Mom skriver:
Det er for pokker ikke psykisk vold at sige " så gider jeg ikke tage med dig ud at spise"?
Det kan det så sandelig godt være.. det kommer jo an på kontekst og om det er sagt én gang i frustration (hvilket i øvrigt stadig slet ikke er ok) eller om der er et mønster i at manden vil bestemme. Han er her nedladende over for hende og kalder hende egoistisk, truer med at fratage et "priviligie" (at spise ude sammen). Hun skriver også at hun hader når manden er sur på hende og spørger om andre ville trodse sin mand med fare for hans trusler.. altså alle mine alarmklokker ringer. Fint nok hvis folk vil aceptere den opførsel, det skal jeg ikke blande mig i. Men hvis der for ts er tale om et generelt mønster ved uenigheder, så er det dælme vigtigt at vide der er noget der hedder psykisk vold, og det kan være decideret farligt at få at vide at der ikke er noget galt i sådan en relation.
Og selvfølgelig kan det være at det aldrig er sket før og det er sagt i ét ophidset skænderi efter 10 års lykkelig ægteskab. Men så er jeg helt sikker på at ts også godt selv kan sortere mit svar fra. Som sagt kender vi ikke kontekst.
Anmeld
Citér