Piercinger og smykker til babyer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er du for eller imod smykker og piercinger til babyer?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.576 visninger
43 svar
74 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. april 2022

Mrs.

Hej alle sammen. 
Vi har fået et lille guldarmbånd med vores datters navn (når hun bliver født) i gave. Det er så fint!!! men straks kommer hønemor op i mig og tænker er det sikkert at have på mm. Jeg synes det er mega nuttet men behovet er jo voksnes ikke barnets for at have smykker på. 

Så kom jeg til at sidde og tænke lidt på smykker og piercinger på babyer. Med piercinger mener jeg selvfølgelig øreringe!  (Tænker ikke nogen får lavet tungepiercing osv på en baby

Hvad er jeres holdning til dette? 
Har et lidt ambivalent syn på det, for kan godt se det ser så fint ud, men behovet er jo helt og holdent forældrenes og ikke barnets. 
Ville selv ikke pierce mit barns ører.

For og imod?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vi har også fået smykker til vores datter, men det er jo ment som smykker hun kan gå med, når hun bliver ældre .. 

Bare fordi man får smykkerne nu, så er det jo ikke ensbetydende med, at de absolut SKAL have det på nu.. 

Men for at svare på dit spørgsmål, så hører smykker og piercinger ingen steder henne til et lille barn, synes jeg.. Synes at det er børnemishandling at pierce sin baby/barn under 12.. Først når barnet er stort nok til at forstå, hvad der skal ske og til at passe hullet fra øreringen selv, synes jeg, at de skal have det.. Og selvfølgelig kun på deres egen opfordring.. Ikke fordi forældrene ville synes, at det er sødt 

Anmeld Citér

22. april 2022

Anonym

Jeg mening ikke at baby/ helt små børn skal gå med smykker men jeg fik selv et guldarmbånd da jeg blev født af min mormor og morfar  jeg har aldrig haft det på da jeg blev gamle nok til jeg kunne forstå hvad det var kom det ofte frem og jeg fik lov til af kig på det under opsyn. I dag har jeg det ligge i æsken og minde min afdøde mormor og morfar den ene døde da jeg 8 og den andre da jeg var 10 år.

Anmeld Citér

22. april 2022

HapsHapsHaps

Jeg synes det er lidt skørt at give små børn smykker på - men så længe det er sikkert osv er der jo ikke noget direkte galt med det; det er bare ikke min kop the  

Jeg fik huller i ørerne da jeg blev 8, ville gerne have det endnu tidligere. Hvis min datter eller søn gerne vil have huller i ørerne når de er fx 5 eller 6 har jeg intet problem med det, det må de gerne.

Anmeld Citér

22. april 2022

Mrs.

Unicorn1 skriver:

Vi har også fået smykker til vores datter, men det er jo ment som smykker hun kan gå med, når hun bliver ældre .. 

Bare fordi man får smykkerne nu, så er det jo ikke ensbetydende med, at de absolut SKAL have det på nu.. 

Men for at svare på dit spørgsmål, så hører smykker og piercinger ingen steder henne til et lille barn, synes jeg.. Synes at det er børnemishandling at pierce sin baby/barn under 12.. Først når barnet er stort nok til at forstå, hvad der skal ske og til at passe hullet fra øreringen selv, synes jeg, at de skal have det.. Og selvfølgelig kun på deres egen opfordring.. Ikke fordi forældrene ville synes, at det er sødt 

Det armbånd vi har fået er specielt lavet til en baby (så du kan forstille dig hvor lille bitte det er!) og det er så nuttet - alt småt til babyer giver mig total kriller og ender med at tude fordi det er så nuttet.. 

men tænker heller ikke hun får det på, selvom hun ikke vil kunne passe det senere, simpelthen fordi hvis hun river sig på det på en eller anden måde eller ja.. man ved aldrig hvad de små arme der kan. 
men vi gemmer det selvfølgelig til hende så hun kan få det når hun er stor og se det

Anmeld Citér

22. april 2022

Mrs.

HapsHapsHaps skriver:

Jeg synes det er lidt skørt at give små børn smykker på - men så længe det er sikkert osv er der jo ikke noget direkte galt med det; det er bare ikke min kop the  

Jeg fik huller i ørerne da jeg blev 8, ville gerne have det endnu tidligere. Hvis min datter eller søn gerne vil have huller i ørerne når de er fx 5 eller 6 har jeg intet problem med det, det må de gerne.

Ja. Tænker også i nogen kulturer er det jo helt normalt  

derfor er det nok også en meget individuel smagssag.. synes det er spændende at høre de forskellige meninger om det! 

min søn fik en ørering da han var 8 år, efter at have bedt om en i 2 år hver eneste gang vi gik forbi guldsmeden.. han er 11 nu her og har den stadig, og er meget glad for den

jeg fik selv øreringe da jeg var 5 år, lige inden jeg startede i 0. Klasse, og jeg var SÅ glad for dem dengang, men det var også eget ønske og ikke mine forældres. Min søster fik fx først da hun var 13 for hun ville ikke have før da

Anmeld Citér

22. april 2022

Mrs.

Vil rigtig gerne høre fra nogen som bruger smykker eller har fået øreringe lavet i en ung alder på barnet ? Hvorfor osv! Ingen fordømmelse vi har jo alle forskellige meninger, kunne bare være spændende at høre flere sider af det.

Anmeld Citér

22. april 2022

AnoMor

Mrs. skriver:

Hej alle sammen. 
Vi har fået et lille guldarmbånd med vores datters navn (når hun bliver født) i gave. Det er så fint!!! men straks kommer hønemor op i mig og tænker er det sikkert at have på mm. Jeg synes det er mega nuttet men behovet er jo voksnes ikke barnets for at have smykker på. 

Så kom jeg til at sidde og tænke lidt på smykker og piercinger på babyer. Med piercinger mener jeg selvfølgelig øreringe!  (Tænker ikke nogen får lavet tungepiercing osv på en baby

Hvad er jeres holdning til dette? 
Har et lidt ambivalent syn på det, for kan godt se det ser så fint ud, men behovet er jo helt og holdent forældrenes og ikke barnets. 
Ville selv ikke pierce mit barns ører.

For og imod?

Jeg er imod det. Personligt synes jeg det er helt hen i vejret at lave hul i ørene på små børn. Synes de minimum skal være 7-8 år eller deromkring. 
men hvad andre gør blander jeg mig ikke i

smykker har jeg ikk rigtig nogen holdning til. 

Anmeld Citér

22. april 2022

Panther

Profilbillede for Panther

Udover at jeg ikke synes, det er barnets behov, og at man med piercinger laver om på deres krop uden grund og uden samtykke, så synes jeg også at små børn med smykker/ørenringe signalerer en type forælder/familie, som jeg ikke har lyst til at identificere mig med. 

Men hvis det ikke er farligt (hængeørenringe, tunge halskæder/ armbånd) mv, så skal folk da gøre, som de føler for!

Anmeld Citér

22. april 2022

Esj

Profilbillede for Esj

Mine piger har fået lavet huller i ørene da de lige var blevet 2 år . Det gik problemfrit . Årsagen til dette er grundet min x Mands kultur .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.