Ja, som overskriften siger, går jeg og spekulerer over, om mit barn er højt begavet. Jeg er slet ikke sikker, men jeg kan se, at hans skolearbejde falder ham meget let og han udvikler sig i en enorm fart, og at lærerne misforstår ham. De tror, han ikke hører, ikke er med - men han har 100% styr på alt det faglige der kommer fra dem. Derudover er han helt sindssygt nysgerrig - elsker at sætte sig ind i ting og har en meget stor og bred almen viden af en 7-årig.
Men han har også ting, der ikke glider så nemt, og når jeg læser om begavede børn synes jeg han passer på noget af det, de skriver, men ikke det hele.
Han er bare sådan lidt ‘off’ men ikke på samme måde som fx et adhd-barn eller en autist. Han skal selvfølgelig bare være sig selv - han er et ganske skønt barn. Men vi er kommet til at snakke om det her med om han kunne være højt begavet, og så har jeg svært ved at slippe det.
Jeg ved selvfølgelig godt, at ingen af jer kan give et svar, men jeg tænkte, om der er nogle der har nogle erfaringer - enten med egne børn eller professionelt, som kan fortælle lidt om, hvordan forløbet har været og hvordan disse børn har passet på profilerne, man kan finde på nettet.
Anmeld
Citér