Piercinger og smykker til babyer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jeg er lidt nysgerrig på hvilken type forældre du mener man er når man har valgt huller i ørene?

Jeg skal ikke kunne svare på, hvad skriveren mener - men jeg har selv den opfattelse, at det hurtigt signalerer, at man tager sit barns udseende (for) alvorligt, sætter “pynt” over barnets komfort, eventuelt endda med sundhedsrisiko til følge. Uden god grund. Og så synes jeg også rent æstetisk, at det ser fjollet ud, men der er jo måske en lidt anden snak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Synes det er så fint at give det når de er helt små. 

De piller ikke i dem, så de får ro til at hele. 

Så kan man også se at det er en pige. 

Hvorfor synes du, at det er vigtigt, at man kan se kønnet på en baby?

Anmeld Citér

22. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Mrs. skriver:

Hej alle sammen. 
Vi har fået et lille guldarmbånd med vores datters navn (når hun bliver født) i gave. Det er så fint!!! men straks kommer hønemor op i mig og tænker er det sikkert at have på mm. Jeg synes det er mega nuttet men behovet er jo voksnes ikke barnets for at have smykker på. 

Så kom jeg til at sidde og tænke lidt på smykker og piercinger på babyer. Med piercinger mener jeg selvfølgelig øreringe!  (Tænker ikke nogen får lavet tungepiercing osv på en baby

Hvad er jeres holdning til dette? 
Har et lidt ambivalent syn på det, for kan godt se det ser så fint ud, men behovet er jo helt og holdent forældrenes og ikke barnets. 
Ville selv ikke pierce mit barns ører.

For og imod?

Det er svært at svare på dit spørgsmål, for jeg er ikke “for” eller “imod” hvad andre klæder deres børn ud i. Men sådan rent personligt bryder jeg mig ikke om det - hverken smagsmæssigt eller det signal jeg synes, det sender.

Anmeld Citér

22. april 2022

DagGry

Profilbillede for DagGry

De smykker, jeg har fået til mine børn i gave, giver jeg dem altid på til højtider og fester. Det vil sige, fra de har været godt et år gammel og frem. 

Anmeld Citér

22. april 2022

Milla1992

Personligt ville jeg ikke pierce en babys ører eller give babyen andre smykker på, men jeg respekterer at det er en del af andres kulturer at gøre de ting. Jeg er sikker på at baby ikke selv har en mening. 

Anmeld Citér

22. april 2022

lineog4

Anonym skriver:

Hold da op hvor er du dømmende

Det er vel ikke dømmende, altså forstået på den måde, at der er agat noget negativt.

Vi "dømmer" jo hinanden på det vi kan se - hvis jeg fx viste billeder af mine børn og var anonym og spurgte til, fortæl mig hvad I tænker om uddannelse, alder, interesser osv på mig så ville I da have en ide. Det er ikke at dømme, men fordi vi kategosite hinanden på det ydre som førstehåndsindtryk, og da så heldigvis bliver klogere når vi tager os tid til at lære hinanden at kende.

Anmeld Citér

22. april 2022

Kastanje

Jeg forbinder huller i ørene med enten en anden kultur eller noget provinsielt, hvis jeg skal svare direkte. Jeg køber heller ikke Kähler-vaser eller putter mine børn i Molo-tøj, fordi jeg ikke identificerer mig med den signalværdi (eller smag), der ligger i det. Intet ondt i det - folk må gøre hvad de vil (jeg fornemmer at andre har følt sig stødt).
Det er bare ikke for mig - særligt ikke når det er “unødvendig kropsmodificering”.

Faktisk lidt spændende snak. Mine børn har haft rigtig mange molo bluser købt på lager til halv pris og bukser. De har holdt farver og været god kvalitet - holdt til to aktive drenge.Jeg har ikke givet mere end de tager for bluser og bukser i H og M. Der er vel ikke noget forkert i at få kvalitets og tilfældigvis mærketøj til en god pris?

Er lidt nysgerrig på hvad det er for en type forældre jeg er, som du ikke vil identificeres med. Du vil bare ikke købe MOLO udelukkende fordi det er et mærke..? Eller…

Jeg vil tror rigtig mange som du tænker er “mærkedyr”, shopper ved tilbud og på de mange lagersalg. 

Anmeld Citér

22. april 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Kastanje skriver:

Faktisk lidt spændende snak. Mine børn har haft rigtig mange molo bluser købt på lager til halv pris og bukser. De har holdt farver og været god kvalitet - holdt til to aktive drenge.Jeg har ikke givet mere end de tager for bluser og bukser i H og M. Der er vel ikke noget forkert i at få kvalitets og tilfældigvis mærketøj til en god pris?

Er lidt nysgerrig på hvad det er for en type forældre jeg er, som du ikke vil identificeres med. Du vil bare ikke købe MOLO udelukkende fordi det er et mærke..? Eller…

Jeg vil tror rigtig mange som du tænker er “mærkedyr”, shopper ved tilbud og på de mange lagersalg. 

Ej, stop nu ;-) Det var netop bare eksempler på små ligegyldige ting, som jeg også forbinder med folk, der bor i en forstad og gerne vil fremstå tjekkede men ender med at ligne alle andre og går på lagersalg i stedet for at have sex med deres partner. Og det er lidt groft sagt og noget af en generalisering (men vel ikke mere end alle satirestriber mv), og det er i sidste ende jo fuldstændig ligegyldigt for folk, der samler Kähler-vaser, hvad jeg tænker om det - nu blev der bare spurgt direkte til, hvad vi føler ifm hul i ørene til børn.

Anmeld Citér

22. april 2022

Anonym

Hvorfor synes du, at det er vigtigt, at man kan se kønnet på en baby?

Folk tror altid at min datter er en dreng og det er trættende at skulle rette på folk HVER GANG vi er ude. Havde ikke overvejet øreringe til hende men det gør jeg lidt nu

Anmeld Citér

22. april 2022

Anonym

Ej, stop nu ;-) Det var netop bare eksempler på små ligegyldige ting, som jeg også forbinder med folk, der bor i en forstad og gerne vil fremstå tjekkede men ender med at ligne alle andre og går på lagersalg i stedet for at have sex med deres partner. Og det er lidt groft sagt og noget af en generalisering (men vel ikke mere end alle satirestriber mv), og det er i sidste ende jo fuldstændig ligegyldigt for folk, der samler Kähler-vaser, hvad jeg tænker om det - nu blev der bare spurgt direkte til, hvad vi føler ifm hul i ørene til børn.

Hvor må det være sørgeligt at være så negativ anlagt at man dømmer andre på deres udseende og påklædning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.