Børn afsted i ferie selvom jeg er på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2022

Anonym

Jeg kommer til at stå i det til sommer. Jeg har tænkt mig bare at sige til de store at de skal af sted i nogle timer så mor kan sove sammen med baby, fordi baby har brug for mad om natten så mor skal sove om dagen også. Tænker ikke det er at give baby skylden, men det er jo faktiske omstændigheder

3 dage er jo ingenting.. og måske du oplever at du en af dagene kan hente dem, og måske har du brug for at far klarer alt det praktiske. (Hilsen en der fint har magtet at hjemmepasse to børn samtidig og dermed ikke have barsel til nyfødt, men denne gang har nogle andre udfordringer der gør det nødvendigt med pasning alle ugens dage)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2022

ErDuHerIkkeSnart

Soonmom skriver:

Sorry nu lyder jeg hård, så hvis du ikke ønsker et bundærligt svar , så lad være med at læse mit

Du/I har valgt at få en mere til flokken, det skal da ikke gå ud over de store?

Jeg er helt uforstående hvad som skulle hindre at du ikke kan holde ferie med tre børn ? - Hvis den lille er helt ny, sover den jo meget, så der burde jo være massere tid til de store, nuvel der kan komme stressende tidspunkter og måske lidt tv tid indregnet, men de store har da også brug del ferie . - Nyd det, det er i starten det er nemt at jonglere rundt med flere børn

Velkommen til mit liv. Jeg er også alene hele påsken med 4 børn mellem 4 mdr - 6 år og det gælder også weekender og helligdage , men en ting er sikkert, selvfølgelig skal de have ferie 

Ud i haven/på legepladsen og giv lov til noget skærm tid, så skal det nok gå 

God ferie

Hehe … fedt hvis verden var så forenklet:

Velkommen til mit liv, jeg har småbørn, et sprudlende sexliv, en karriere på højtryk, et spændende socialliv, rejser jorden rundt, betaler topskat, har en af landets højeste uddannelser og i øvrigt et BMI på 20. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor I ikke bare alle sammen gør præcis som mig

Anmeld Citér

10. marts 2022

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville bare sende dem afsted! Du kan eventuelt spørge hvad der er af planer i børnehaven og SFO, sikker på der er noget spændende planlagt. Det behøver ikke være et problem. Hvis de brokker sig, må du forklare dem at de har det meget sjovere der end hjemme ved dig fordi du skal sove et par timer fordi baby ikke sover så meget om natten. Det synes jeg ikke er at give skylden, det er jo reelt nok. 

Anmeld Citér

10. marts 2022

Anonym

Send afsted og nyd når du henter dem at have overskud til dem.. 

Alt andet er noget pladder. Hvad de store er vant til er jo lidt lala. Når de ikke er større. 

Vant til at have fast ferie tror jeg bestemt ikke de fornemmer. Måske færre børn men måske mere hyggeligt. 

Det at have flere stadier at skulle være på hele døgnet i noget der minder om 10 dage er hårdt. Det behøver man ikke at have nyfødte for at føle. 

Anmeld Citér

10. marts 2022

Anonym

Vi har en baby på 3 måneder og en datter der lige er fyldt 3 år. Hun kommer afsted de tre dage op til påske. 
Til gengæld skal hun en uge til Mallorca i maj/juni og holde 3 ugers sommerferie i juli. Så at hun ikke holder ferie i påsken, betyder jo ikke at hun ikke holder ferie

Anmeld Citér

10. marts 2022

Anonym

Drop den dårlige samvittighed - det er fuldt forståeligt hvis du ikke har overskud til at have dem hjemme. Hvis de brokker sig over at skal af sted de tre dage, så sig at i efter de tre dage skal holde ferie i fem dage. Hvis mine børn har været af sted i ferier har det som regel hjulpet at de kan se frem til hvornår de skal holde ferie 

Anmeld Citér

10. marts 2022

Soonmom

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hehe … fedt hvis verden var så forenklet:

Velkommen til mit liv, jeg har småbørn, et sprudlende sexliv, en karriere på højtryk, et spændende socialliv, rejser jorden rundt, betaler topskat, har en af landets højeste uddannelser og i øvrigt et BMI på 20. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor I ikke bare alle sammen gør præcis som mig

Det har jo intet med at gøre som jeg, men det handler om at prioterer.

