Jixy skriver:
I forhold til din arbejdsgiver så er det jo ikke frit valg om du vil på job eller ej. Du har været hjemme pga. corona og nu er du frisk igennem de 4 dage er gået, så må du ifht. de nye restriktioner tage afsted igen i morgen = du skal på job.
Det må han da kunne forstå som den voksen mand han (burde) være.
Det handler ikke om om du vil hygge med ham og ungerne eller ej.
Jeg er ikke uenig, for selvfølgelig har vi alle en forpligtigelse over for vores job.
Men at skrive at det ikke handler om at hun ikke vil hygge med ham og ungerne er jo netop det hun skriver at hun ikke vil. Hun trænger til at komme ud og se noget andet.
Jeg tror slet ikke det handler om det at have corona, været isoleret eller blive truet. Jeg tror det bunder i nogle helt andre problematikker. Men det er kun min tolkning.
Jeg synes det er trist, hvis man efter 4-7 dages isolation ikke kan holde ud at være sammen med sin familie. Jeg skal være ærlig at sig at jeg nød helt vildt at være isoleret med min familie. Vi var ramt nogenlunde samtidig. Vi har 3 børn og vi råhyggede virkelig. Hvis det stod til mig tog vi gerne flere uger sådan.
Men det handler ikke kun om trådstarter for selvfølgelig er hendes mand jo også presset/har det skidt, hvis han har behov for at true hende. Det er ikke sundt og normal adfærd. Man kan selvfølgelig ønske den anden fri, i en sygdomssituation, men så må der bruges noget ferie/afspadsering/omsorgsdage. Det har vi været nødt til at benytte os af, da jeg akut blev indlagt.
Jeg håber I får talt sammen om jeres fejlkommunikation og finder nogle gode løsninger så ingen af jer skal føle jer presset til at tage nogle umulige valg.
Anmeld
Citér