BAE skriver:
Har du tænkt på at en neutral person der kunne snakke med hende, kunne være en ide? Komme til bunds i hvad der gør at hun føler hun skal fortælle de her historier.? Nogle gange kan det være svært at sige tingene til sin mor, far eller andre, men at snakke med en der intet kender til en, kan give en anden frihed. Et frirum.
Eller en støtte person.
Jeg har forsøgt at lade en neutral person tale med hende, der er det de samme fortællinger som hun giver mig.
hun er meget åben og ærlig overfor mig og vi taler rigtig godt sammen. Jeg oplever hun siger sandheden til mig, men at hun ikke gør det til folk udefra hun omgås med. Hvorfor ved jeg ikke. Jeg føler hun har set et mønster i at folk kun gider tale med hende hvis hun fortæller voldsomme historier, måske søger hun noget opmærksomhed og empati den vej igennem.
At hun savner hendes far er noget der fylder gevaldigt. Vi har ikke meget familie fra min side, og de første mange år gad de slet ikke min datter, hvilket jeg tænker kan have sat sine spor selvom jeg virkelig har gjort mit for at afskærme hende og istedet bruge tid med folk der godt gad os ( hende )
jeg har fortalt hende at det kan give alvorlige problemer at sige ting der ikke passer, hun siger tit hun aldrig har sagt det og kommer med en tilsvarende historie men som ikke udtrykker fx vold og alarmerende ting. Eller at hun siger hun ikke bryder sammen og græder men kun græd meget lidt. Alt dette har stået på i skolen. Men hverken skolen eller ledelsen har jeg kunne tale med, især fordi jeg har en del der peger tilbage på skolen som jeg har råbt højt om længe men ikke blevet taget seriøst . Det tog mig 1 halvt år at få et møde med skolen efter GENTAGENDE henvendelser både telefonisk og på aula.
Hun starter nu skole mandag, da jeg ser skolen som værende 70% af problemerne. Flere tog deres børn ud sidste år af samme årsag. Som også blev underret til kommunen da de begyndte råbe op om deres børns trivsel med læreren.
Anmeld
Citér