Må ikke gå på arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Hej!

Jeg blev testet positiv på en kvik og pcr test i onsdags i sidste uge. Jeg har hele vejen igennem haft det godt nok, og sagtens kunne passe mit arbejde hvis ikke sygdommen hed corona. 
Idag er der så gået de 4 dage og jeg har meddelt ham derhjemme, at jeg tager på arbejde imorgen. Det skal lige siges, at både børn og mand også er ramt af corona og tidligst kan komme afsted på onsdag. 

Jeg får så at vide at jeg er ligeglad med familien herhjemme hvis jeg tager på arbejde. At hvis jeg tager på arbejde tænker jeg ikke på familien og han vil ikke tage mig med ud og spise (jeg gav et gavekort i fødselsdagsgave til ham), at jeg er egoisk. At jeg har brug for at være mere hjemme for ikke at stresse rundt osv. 

Men jeg ved at gå til af at være hjemme!! Jeg vil gerne på arbejde! Og mit forløb har kun været mildt hele vejen igennem så jeg skal ikke være hjemme mere!!! 

Hvad havde I gjort?? Jeg hader når manden herhjemme er sur på mig!! Jeg får det dårligt

Jeg gik konstateret corona i onsdags og jeg er på arbejde i dag. Jeg har haft mildt forløb.

Jeg ville helt sikkert tage afsted og så må manden tage sig af børnene. Min mand og søn fik det konstateret i tirsdags, hvor vores datter gik fri.

Man har altså brug for, at komme ud og få noget luft under vingerne, og hvis din mand ikke kan klare det, så må han bare blive sur som en 5-årig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2022

Morfire

Profilbillede for Morfire
Anonym skriver:

Hej!

Jeg blev testet positiv på en kvik og pcr test i onsdags i sidste uge. Jeg har hele vejen igennem haft det godt nok, og sagtens kunne passe mit arbejde hvis ikke sygdommen hed corona. 
Idag er der så gået de 4 dage og jeg har meddelt ham derhjemme, at jeg tager på arbejde imorgen. Det skal lige siges, at både børn og mand også er ramt af corona og tidligst kan komme afsted på onsdag. 

Jeg får så at vide at jeg er ligeglad med familien herhjemme hvis jeg tager på arbejde. At hvis jeg tager på arbejde tænker jeg ikke på familien og han vil ikke tage mig med ud og spise (jeg gav et gavekort i fødselsdagsgave til ham), at jeg er egoisk. At jeg har brug for at være mere hjemme for ikke at stresse rundt osv. 

Men jeg ved at gå til af at være hjemme!! Jeg vil gerne på arbejde! Og mit forløb har kun været mildt hele vejen igennem så jeg skal ikke være hjemme mere!!! 

Hvad havde I gjort?? Jeg hader når manden herhjemme er sur på mig!! Jeg får det dårligt

Selvfølgelig skal du tage på arbejde, ellers må du bruge omsorgsdage eller ferie. Din arbejdsgiver skal da ikke betale dig for at hygge hjemme, hvilket din kæreste burde vide.

MEN egentlig er det vel ikke det største problem, men at din mand TRUER dig, og forsøger at kontrollere dig og du overvejer at give efter. Det lyder sørme usundt. Bare det at du er i tvivl om du skal aflyde ham, gør mig meget bekymret for dig og dine børn

Anmeld Citér

7. februar 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

I forhold til din arbejdsgiver så er det jo ikke frit valg om du vil på job eller ej. Du har været hjemme pga. corona og nu er du frisk igennem de 4 dage er gået, så må du ifht. de nye restriktioner tage afsted igen i morgen = du skal på job. 

Det må han da kunne forstå som den voksen mand han (burde) være.
Det handler ikke om om du vil hygge med ham og ungerne eller ej.

