Slyngevugge med motor! Nødvendigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.918 visninger
42 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar 2022

Anonym trådstarter

Hej med jer, 

vi venter barn nr. 2 og kan siden vores første, se at populariteten i forhold til Slyngevugger med motor er steget voldsomt. Det virker som om det er mere reglen end undtagelsen at anskaffe sig sådan en. 

nu er vi selv der hvor vi overvejer det, da de ofte beskrives som rene vidundermidler, og geniale til babys lur. Mine egne overvejelser er dog følgende: 

Vi manglede den ikke til vores første barn, og middagslure var aldrig rigtig noget vi kæmpede med, så måske er den bare overflødig uden et “reelt” behov? 

Jeg bliver i tvivl om det er en god idé at “lære” barnet at blive vugget i søvn, og sådan en Slyngevugge har jo en forholdsvist kort tidsfrist i forhold sikkerheden når barnet kan vende/sidde op. Er det at skyde sig selv i foden hvis barnet alligevel skal i tremmeseng uden vuggefunktion efter ca. 6 måneder? 

Derudover har der været noget kritik af metalsplinter, som der er taget højde for i den model vi har kig på. Men for nylig læste jeg et opslag fra en gruppe fysioterapeuter som ser tildens til at babyer der sover meget i slyngevugger har tildens til flade baghoveder. 

Er det bare en trend? Eller hvad er jeres erfaring med slyngevuggen? Jeg kan ikke finde ud af om det bare er overforbrug eller en god investering at købe en? 

Det skal lige nævnes at jeg i mine overvejelser tager udgangspunkt i et “helt normalt” barn, og godt er klar over at der kan være andre behov ved f.eks kolik eller lignende udfordringer. 

Håber at nogen kan gøre mig klogere, på forhånds tak for svar :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2022

FrkS

Profilbillede for FrkS

Jeg har ikke haft til mine to. Det har fungeret fint uden. Kan du ikke bare vente og se om behovet opstår, når baby er her?

Anmeld Citér

22. februar 2022

Grøntrøje

Profilbillede for Grøntrøje

Vi har haft lige nøjagtig samme overvejelser som jer. 
Det var ikke et behov til nr. 1 og nu melder nr. 2 snart sin ankomst.

Vi har valgt ikke at investere i en medmindre vi  får et barn der er udfordret med søvn eller kolik.

Derudover synes jeg også det er mange penge får noget der ikke kan bruges i særligt lang tid. Nr. 1 kunne vende sig da han var 3 mdr. så jeg tænker ikke den kan bruges længere end det.

Anmeld Citér

22. februar 2022

Anonym

Nu skriver du selv at i  ikke manglede den til jeres første barn Så kommer I nok heller ikke til at mangle den til nummer to hvis du spørger mig er sådan en unødvendigt og endnu et  produkt til børn som et firma har fundet ud af at tjene penge på der  findes heldigvis  andre måder at få en baby til af sove på og yderligere mener at der andre ting der er vigtigere at bruge penge når vi snakker om vores børn 

( det jeg har skriv er ikke ment som om jeg mener i er dårlig forældre )

Anmeld Citér

22. februar 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vi havde den ikke til første barn, men fortryder at vi ikke købte den.. Hun led nok af kolik (fik det aldrig bekræftet, men skreg af mavesmerter MANGE timer hver dag, og gør det stadig næsten hver nat nu som 3 årige).. Og vi gik hver aften rundt og bar på hende i 3-4 timer, hvilket smadrede vores ryg, og gav mig en irriteret slimsæk og skulderen, som jeg stadig lider af.. 

Vi købte den så til nr. 2, og det var et mirakelmiddel i starten.. Jeg turde ikke lægge ham ud at sove i barnevognen, da han ofte var ved at blive kvalt i sit eget gylp selv flere timer efter måltider.. Der var det rart, at han var lige ved siden af mig.. 

Men da han så blev 3-4 mdr. gad han ikke sove i den mere.. Han begyndte bare at grine og lege, når han kom op i den, fordi den svingede (vi købte uden motor).. 

