Terminsgruppe September 2022

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
HappyCamper skriver:

Det er egentlig en smule pinligt det her. Men jeg har ikke fået ringet til lægen endnu. Har simpelthen haft så travlt med andre ting. Jeg er 7+4 i dag..  

Hvornår skal I andre til første lægebesøg og hvornår skal I til blodprøve forud for NF? Altså - er jeg håbløst bagud?

Jeg tror det går lige. Ring til din læge og få bestilt tid. Så du kan fortaget nogle blodprøver som skal bruges til NF scanning.  Og der skal laves vandrejounal.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2022

HappyCamper

Jeg fik ringet til lægen i går og har fået en tid i næste uge.

I dag har jeg været til en tidlig scanning og lægen mente fosteret svarede til at jeg er 8+3 og ikke 7+6, som jeg selv havde regnet ud. Han synes jeg skulle tage papirerne med til lægen, men.. bruger lægen det til noget eller går de kun med sidste menstruationsdato? 

Anmeld Citér

8. februar 2022

Morpåudebane

HappyCamper skriver:

I dag har jeg været til en tidlig scanning og lægen mente fosteret svarede til at jeg er 8+3 og ikke 7+6, som jeg selv havde regnet ud. Han synes jeg skulle tage papirerne med til lægen, men.. bruger lægen det til noget eller går de kun med sidste menstruationsdato? 

Tillykke ja lægen kan godt tage udgangspunkt i en scanning, men oftest vil man ikke gøre det store ud af det, når de drejer sig om få dage til NF, bliver den helt sikkert flyttet igen, da fosteret og blevet større og dermed nemmere at måle uden den store fejlmargen 

Anmeld Citér

8. februar 2022

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021
HappyCamper skriver:

Min læge har rettet det i mine papirer, når jeg har oplyst om måling ved scanning Det betyder dog ikke så meget når det ikke er mere. Endelig termin fastsættes først ved NF

Anmeld Citér

15. februar 2022

Sommersol2021

Hvordan går det hos jer? 

Jeg er i uge 11 og så en lille en ligge og sprælle med arme og ben sidste uge Døjer stadig med kvalmen. 

Anmeld Citér

15. februar 2022

HappyCamper

Sommersol2021 skriver:

Hvordan går det hos jer? 

Jeg er i uge 11 og så en lille en ligge og sprælle med arme og ben sidste uge Døjer stadig med kvalmen. 

Jeg er et sted mellem 8+5 og 9+3 og har stadig virkelig meget kvalme hele dagen lang. Det er simpelthen forfærdeligt og jeg har også tabt mig et par kg. på de sidste uger. 

Hvornår mon det stopper? :-)

Jeg glæder mig meget til en forhåbentlig veloverstået NF, så jeg kan forklare folk hvorfor jeg har været så sløv.. ☺️

Har du fået tid til NF?

Anmeld Citér

15. februar 2022

Sommersol2021

Jeg håber virkelig det stopper i løbet af uge 12, det siger min læge det gør for mange. Men det er jo ingen garanti, læste også det for nogen fortsætter noget længere

Ja, jeg har tid 1. marts hvor jeg er 12+5/6. Glæder mig også! Har du fået tid endnu? 

Anmeld Citér

15. februar 2022

HappyCamper

Sommersol2021 skriver:

Jeg håber virkelig det stopper i løbet af uge 12, det siger min læge det gør for mange. Men det er jo ingen garanti, læste også det for nogen fortsætter noget længere

Ja, jeg har tid 1. marts hvor jeg er 12+5/6. Glæder mig også! Har du fået tid endnu? 

Dejligt at du har fået tid “allerede” 12+5. Hvor er det henne? :-)

Jeg er lidt nervøs for at få en tid sent. Nu vil jeg bare gerne videre i teksten, ik’? :-) Men nej, jeg har ikke fået tid endnu, jeg skal først til læge senere i dag, så jeg må vente lidt endnu.

Anmeld Citér

15. februar 2022

Sommersol2021

HappyCamper skriver:

Dejligt at du har fået tid “allerede” 12+5. Hvor er det henne? :-)

Jeg er lidt nervøs for at få en tid sent. Nu vil jeg bare gerne videre i teksten, ik’? :-) Men nej, jeg har ikke fået tid endnu, jeg skal først til læge senere i dag, så jeg må vente lidt endnu.

Ja det er dejligt. Jeg har tid på Rigshospitalet. Jeg skulle selv booke. Så gav systemet mig bare 5 dage at vælge imellem som ville være optimal timing  

Hvor bliver du tilknyttet? Måske kan du også booke selv, når lægen har sendt dine papirer ind.

Anmeld Citér

15. februar 2022

HappyCamper

Sommersol2021 skriver:

Ja det er dejligt. Jeg har tid på Rigshospitalet. Jeg skulle selv booke. Så gav systemet mig bare 5 dage at vælge imellem som ville være optimal timing  

Hvor bliver du tilknyttet? Måske kan du også booke selv, når lægen har sendt dine papirer ind.

Det lyder godt nok smart at man selv kan booke. Jeg håber det er det samme her.

Jeg er faktisk lidt i tvivl om hvor jeg hører til? Det bliver enten Holbæk eller Roskilde, men jeg ved ikke lige hvor grænsen går. Jeg håber på Holbæk i forhold til trafikken.. :-) 

Det er vores nummer 4 (jeg holder mig lige for øjnene) og de andre 3 er født på Hvidovre, så det er næsten som at starte forfra

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.