Må ikke gå på arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2022

Soonmom

Anonym skriver:

Men havde I trodset ham med fare for hans trusler osv og taget på arbejde imorgen?? Eller hvad havde I gjort?? 

Ja selvfølgelig, man skal passe sit arbejde og hvis du har været uden symptomer i 4 dage må du gerne komme på job, hvorfor mener han du svigter familien,på hvilken måde? (Tænker man da netop ikke svigtet familie ved at passe sit arbejde).

Det er jo i forvejen totalt åndssvagt at man skal isolerer sig i fire dage, hvis man intet fejler

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

hvis du er rask skal du da på arbejde. Længere er den vel ikke? 
ikke om jeg ville lade min mand true mig på den måde. De to ting er fuldstændigt irrelevante ift. hinanden. Og det handler jo ikke om at droppe familiehyggen derhjemme - i har jo ikke fri/ferie. Det handler om at du skal overholde din forpligtelse overfor dit arbejde. Selvfølgelig var jeg taget afsted og jeg havde også forventet at min mand tog afsted hvis det var omvendt. Men her hjemme havde det slet ikke været til diskussion.  

Tilføjelse: Det burde heller ikke handle om at du trænger til at komme ud af huset, selvom jeg godt kan forstå det. Jeg synes desværre at dine skriv udviser en lidt barnlig holdning til det at være ansat. 

Hvordan en barnlig opførsel i forhold til mine skriv?? Jeg mener ikke at det er mig der er barnlig her, men min kæreste….

Anmeld Citér

7. februar 2022

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Ja selvfølgelig, man skal passe sit arbejde og hvis du har været uden symptomer i 4 dage må du gerne komme på job, hvorfor mener han du svigter familien,på hvilken måde? (Tænker man da netop ikke svigtet familie ved at passe sit arbejde).

Det er jo i forvejen totalt åndssvagt at man skal isolerer sig i fire dage, hvis man intet fejler

Ja, hvis det ikke hed corona så havde jeg længe taget på arbejde…. 

Anmeld Citér

7. februar 2022

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Ja, hvis det ikke hed corona så havde jeg længe taget på arbejde…. 

Men arbejder du generelt meget, på andre tidspunkter? Altså når du ikke har corona, arbejder du så mange timer, måske også sent og om aftenen/weekender?

Hvis det er det, der er scenariet, så forstår jeg faktisk godt din mand(selvfølgelig skal du på arbejde),  men hvis han er vantil at undvære dig i dagligdagen, så kan jeg faktisk godt forstå, at han synes du "svigter", ved ikke bare at melde dig syg i længere tid, nu når du faktisk kan, være sammen med familien.

Jeg ved godt det kan være svært at forstå hvad jeg skriver, for selvfølgelig skal du på arbejde efter de 4 dage - men hvis han plejer,at undvære dig, så er det jo en oplagt mulighed for at få lidt nærvær i disse dage. Måske skal du i stedet se det, som et tegn på savn fra hans siden, og en lidt uheldig måde at vise det på.  

Anmeld Citér

7. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan en barnlig opførsel i forhold til mine skriv?? Jeg mener ikke at det er mig der er barnlig her, men min kæreste….

Jamen du skriver at du vil på arbejde fordi du trænger til at komme væk hjemmefra og det er også fuldt forståeligt. Men du nævner slet ikke at du skal på arbejde fordi det har du en forpligtigelse til overfor din arbejdsplads og dine kollegaer. Hvis du bliver hjemme uden lovlig grund er det jo pjæk. Det er da en forkælet og barnlig måde at overveje om man skal på arbejde eller ej på det grundlag. Det burde slet ikke være en overvejelse om man trænger til at komme væk hjemmefra eller ej - man tager på arbejde hvis man er rask. 
og jeg forstår som sagt godt dit behov, det burde bare ikke vægte noget i den her situation. 

Anmeld Citér

7. februar 2022

Pb18

Først, jeg synes på ingen måde at det er ok at true med at du ikke må komme med ud at spise osv.

Jeg kan dog også godt forstå at din mand ikke jubler ved tanken om at ligge syg selv og samtidig skulle passe syge børn. Vi har lige været møllen igennem herhjemme og det er bare hårdt. 

Men hvis du er rask, er du jo rask. Vil han have at du skal lyve dig syg fortsat eller bruge ferie for at blive hjemme for at få det hele til at glide?

På mit arbejde kan vi arbejde hjemme og de har bedt os om at gøre det, så længe vi har coronasyge i husstanden, men det er jo langt fra alle arbejdspladser der har de retningslinjer /muligheder. 

Anmeld Citér

7. februar 2022

Lala

Profilbillede for Lala
Anonym skriver:

Men havde I trodset ham med fare for hans trusler osv og taget på arbejde imorgen?? Eller hvad havde I gjort?? 

Ja, selvfølgelig.  Din mand lyder som en klaphat. Han skal hverken true med noget eller bestemme over dig.

Anmeld Citér

7. februar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jamen du skriver at du vil på arbejde fordi du trænger til at komme væk hjemmefra og det er også fuldt forståeligt. Men du nævner slet ikke at du skal på arbejde fordi det har du en forpligtigelse til overfor din arbejdsplads og dine kollegaer. Hvis du bliver hjemme uden lovlig grund er det jo pjæk. Det er da en forkælet og barnlig måde at overveje om man skal på arbejde eller ej på det grundlag. Det burde slet ikke være en overvejelse om man trænger til at komme væk hjemmefra eller ej - man tager på arbejde hvis man er rask. 
og jeg forstår som sagt godt dit behov, det burde bare ikke vægte noget i den her situation. 

Jo, selvfølgelig har jeg en forpligtelse! Det ved jeg godt. Jeg havde bare ikke nævnt det. Derimod ikke sagt, at jeg ikke føler nogen forpligtelse!! 

Anmeld Citér

7. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jo, selvfølgelig har jeg en forpligtelse! Det ved jeg godt. Jeg havde bare ikke nævnt det. Derimod ikke sagt, at jeg ikke føler nogen forpligtelse!! 

Ok. Jeg kan jo kun gå ud fra de ting du skriver og for mig virkede det bare som om din forpligtigelse ikke rigtig var en faktor for dig. Så forstår jeg bare slet ikke din tvivl. 
Du spurgte og jeg svarede. 

Anmeld Citér

7. februar 2022

fehår

Jeg ville også være lidt træt af det, hvis du snakkede om, at du "trængte til at komme ud", mens jeg selv var isoleret. Så hellere fokusere på, at dit arbejde skal passes, og det er din pligt. 

Og ja, jeg var da taget afsted, men jeg havde også vist fuld forståelse for, at min mand var træt af selv at skulle være hjemme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.