Så for os var det nødvendigt.. Men får I ingen problemer, så er det jo bare at lade være med at købe den

Anmeld Citér

22. februar 2022

Anonym trådstarter

Jeg tror bare jeg er forvirret og måske fristet omkring alt den hype, og tænker om den virkelig er pengene værd… Siden SÅ mange glædeligt smider pengene efter den. Selvfølgelig kan man vente og se om behovet opstår, men hvis baby er 2 måneder når man køber en, er brugstiden jo bare endnu kortere. Og det ville jo selvfølgelig også være ærgerligt. 

Er stadig spændt på at hører andres erfaringer, eventuelt nogen som har købt den. 

Pt, hælder vi også til at lade være, men jeg kan ikke lade være med at føle at der må være noget om snakken siden så mange er SÅ glade for dem

Anmeld Citér

22. februar 2022

Anonym

Vi havde den til vores første, men brugte den knap nok. Til vores nr. 2 hev vi den frem igen og brugte den hver dag til han var ca 5 mdr. 

Flere sagde også til mig at det var dumt at give en baby den vane at skulle vugges i søvn - hun sover nu så fint og falder i søvn selv (9 mdr gammel) 

Såå mit bedste råd er, vent og se, hvis I får en baby der sover så fint uden så er det jo ikke et reelt behov - hvis I får en baby der er meget ked af det, har ondt i maven osv. Som min nr. 2 f.eks så må du jo vurdere - men du skal ikke være bange for at din baby ikke kan falde i søvn selv bagefter, det skal han/hun nok lære! 

Anmeld Citér

22. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hej med jer, 

vi venter barn nr. 2 og kan siden vores første, se at populariteten i forhold til Slyngevugger med motor er steget voldsomt. Det virker som om det er mere reglen end undtagelsen at anskaffe sig sådan en. 

nu er vi selv der hvor vi overvejer det, da de ofte beskrives som rene vidundermidler, og geniale til babys lur. Mine egne overvejelser er dog følgende: 

Vi manglede den ikke til vores første barn, og middagslure var aldrig rigtig noget vi kæmpede med, så måske er den bare overflødig uden et “reelt” behov? 

Jeg bliver i tvivl om det er en god idé at “lære” barnet at blive vugget i søvn, og sådan en Slyngevugge har jo en forholdsvist kort tidsfrist i forhold sikkerheden når barnet kan vende/sidde op. Er det at skyde sig selv i foden hvis barnet alligevel skal i tremmeseng uden vuggefunktion efter ca. 6 måneder? 

Derudover har der været noget kritik af metalsplinter, som der er taget højde for i den model vi har kig på. Men for nylig læste jeg et opslag fra en gruppe fysioterapeuter som ser tildens til at babyer der sover meget i slyngevugger har tildens til flade baghoveder. 

Er det bare en trend? Eller hvad er jeres erfaring med slyngevuggen? Jeg kan ikke finde ud af om det bare er overforbrug eller en god investering at købe en? 

Det skal lige nævnes at jeg i mine overvejelser tager udgangspunkt i et “helt normalt” barn, og godt er klar over at der kan være andre behov ved f.eks kolik eller lignende udfordringer. 

Håber at nogen kan gøre mig klogere, på forhånds tak for svar :-) 

Jeg havde en slyngevugge. Men uden motor. Og villle aldrig købe med motor. Og ærligt så ville jeg heller aldrig købe en slyngevugge igen. Det er et helvede at vende dem af med vanen om at blive vugget i søvn. 

Anmeld Citér

22. februar 2022

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Køb den hvis der bliver behov køber du brugt kan du sælge igen uden/med ganske lidt tab.

De er hypede fordi trætte forældre vil prøve hvad som helst for at få en pause/lidt søvn. Jeg har haft to børn som sov ekstremt dårligt. Den værste vågnede 12-20 gange hver nat til han var 1.5 år. Desværre virkede slyngevuggen ikke, men når de redder en, så er det klart de virker som frelse.

Skulle jeg have flere børn, ville jeg aldrig købe en på forhånd men uden tvivl købe en hvis behovet opstod 

Anmeld Citér

22. februar 2022

Soonmom

Vi har ikke haft den til nogen af vores børn, men jeg kan se at rigtig mange har den i min terminsgruppe, gruer helt for at komme tilbage på arbejdet (vuggestue) når alle lære deres børn at de skal være i konstant bevægelse

Jeg er ikke fan og min mand og jeg er enig i at vi ikke skal have sådan en ind i vores hjem, men jeg kan da sagtens se at man kunne blive fristet til det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.