Må ikke gå på arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.838 visninger
45 svar
57 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar 2022

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg blev testet positiv på en kvik og pcr test i onsdags i sidste uge. Jeg har hele vejen igennem haft det godt nok, og sagtens kunne passe mit arbejde hvis ikke sygdommen hed corona. 
Idag er der så gået de 4 dage og jeg har meddelt ham derhjemme, at jeg tager på arbejde imorgen. Det skal lige siges, at både børn og mand også er ramt af corona og tidligst kan komme afsted på onsdag. 

Jeg får så at vide at jeg er ligeglad med familien herhjemme hvis jeg tager på arbejde. At hvis jeg tager på arbejde tænker jeg ikke på familien og han vil ikke tage mig med ud og spise (jeg gav et gavekort i fødselsdagsgave til ham), at jeg er egoisk. At jeg har brug for at være mere hjemme for ikke at stresse rundt osv. 

Men jeg ved at gå til af at være hjemme!! Jeg vil gerne på arbejde! Og mit forløb har kun været mildt hele vejen igennem så jeg skal ikke være hjemme mere!!! 

Hvad havde I gjort?? Jeg hader når manden herhjemme er sur på mig!! Jeg får det dårligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Er han selv hårdt ramt? For han kunne godt lyde som en presset mand, som måske har svært ved at tage sig af børnene, imens han selv er syg, og så havde han en forventning om, at du måske hjalp 

Anmeld Citér

7. februar 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Helt enig med ovenstående. Er han så syg at det er et stort pres at klare børnene også? Eller er han også OK frisk og gider bare ikke stå for det alene?

Du "må" ikke tage på arbejde? Han vil ikke have dig med ud? Hvad er det i det hele taget for en rollefordeling I kører i det hjem? Hans retorik lyder ikke særlig sund.

Anmeld Citér

7. februar 2022

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Er han selv hårdt ramt? For han kunne godt lyde som en presset mand, som måske har svært ved at tage sig af børnene, imens han selv er syg, og så havde han en forventning om, at du måske hjalp 

Nej, han kan fint passe børnene. Han er slet ikke hårdt ramt….

Anmeld Citér

7. februar 2022

ErDuHerIkkeSnart

Jeres kommunikation lyder påfaldende og ekstremt umoden. Mit bud er at jeres problemer handler om meget andet end Corona. Du bestemmer jo heldigvis selv både hvornår du går på arbejde og hvornår du spiser ude. Og ærligt talt lyder din mand ikke som et menneske man orker hverken at være hjemme hos eller ude med.

Anmeld Citér

7. februar 2022

Enmere20

Hvorfor mener han at du er ligeglad med familien fordi du tager på arbejde?  Selvfølgelig skal du da på arbejde når du er frisk nok til det og han sagtens kan have børnene alene

måden han truer på med at han så ikke vil tage dig med ud og spise mv er fuldstændigt uacceptabelt, håber du tager en god snak med ham om hans opførsel og måden at kommunikere på 

Anmeld Citér

7. februar 2022

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeres kommunikation lyder påfaldende og ekstremt umoden. Mit bud er at jeres problemer handler om meget andet end Corona. Du bestemmer jo heldigvis selv både hvornår du går på arbejde og hvornår du spiser ude. Og ærligt talt lyder din mand ikke som et menneske man orker hverken at være hjemme hos eller ude med.

Han mener jeg prioterer arbejde mere end familien. Men ærlig talt så ser jeg ingen grund til at være hjemme mere. Det er jo heller ikke lovligt mere for mig! 

Og ja, jeg kan ikke holde ud at være hjemme mere inde for de her 4 vægge!! Specielt når vi ikke må komme ud!! 

Anmeld Citér

7. februar 2022

Anonym trådstarter

Enmere20 skriver:

Hvorfor mener han at du er ligeglad med familien fordi du tager på arbejde?  Selvfølgelig skal du da på arbejde når du er frisk nok til det og han sagtens kan have børnene alene

måden han truer på med at han så ikke vil tage dig med ud og spise mv er fuldstændigt uacceptabelt, håber du tager en god snak med ham om hans opførsel og måden at kommunikere på 

Jeg har sagt til ham, at jeg syntes han er barnlig! At det er en barnlig opførsel!! Men det preller fuldstændig af på ham! 

Han ser mulighed i, at vi kan hygge os herhjemme. Men jeg trænger altså til at komme afsted igen! Og ja, jeg er dårlig til at underholde mig selv generelt.

Anmeld Citér

7. februar 2022

Anonym trådstarter

Men havde I trodset ham med fare for hans trusler osv og taget på arbejde imorgen?? Eller hvad havde I gjort?? 

Anmeld Citér

7. februar 2022

Anonym

hvis du er rask skal du da på arbejde. Længere er den vel ikke? 
ikke om jeg ville lade min mand true mig på den måde. De to ting er fuldstændigt irrelevante ift. hinanden. Og det handler jo ikke om at droppe familiehyggen derhjemme - i har jo ikke fri/ferie. Det handler om at du skal overholde din forpligtelse overfor dit arbejde. Selvfølgelig var jeg taget afsted og jeg havde også forventet at min mand tog afsted hvis det var omvendt. Men her hjemme havde det slet ikke været til diskussion.  

Tilføjelse: Det burde heller ikke handle om at du trænger til at komme ud af huset, selvom jeg godt kan forstå det. Jeg synes desværre at dine skriv udviser en lidt barnlig holdning til det at være ansat. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.