Tre dage mindre ferie, det klarer de nok. Og som jeg læser det, har far ferie sammen med jer i helligdagene, så I har 5 dage sammen, I kan nyde?
Til kommentaren om, at det da er nemt at have en nyfødt hjemme sammen med to store børn, så er der jo ikke nogen her der ved hvilken rytme baby har. Eller hvordan mor har det.
Min store dreng sov nærmest hele dagen, så der havde jeg super meget overskud og ville nok ikke have tænkt over at skulle være alene med ham og større søskende.
Min yngste sov aldrig. Jeg brugte uanede mængder tid på at få en skrigende baby til at sove, og jeg traskede nabolaget tyndt for at få ham til at sove, hvorefter jeg havde 30 min ro inden han vågnede igen og var pissesur. Når jeg indimellem var alene med min store dreng samtidig, var alting bare kaos. Og det var ikke sjovt for min store dreng hele tiden at blive tilsidesat for at jeg kunne tage mig af den lille.
Jeg var samtidig på randen af en fødselsdepression. Jeg havde det virkelig svært, og havde brug for så meget aflastning af min mand som muligt. Hvis jeg havde udsigt til tre dage alene med begge børn på dette tidspunkt, ville jeg simpelthen ikke have overlevet det. Så den store var uden tvivl kommet af sted i børnehave i sådan en situation.
Det betyder jo ikke at jeg ikke elsker den store, og der gik da heller ikke mange måneder før både jeg og baby fik det bedre, og vi alle fandt vores nye roller i familien, hvor sådan en situation ikke kunne hyle mig ud af den.
Så fordi du lige nu har brug for ro og tid til at lande, betyder det jo ikke at de store skal passes i ferier fremover. Og de får garanteret nogle mega hyggelige dage og kan hygge sig med en mor med overskud om eftermiddagen
Anmeld
Citér