Anonym skriver:
Wow det er nogen meget alvorlige ting at lyve om
det er super synd for jer begge to 
hvis det var her hjemme ville der være konsekvenser i form af nul fredags slik og ingen ipad og tv i en hel weekend 
det er super vigtigt at hun lære det, for det er virkeligt noget som kan gøre at man bliver udstødt i en klasse og Det ville være super syndt 
hun gør det fordi at hun føler at hun ikke bliver set nok, måske er det svært for hende at du og din ex ikke bor sammen. Hvis det var min datter ville jeg bruge en halv time hver dag på at spørge hende om forskellige ting som jeg vidste interesserer hende, hendes hobby, hendes yndlingsfarve, hendes livretter osv. det plejer at virke her hjemme

min den mellemste har det også med at fortælle løgn historier, dog i en mindre alvorlig grad end din datter og der synes jeg også at det hjælper hvis vi laver en fantasi verden sammen a la “hvad skulle vi ti lave hvis vi var superhelte” også taler vi om hvordan vi ville redde verden og jeg synes at han får sin fantasi levet lidt ud på den måde

Jeg ved hun har set stort ønske om mig og hendes far finder sammen, vi gik fra hinanden da hun var baby. jeg ved hun savner hendes far. Jeg ved hun ikke har det godt i skolen, derfor jeg har valgt efter nogle års forsøg på at skabe en god trivsel for hende, at skifte skole. Hun starter mandag
jeg har prøvet alt det du skriver, men synes tingene hun blir værre med årene. Hun ser dog heller ikke sin far og har ikke gjort de sidste 5-6 måneder. Her er det for alvor eskaleret med historierne.
Jeg ved hun græd i skolen fordi hun savnede hendes far, men at de havde spurgt hende indtil hvad der ellers var galt fordi de synes det var mærkeligt hun græd så meget over hun savner hendes far. Og så havde hun sagt hun så mig blive banket derhjemme hver dag af hendes papfar. Det her løgnene begynder og underretningerne kommer ind. Og det er så svært for mig at stå i, jeg har 4 børn i alt, det er kun min ældste der er “problemer” med, i form af de løgne til andre udenfor hjemmet.
hun har helt sikkert et faderligt behov det ikke bliver dækket, og slet ikke i den grad hun ønsker sig det. Før i tiden når jeg holdte børnefødselsdage så var hun enormt glad, lige indtil gæsterne kom, så løb hun pludselig grædende ind på sit værelse, og så begyndte gæsterne en efter en at gå ind og forsøge at gøre hende glad. I mine øjne var det et forsøg på opmærksomhed.Fordi hun ikke for opmærksomhed fra min familie hvis hun ikke græder, de bruger ikke tid med mine børn, og jeg ved ikke om det min datters alder (hun er den ældste) der gør hun virkelig er bevidst om hvad hun mangler og derfor finder en taktik der virker for at få den, og det er at græde hver gang der er gæster og ikke vil ud til fødselsdagen. Det stoppede hun med for 2 års tid siden, fordi jeg bad min familie stoppe med at løbe indtil hende og fodre situationen. Nu trives hun fint når der er gæster fra familien.
det er kun med min familie hun er ikke sådan med faderens side af familien, de giver hende nemlig utrolig meget opmærksomhed når hun er der. Men hendes mormor og morfar giver ingen opmærksomhed, hun sådan overfladisk. Og jeg har pointeret det 1000 gange for dem, men de synes jeg er for meget.