Sikke en debat jeg fik startet :-)
Jeg kan godt se at der er mange argumenter for at vente, og det ville også give god mening hvis det ikke var fordi at brugsperioden var så kort synes jeg. Det er egentlig ikke beløbet der som sådan afskrækker mig fra at købe, vi købte mængder af “ubrugelige” ting til den første, og det er jo vidt forskelligt hvad folk og babyer foretrækker, før man ved om der er et reelt behov. Flere vennepar kunne ikke leve uden babynesten, hvor vi derimod aldrig fik den brugt. Så det er jo forskelligt, jeg tror egentlig bare jeg var nysgerrig på HVAD det er der har skabt hele den her hype, og om mon var det værd at investere i sådan en sag på forhånd. Heldigvis er en Slyngevugge også en del billigere end en Tesla ;-)
mht. til spørgsmålet om det flade baghoved er det udelukkende noget jeg så delt af fysioterapeut, som sammen med sine kollegaer så en begyndende stigning i antallet af babyer med høje glade baghoveder hvor brugen af Slyngevugger var fællesnævneren for sammenligningen. Jeg er ikke ekspert, så hvor vidt det passer skal jeg ikke gøre mig klog på. Som nævnt i et af ovenstående indlæg var grundlaget at babyens hovedstilling var fikseret, såfremt man ikke bruge en afstivermadras i slyngevuggen. Igen, jeg forholder mig kun til hvad der stod i opslaget og kan ikke underbygge med anden evidens end det, men da jeg har selv har det med i mine overvejelser synes jeg det var relevant at nævne.
Mht. At baby helst vil sove på mor, så er jeg ikke uenig i påstanden. Fakta er bare at når man har et barn i forvejen, og stadig skal i bad, støvsuge, lave mad og hvad der ellers høre til, så er det urealistisk, for mig, at baby kommer til at sove alle sine lure det næste halve år i mine arme. Det lyder hyggeligt, men det er desværre ikke muligt i min situation. Hvis det fungere for andre er det da bare dejligt.
tusind tak for alle svarene til jer der har bidraget :-) Der er lidt at tænke over i hvert fald!
Anmeld
Citér