Slyngevugge med motor! Nødvendigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2022

Anonym

Min yndlings tommelfingerregel er nok, at langt de fleste produkter vi idag storindkøber til børnene virkeligheden ikke er nødvendige, så det skader sjældent at lade være. Vores generation køber udstyr som aldrig før…og paradoksalt stiger usikkerheden ved forældreskabet samtidig.

Min personlige erfaring er, at jo mindre man kan foretage sig og jo enklere man kan indrette sig, jo nemmere er det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2022

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vores førstefødte havde kolik og vi var villige til at prøve alt for at få hænder og arme lidt fri, da han kun kunne være hos os, slyngevuggen var en redning for os dengang, men der kunne man ikke få motor til den, så vi lavede en stormP løsning med en trisse, flagstangsnor og så vuggede vi ham ved at hive i snoren, tro mig, det reddet os dengang fra at gå helt fra forstanden.

Nu her 10 år efter og lillesøster er kommet til verden, købte vi en slyngevugge allerede inden hun kom til verden, denne gang med motor. Hun havde desværre også kolik de første 3 måneder og den har endnu engang været en kæmpe redning for os!

Vi har ikke oplevet flade baghoveder for hverken min søn eller datter, men de har heller aldrig været sovebabyer nogen af dem, begge to har kun sovet 30-40 min af gangen, ved ikke om det ville være anderledes hvis de havde sovet lange lure hver dag fra dag 1. 

Tænker i skal gøre det der giver mening for jer, evt. vent med at investerer i én til i ved om der er et behov. 

Anmeld Citér

22. februar 2022

Anonym

Nej.

vil ikke mene det er nødvendigt. Vi har aldrig haft en.

mvh mor til 5

Anmeld Citér

22. februar 2022

Anonym

Min veninde havde slyngevugge som de selv sad og vippede, og havde da en noget lettere start end jeg havde. Men BEGGE min venindes børn har den skæve, flade hovedform, som de viser på billeder/video i det facebook opslag. Så jeg tror, hvis man anskaffer sig en, at man skal passe godt med at bruge den for meget i starten aht. hovedformen.

Anmeld Citér

22. februar 2022

Anonym

Hej

Mange anbefalede os at købe en inden fødsel, men jeg ville ikke stå med et barn der skulle hoppes i søvn. Vores søn havde kolik og meget ondt i maven men vi valgte den stadig fra og brugte penge på en kiropraktor istedet for og han har det helt fint i dag ca 17 mdr gammel

Anmeld Citér

22. februar 2022

Nenime

Jeg ville vente med at købe til I ser hvilket barn i får, og det siger jeg, selvom den reddede vores liv med vores datter. Jeg jokede ofte med at hvis huset brændte ville jeg gribe barn og slyngevugge som det første, og lade manden klare sig selv

Vi købte vores da vores datter var 8 uger. På det tidspunkt havde vi brugt utallige timer hoppende på en yogabold i stuen og vi var helt kørt over! Hun var forstoppet, led af refluks og var generelt meget følsom. 
Slyngevuggen blev vores redning! Hun elskede den (efter lidt tilvænning) og den gav mulighed for at jeg kunne få lidt søvn også. Hun har aldrig lidt af fladt/skævt baghoved, og vi havde absolut ingen problemer med at vænne hende til at sove lur i barnevognen, da vi nåede dertil. I et godt stykke tid sov hun formiddagslur i barnevognen, og eftermiddagslur i slyngevuggen, uden at det gav anledning til ekstra dramatik fra hende. 
For os var den en gamechanger og gjorde virkelig en forskel, men havde hun været et mere “tilpas” barn (i mangel på bedre udtryk) havde vi nok ikke købt den. 

Så igen, jeg ville vente til efter barnet kommer, og tage stilling derfra

Anmeld Citér

22. februar 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg er også i syv sind mht slyngevuggen. Både mht hovedformen og det at vugge sit barn i søvn. Men også fordi den ikke har fast bund så man kan risikere at der er en sikkerheds risiko hvis de gylper. Så det er noget med at man skal købe en afstiver til den? Derudover er der større risiko for at barnet får det for varmt 

Jeg overvejer dog stadig om vi skal have en da min datter sov uroligt dårligt som baby

Anmeld Citér

22. februar 2022

Anonym

Vi havde ikke en til vores første. Men da vi fik nummer 2, som var bund ulykkelig, endte vi med at købe en brugt. Jeg selv var meget imod, netop pga det med at skulle vugges i søvn, men omvendt så var jeg villig til at gøre alt for at vores lille pige kunne få ro samt jeg selv lidt søvn. Og den var hver en krone værd! Hun har intet problem haft med at komme over og sove i barnevogn efterfølgende og om natten sov hun til en start i vores seng og fra hun var 7mdr i egen seng. Jeg ville ikke have købt den før end jeg vidste hvilket barn jeg fik, men fortryder bestemt ikke købet (selvom det er kort tid man får den brugt).

Anmeld Citér

22. februar 2022

Mrs.

Havde ikke til min søn (10 år) og han havde kolik. Han kom til fys og det hjalp meget, og ellers gik jeg med ham på armen eller lagde ham til at sove i barnevognen, og det gik helt fint. 
venter nummer 2 nu, og hun får heller ikke slyngevugge hverken med eller uden motor.. 

synes generelt 90% af de ting man kan købe til babyer nu er noget man sagtens kan leve uden, og ofte blot overforbrug. 

Anmeld Citér

22. februar 2022

Anonym

Det er en af de ting jeg vil vent med af køb og se om der kommer et behov

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.