Piercinger og smykker til babyer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2022

Maximus4

Jeg ser ingen grund til at give huller i ørene på en baby. Men min datter fik huller i ørene da hun blev 6 år. Det var hendes fødselsdags ønske. Hun tog det så pænt og blev hverken ked af det eller bange. Hun ønskede sig det virkelig. Hun elsker sine øreringe og ønsker sig altid nye. 

Smykker til barnedåb osv synes jeg er fint. Mim datter har aldrig gået med dem, men hun kan godt lide at kigge på dem og hun ved hvem de er fra. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2022

Anonym

Det vil være rigtig nuttet på en baby, men jeg ville til en hver tid prioritere sikkerhed frem for nuttethed.

Jeg følger en på Instagram, hvis baby på 8 måneder fik sin søsters lille hårspænde i munden. Det satte sig fast i halsen, og hun lå i koma i nogle uger. Det var er helt uskyldigt hårspænde. Jeg tænker det er grunden til, at de ikke må have det på i de fleste insitutioner

Anmeld Citér

22. april 2022

Anonym

Synes det er så fint at give det når de er helt små. 

De piller ikke i dem, så de får ro til at hele. 

Så kan man også se at det er en pige. 

Anmeld Citér

22. april 2022

Anonym

Den bliver lige anonym, da jeg ikke er sikker på jeg orker mængden af kritik bagefter. Vores datter fik huller i ørene som lille. -også før hun selv kunne bede om det. Det har vi aldrig fortrudt, selvom vi var i tvivl dengang. Hun er vildt glad for dem og vores andre piger har også fået huller i ørene. (som 16 årig og som 11 årig..) Jeg selv fik først med 18 år og var enormt bange for det. 

Min datter fik dem da vi på det tidspunkt var i et miljø hvor det er normalen (sydamerika) - og vi valgte det. Jeg var 99% sikker på at hun ikke ville fortryde. Det gjorde hun heller ikke.  

Anmeld Citér

22. april 2022

Anonym

Panther skriver:

Udover at jeg ikke synes, det er barnets behov, og at man med piercinger laver om på deres krop uden grund og uden samtykke, så synes jeg også at små børn med smykker/ørenringe signalerer en type forælder/familie, som jeg ikke har lyst til at identificere mig med. 

Men hvis det ikke er farligt (hængeørenringe, tunge halskæder/ armbånd) mv, så skal folk da gøre, som de føler for!

Jeg er lidt nysgerrig på hvilken type forældre du mener man er når man har valgt huller i ørene?

Anmeld Citér

22. april 2022

Anonym

Panther skriver:

Udover at jeg ikke synes, det er barnets behov, og at man med piercinger laver om på deres krop uden grund og uden samtykke, så synes jeg også at små børn med smykker/ørenringe signalerer en type forælder/familie, som jeg ikke har lyst til at identificere mig med. 

Men hvis det ikke er farligt (hængeørenringe, tunge halskæder/ armbånd) mv, så skal folk da gøre, som de føler for!

Hold da op hvor er du dømmende

Anmeld Citér

22. april 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mrs. skriver:

Hej alle sammen. 
Vi har fået et lille guldarmbånd med vores datters navn (når hun bliver født) i gave. Det er så fint!!! men straks kommer hønemor op i mig og tænker er det sikkert at have på mm. Jeg synes det er mega nuttet men behovet er jo voksnes ikke barnets for at have smykker på. 

Så kom jeg til at sidde og tænke lidt på smykker og piercinger på babyer. Med piercinger mener jeg selvfølgelig øreringe!  (Tænker ikke nogen får lavet tungepiercing osv på en baby

Hvad er jeres holdning til dette? 
Har et lidt ambivalent syn på det, for kan godt se det ser så fint ud, men behovet er jo helt og holdent forældrenes og ikke barnets. 
Ville selv ikke pierce mit barns ører.

For og imod?

Jeg tænker ikke smykkerne er til når børnene er små..

Og især et guldarmbånd.

Jeg synes selv at børn skal bestemme om de ville have huller i ørerne.

Smykker? Kommer an på hvilke smykker Små søde armbånd.. Men tror ikke kæmpe guldarmbånd, store halskæder. 

Halskæder synes jeg ikke børn skal have på, når de kravler rundt og sådan noget.

Anmeld Citér

22. april 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Panther skriver:

Hvad er det for nogle forældre? 

Anmeld Citér

22. april 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg er lidt nysgerrig på hvilken type forældre du mener man er når man har valgt huller i ørene?

Jeg forbinder huller i ørene med enten en anden kultur eller noget provinsielt, hvis jeg skal svare direkte. Jeg køber heller ikke Kähler-vaser eller putter mine børn i Molo-tøj, fordi jeg ikke identificerer mig med den signalværdi (eller smag), der ligger i det. Intet ondt i det - folk må gøre hvad de vil (jeg fornemmer at andre har følt sig stødt).
Det er bare ikke for mig - særligt ikke når det er “unødvendig kropsmodificering”.

Anmeld Citér

22. april 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Hold da op hvor er du dømmende

Hvorfor?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.