Skuffet over sine julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.251 visninger
37 svar
148 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. december 2021

Anonym trådstarter

Min 4-årige søn er så skuffet over sine julegaver - det er synd for ham. Han har stort set kun fået puslespil og spil - intet legetøj, bortset fra det, vi forældre gav ham.

Hans lillebror fik kun et stykke legetøj mere, resten var også puslespil (han elsker så også puslespil).

Han har grædt flere gange i dag og udtrykte allerede juleaften sin skuffelse, for hver gave var bare noget nyt, han ikke rigtig vidste hvad var/var interesseret i.

Vi er sådan nogle "meget pædagogiske" forældre, som gik meget op i pædagogisk korrekt trælegetøj og sådan, da han var baby - men som han er blevet ældre, er det mere ham, der vælger sine ønsker. Det må meget gerne være Spiderman, larmende biler og så videre - vi er ligeglade. Gaven er til ham og ikke til os!! Og vi har lavet ønskesedler, men folk har ikke rigtigt holdt sig til den. Det er jo også fint, at de finder på noget selv, men desværre holder de sig stadig indenfor det det "pædagogisk korrekte...

Vi har bare sådan lyst til som forældre selv at gå ud og købe et eller andet sejt legetøj til dem begge og så sige, at julemanden havde tabt et par gaver, som vi fandt et eller andet sted. Men det virker på en måde også lidt forkælet...
Heldigvis skal de have byttet en gave hver, fordi der var dobbeltgængere, så håber vi, at vi kan finde noget godt for ca. 100 kr... og så måske spæde lidt til.

Hvad havde I gjort?

For jeg vil ikke prøve at forklare en 4-årig, at julen handler om andet end gaver. For det gør det vist ikke for ham

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2021

mor til 2 skønne piger .

Min 4-årige søn er så skuffet over sine julegaver - det er synd for ham. Han har stort set kun fået puslespil og spil - intet legetøj, bortset fra det, vi forældre gav ham.

Hans lillebror fik kun et stykke legetøj mere, resten var også puslespil (han elsker så også puslespil).

Han har grædt flere gange i dag og udtrykte allerede juleaften sin skuffelse, for hver gave var bare noget nyt, han ikke rigtig vidste hvad var/var interesseret i.

Vi er sådan nogle "meget pædagogiske" forældre, som gik meget op i pædagogisk korrekt trælegetøj og sådan, da han var baby - men som han er blevet ældre, er det mere ham, der vælger sine ønsker. Det må meget gerne være Spiderman, larmende biler og så videre - vi er ligeglade. Gaven er til ham og ikke til os!! Og vi har lavet ønskesedler, men folk har ikke rigtigt holdt sig til den. Det er jo også fint, at de finder på noget selv, men desværre holder de sig stadig indenfor det det "pædagogisk korrekte...

Vi har bare sådan lyst til som forældre selv at gå ud og købe et eller andet sejt legetøj til dem begge og så sige, at julemanden havde tabt et par gaver, som vi fandt et eller andet sted. Men det virker på en måde også lidt forkælet...
Heldigvis skal de have byttet en gave hver, fordi der var dobbeltgængere, så håber vi, at vi kan finde noget godt for ca. 100 kr... og så måske spæde lidt til.

Hvad havde I gjort?

For jeg vil ikke prøve at forklare en 4-årig, at julen handler om andet end gaver. For det gør det vist ikke for ham

Hvis han inderligt er rigtig ked af det ( julen handler for små børn self meget om gaver og de glæder sig hele året på den ene store dag og venter i spænding ja … så havde jeg købt noget han virkelig ønskede sig og ja sagt som du selv forslå at julemanden havde tabt nogen gaver .  Men jeg havde self forklaret ham , at julen er mere end gaver,  selvom det er den ikke for en på 4 år  , men måske gør det mere tydeligt for familien, at de gerne fremover må købe legetøj frit og få aflivet / gjordt mere tydeligt det med det ikke behøver være “ pædagogiske korrekt “ som du skriver   , for de har helt sikkert gjordt det i en god mening hvis det noget i selv har udtrykt  igennem årene  .

Anmeld Citér

25. december 2021

B&J

Jeg havde byttet nogle af alle de puslespil han ikke vil have og den dobbelt gænger også ta ham med ud og kigge efter nåede han ønsker sig 

Anmeld Citér

25. december 2021

Carina:-)

Jeg havde byttet det hele 

Her skal jeg også ud og bytte- 

Det handler om hvad børnene har ønsket sig.

Jeg ville også  være skuffet , hvis jeg fik fodformede fornuftsko- frem for de Roccamore jeg havde ønsket mig. 

Så selvfølgelig bytter I - og giver jeres 4 årige det han har ønsket sig. 

Anmeld Citér

25. december 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Ej jeg blev da helt ked af det da jeg læste din tråd det var da synd for den Bette mand at han ikke rigtigt havde fået noget han ønskede sig øv øv... Og selvfølgelig handler julen om gaverne for en 4 årige. Jeg havde byttet de puslespil osv og evt lagt en klat penge oveni så drengen kunne få sig en fed gave  

Anmeld Citér

25. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg tænker at I bytter nogle af spillene og beholder et enkelt eller to. Det ville vi voksne vel også gøre hvis vi havde fået varianter af den samme ting. Og hvis nogen spørger, er det jo ærlig snak uden at sige at man ikke værdsætter gaven. For jeg tænker at folk sikkert har givet noget, de tænkte faldt i god jord hos både barn og forældre. 

Omvendt tænker jeg også (I hvert fald her hjemme) at det godt kan tage overhånd med gaver. Mine børn får jo simpelthen så mange gaver og ting, at de ikke når at lege med det hele. Så vi sætter pris på fx oplevelser eller fx årskort til zoo/ forlystelsesparker. Det er da ikke det der giver den største jubel juleaften, men når man får det brugt i løbet af året, er det jo det hele værd. Men så tænker jeg også, at der gerne må være noget de virkelig ønsker sig. 

Anmeld Citér

25. december 2021

Anonym

En del af barnelærdom er efter min mening at lære at man ikke kan få alt hvad man ønsker sig og gaver ikke handler om størres eller pris men tanken bag der tæller så nej jeg ville ikke gå ud og bytte   alle gaverne   men bytte nogle af dem der er dobbelt af lige så vel som jeg ville gøre hvis jeg fik dobbelt af noget

Anmeld Citér

25. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg forstår godt, hvis han er skuffet. Min første tanke er lidt, at der jo ér givet legetøj?

Hans skuffelse må vel også komme fra nogle forventninger, der så ikke matcher virkeligheden. 

Så selvom “det handler om gaverne” for ham, så har han gået nogle - også legetøj (fra jer og evt en anden?) og bør måske lære at glæde sig over dét. 

Og selvfølgelig bytte dobbeltgængeren til noget, han ønsker sig.

Anmeld Citér

25. december 2021

DueFar

Vi bytter hvad der byttes kan uden at tænke mere over det.

Anmeld Citér

25. december 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker at i bytter pudslespillene, til noget andet, som han gerne vil have. Jeg bytter også de gaver, jeg ved jeg ik får brugt. 

Det er self vigtig at huske at julen, og julegaver handler om at gi med hjerte, og give gaver, man tænker andre bil blive glade for.

Vi har altid sagt til vores børn, at de må skrive alt på deres ønskesedler, men at de ik ska forvente at få noget fra ønskesedlen. Hvis det er noget de virklig ønsker sig, har vi hjulpet dem med at spare op til det. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.