Skuffet over sine julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2021

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Byt de gaver der ikke har interesse - længere er den ikke.

Mht. til julen næste år så skal i huske at gøre opmærksom på at det ville være at foretrække gaverne er købt i fysisk butik af hensyn til hvis det skal byttes, så bliver det heller ikke "spist" op af returfragt osv. hvis beløbet er lavt.

Det synes jeg er helt reelt også så drengen kan se hvad det er han hellere vil have, få tingene i hånden i BR istedet for at se på nettet - det synes vi andre også kan være svært at vurdere.

Jeg køber kun gaver til egen børn på nettet, hvor jeg er så sikker som man kan blive på at det ikke skal byttes.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Hvor læser du jeg skrive at han ikke må bytte sine puslespil?  jeg skriver at jeg ikke ville bytte alle gaverne man vil bytte dem der var Double af

Jeg læser han ikke må bytte de gaver, han ikke er glad for? Og det forstår jeg ikke, at han ikke må 

Anmeld Citér

26. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Hvor læser du jeg skrive at han ikke må bytte sine puslespil?  jeg skriver at jeg ikke ville bytte alle gaverne man vil bytte dem der var Double af

Men lad os sige at der ikke var nogen der var to af, men stadig ti forskellige puslespil, så må han ikke bytte nogle af dem fordi der ikke er to ens? 

Anmeld Citér

26. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Så man må kun bytte det man har fået dobbelt af?

Har du aldrig byttet noget, der ikke faldt i din smag?

Der er en grund til at man kan få byttemærke, præcis fordi man skal kunne bytte hvis det ikke falder i ens smag. 

Anmeld Citér

27. december 2021

Anonym

Hvis min 4-årige var skuffet over hans julegaver så havde jeg sat ham ned og forklarede ham at der altså findes børn i Danmark og andre steder i verdenen som slet ingen julegaver får og dernæst ville jeg lære ham om taknemmelighed. Der er i mine øjne intet værre end et forkælet barn.

Anmeld Citér

27. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvis min 4-årige var skuffet over hans julegaver så havde jeg sat ham ned og forklarede ham at der altså findes børn i Danmark og andre steder i verdenen som slet ingen julegaver får og dernæst ville jeg lære ham om taknemmelighed. Der er i mine øjne intet værre end et forkælet barn.

Så hvis du får en trøje, du hader, så går du i den? 

Du har aldrig byttet noget, fordi det ikke var det du ønskede dig?

Vi har en fire årig dreng, der har ønsket sig noget og ikke fået noget af det, han er 4, han har lov til at være skuffet. Han siger jo ikke at han ville have større og dyrere ting..

Anmeld Citér

27. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg kan nu godt komme i tanker om meget, der er meget værre. Jeg ved heller ikke, om det er udtryk for forkælelse at være skuffet over julegaver, når man bare er fire år. Set i globalt perspektiv er vi alle materielt snotforkælede - der er altid mange, der har det ubegribeligt værre.
At afstemme forventninger med virkeligheden er en lang og svær læreproces, som selv voksne kan have store udfordringer med. Det er meget at forlange af et lille barn. 

Anmeld Citér

27. december 2021

Frizzy

Så håber jeg at du tænker på børn i Afganistan, når du smadre din iPhone eller når din nye hvide bluse bliver farvet rød i en vask.. i stedet for at blive ærgelig. Der er da ALTID andre der har det værre. 
Man kan sagtens være taknemlig for at få en gave - altså tanken... men ikke nødvendigvis den specifikke gave.

Hvis jeg får en bluse men ønsker mig nogle sko i stedet for .. er jeg så superforkælet og skal have en moralsnak om sultne børn i Afrika, fordi jeg ønsker at bytte. ...??? Ikke efter min mening. Det er da spild af ressourcer at beholde noget, man VED man ikke vil bruge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.