Anmeld Citér

7. februar 2022

Anonym

Jixy skriver:

I forhold til din arbejdsgiver så er det jo ikke frit valg om du vil på job eller ej. Du har været hjemme pga. corona og nu er du frisk igennem de 4 dage er gået, så må du ifht. de nye restriktioner tage afsted igen i morgen = du skal på job. 

Det må han da kunne forstå som den voksen mand han (burde) være.
Det handler ikke om om du vil hygge med ham og ungerne eller ej.

Jeg er ikke uenig, for selvfølgelig har vi alle en forpligtigelse over for vores job. 

Men at skrive at det ikke handler om at hun ikke vil hygge med ham og ungerne er jo netop det hun skriver at hun ikke vil. Hun trænger til at komme ud og se noget andet. 

Jeg tror slet ikke det handler om det at have corona, været isoleret eller blive truet. Jeg tror det bunder i nogle helt andre problematikker. Men det er kun min tolkning. 

Jeg synes det er trist, hvis man efter 4-7 dages isolation ikke kan holde ud at være sammen med sin familie. Jeg skal være ærlig at sig at jeg nød helt vildt at være isoleret med min familie. Vi var ramt nogenlunde samtidig. Vi har 3 børn og vi råhyggede virkelig. Hvis det stod til mig tog vi gerne flere uger sådan. 

Men det handler ikke kun om trådstarter for selvfølgelig er hendes mand jo også presset/har det skidt, hvis han har behov for at true hende. Det er ikke sundt og normal adfærd. Man kan selvfølgelig ønske den anden fri, i en sygdomssituation, men så må der bruges noget ferie/afspadsering/omsorgsdage. Det har vi været nødt til at benytte os af, da jeg akut blev indlagt.

Jeg håber I får talt sammen om jeres fejlkommunikation og finder nogle gode løsninger så ingen af jer skal føle jer presset til at tage nogle umulige valg.  

Anmeld Citér

7. februar 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Selvfølgelig skal du på arbejde,  når du er ude af isolation. Kunne forstå, hvis din kæreste var meget dårlig, at det kunne være nødvendigt at du tog dig af børnene. Men det lyder ikke til at være tilfældet.

At han truer med at du ikke må komme med ud og spise, ville prelle totalt af på mig. 

Anmeld Citér

7. februar 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det skal han da overhovedet ikke bestemme

Anmeld Citér

7. februar 2022

lineog4

Anonym skriver:

Men havde I trodset ham med fare for hans trusler osv og taget på arbejde imorgen?? Eller hvad havde I gjort?? 

Det handler jo ikke om, at du vil på arbejde go du trodser ham. Det handler om, at du jo burde tage på arbejde. Du er i følge retningslinjerne klar og kan ikke smitte mere, du har børn der er syge (eller positive), men du har pasningsmuligheder for din land er hjemme. 

Så er den vel egentlig ikke længere, du skal på arbejde og nej cororna og positive test er ikke en undskyldning for lige at få en hyggedag med familien, som din mand åbenbart tror. 

Anmeld Citér

7. februar 2022

Kastanje

Hvor meget fylder dit arbejde ellers..?

Han skal ikke true dig. Men der ligger noget mere under når han bliver så oprevet/ sur på dig og ener du er egoistisk. 

Anmeld Citér

7. februar 2022

Anonym

Kastanje skriver:

Hvor meget fylder dit arbejde ellers..?

Han skal ikke true dig. Men der ligger noget mere under når han bliver så oprevet/ sur på dig og ener du er egoistisk. 

Jeg tænker også at der ligger mere bag end bare corona og arbejde det er naturligvis ikke I orden han  true hende en ting er sikker der er et forhold der skal arbejde med

Anmeld Citér

7. februar 2022

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Men havde I trodset ham med fare for hans trusler osv og taget på arbejde imorgen?? Eller hvad havde I gjort?? 

Ja selvfølgelig havde jeg trodset ham andet ville være pjækkeri hvis du er rask. Du har et arbejde der skal passes

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.