Lad hjemmet sejle de tre dage og nyd alle børnene, man har vel fået børn for at være sammen med dem Jeg tænker mere det handler om at nedjusterere forventningerne, en masse tøffetid, altså der behøver jo ikke ske en masse.

Ingen kan det hele på én gang, men børnene skal og bør være nr 1 priotet, så må man gemme sin middagslur og serier til efter ferien

Anmeld Citér

10. marts 2022

fehår

Soonmom skriver:

Det har jo intet med at gøre som jeg, men det handler om at prioterer.

Lad hjemmet sejle de tre dage og nyd alle børnene, man har vel fået børn for at være sammen med dem Jeg tænker mere det handler om at nedjusterere forventningerne, en masse tøffetid, altså der behøver jo ikke ske en masse.

Ingen kan det hele på én gang, men børnene skal og bør være nr 1 priotet, så må man gemme sin middagslur og serier til efter ferien

Jeg mener at huske, at din sidste fødsel endte i kejsersnit. Synes du, det var lige så nemt at være mor for alle dine børn efter den fødsel? 

Jeg har to børn og skal føde nummer 3 til sommer. Det bliver med al sandsynlighed en kompliceret fødsel på den ene eller anden måde, og jeg har alle planer om, at mine større børn skal sendes afsted i børnehaven i tiden efter fødslen, fordi jeg kommer til at være smadret rent fysisk. Faktisk er jeg blevet anbefalet det samme af min jordemoder. Jeg ville sandelig blive ked af at blive mødt med forudindtagede holdninger som dine fra mine børns pædagoger, når jeg forklarer, at børnene ikke som normalt holder fuld ferie.

Men måske er du supermor og kan klare alt, kompliceret fødsel eller ej. Hvis så... Godt for dig. Andre fungerer ikke nødvendigvis på samme måde.

Anmeld Citér

10. marts 2022

Soonmom

fehår skriver:

Jeg mener at huske, at din sidste fødsel endte i kejsersnit. Synes du, det var lige så nemt at være mor for alle dine børn efter den fødsel? 

Jeg har to børn og skal føde nummer 3 til sommer. Det bliver med al sandsynlighed en kompliceret fødsel på den ene eller anden måde, og jeg har alle planer om, at mine større børn skal sendes afsted i børnehaven i tiden efter fødslen, fordi jeg kommer til at være smadret rent fysisk. Faktisk er jeg blevet anbefalet det samme af min jordemoder. Jeg ville sandelig blive ked af at blive mødt med forudindtagede holdninger som dine fra mine børns pædagoger, når jeg forklarer, at børnene ikke som normalt holder fuld ferie.

Men måske er du supermor og kan klare alt, kompliceret fødsel eller ej. Hvis så... Godt for dig. Andre fungerer ikke nødvendigvis på samme måde.

Ja ? - Hvorfor tænker du det var sværere? 

Nej jeg er selvfølgelig ikke en supermor og jeg siger heller ikke at juleferien alene med 4 børn (den sidste født sidst i november) var peace og cake, men mine børn havde en god ferie og det er det vigtigste, så måtte jeg puste ud efter nytår 

Anmeld Citér

10. marts 2022

Anonym trådstarter

Tak for svarene - og forståelsen fra de fleste. 

Mine børn er i den grad første prioritet og det er også derfor de kommer afsted - så jeg har overskud når vi endelig er sammen. De har haft det rigtig godt i forhold til minimal pasning indtil nu, så de er bestemt ikke vant til at blive sendt afsted når nogen er hjemme. 

Jeg vil forhøre mig om programmet - det er en rigtig god ide. Så kan jeg også bedre “sælge” hvor hyggeligt/sjovt det bliver at komme afsted. De brokker sig nok alligevel og så har i ret i at jeg må sige det som det er - at jeg skal sove. 

jeg kender mine begrænsninger og har prøvet at prioritere børn over søvn i en længere periode engang. Det var nær gået galt i forhold til mit psykiske velbefindende. Så der skal helt sikkert findes en balance hvor jeg både passer på mig selv og prioritere børnene. Det er ikke enten eller. 
og ja - hjemmet roder. Det er ok. Jeg er ikke perfekt, og det er ikke der skoen trykker.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.