeg godt. Det gjorde folk også ofte med begge mine… en af hvert køn… det tror jeg er ret normalt. Og uskyldigt og ligegyldigt. Jeg spildte sjældent kræfter på at rette nogen. Det spiller jo ingen rolle og barnet er ligeglad … hvorfor synes du, at det er vigtigt?

Alle troede også, at vores datter var en dreng, selvom hun havde rødt eller lyserødt på.. Sådan er folk bare.. Folk troede også, at jeg var en dreng, selvom jeg havde kjole og en lyserød sløjfe i håret som spæd.. 

Er også lidt nysgerrig efter at vide, hvorfor det er så vigtigt, at folk ved, at barnet er en pige?

Anmeld Citér

23. april 2022

Anonym

Mrs. skriver:

Nu er det trods alt de færreste der giver baby eller en på 4 år Armani på. Molo er selvfølgelig ikke et mærke på den måde - og det er jo kun rette mod børn. Men jeg ville ikke dømme folk der giver børn Armani på… det er deres penge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.