Undskyld jeg ikke har fået svaret. Jeg læser med løbende, suger til mig, sorterer, reflekterer osv. og sætter meget pris på de mange forskellige beretninger og gode råd 
Jeg kan godt se, at jeg har fået formuleret mig sådan, at det kan opfattes som om jeg også har kampene om drikkeyoughurt, skamler der skal flyttes, og kaniner der skal med. Det har jeg heldigvis ikke. Vi er begge lærere herhjemme, og vi komme ud af døren på den ene eller anden måde. Jeg kommer bare ud med et glad barn på 5 minutter, far med et grædende barn efter 30 minutters kamp.
Lige nu sidder jeg og arbejder i en stol og lytter samtidig til kampen, der udfolder sig kl. 20:44 om aftenen
En kamp om at ville have andre underbukser på (dem med prikker), læst en historie mere, få et glas vand, en masse afslag, kaniner der bliver kastet ud i rummet og skal hentes igen og så kører den derudaf med gråd og skæld ud...
Mig i den situation: "de prikkede underbukser er også fine, de er til vask, men når jeg har vasket dem, så kan du få dem på. Kom, skal jeg ikke klø dig på ryggen lidt"... 2 minutter senere sover barnet og klokken er måske 1945-20. Jeg er ikke sikker på, hvor filmen knækker, men jeg tager følgende med mig, som jeg lidt hører i alle siger:
1) Vi skal have snakket om en fælles løsning - hvilke grænser skal der sættes, hvad gør jeg, hvad kunne far godt tænke sig at prøve - måske smide bolden over på hans bane og så lade ham bestemme, hvad jeg skal gøre. Måske det kan hjælpe ham, at jeg bevidst tager nogle kampe op, som han gerne vil have jeg opsøger...
2) Snakken skal ikke tages ovenpå en konflikt. Den skal nok tages over et glas rødvin en lørdag aften, hvor dagen ikke har været travlt for nogen af os, jeg har puttet, og vi har tid til at sætte os ned og tage den ikke mindst 
3) Der er noget aldersbetinget over situationen måske. Det bliver bedre 
Anmeld
Citér