Det er mig med corona igen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
kamikaze skriver:

Det er bare svært at trække grænsen for hoste. Jeg var forkølet i slut November og har arbejdet hjemme siden da, men hoster stadig. Og det er normalt for mig (og ikke kun mig, det er relativt normalt) -- sådan var mine forkølelser også inden Corona. Jeg hoster halvanden måned efter forkølelse. Selvfølgelig tager jeg ikke ud når jeg er syg. Men når jeg føler mig frisk igen og har været isoleret hjemme i over 2-3 uger så kan jeg altså godt finde på det. Selv om folk synes jeg lyder træls. Jeg kommer til at lyde sådan til slut april.

Den der hoste som bliver hængende kender jeg alt for godt. Men der er man heller ikke længere slemt forkølet - eller forkølet overhovedet i min opfattelse. Man smitter jo hellere ikke længere selvom det er super træls for en selv. Der ville jeg også tage afsted bevæbnet med halspastiller og andet som kan hjælpe med at kvæle et hosteanfald.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2021

kamikaze

IenFart skriver:

Den der hoste som bliver hængende kender jeg alt for godt. Men der er man heller ikke længere slemt forkølet - eller forkølet overhovedet i min opfattelse. Man smitter jo hellere ikke længere selvom det er super træls for en selv. Der ville jeg også tage afsted bevæbnet med halspastiller og andet som kan hjælpe med at kvæle et hosteanfald.

Det er også det jeg gør, dog i mindre omfang -- men dem omkring mig ved jo ikke at det er en gammel hoste og jeg siger jo netop sådan noget som "det er ikke corona, bare rolig"

Anmeld Citér

20. december 2021

kamikaze

Frizzy skriver:

Jeg bliver heller ikke hjemme efter tre ugers hosten. Som du siger det kan blive siddende i meget lang tid. Det er ikke det jeg taler om

Men jeg oplever gang på gang kollegaer, sim faktisk har blanke øjne og ru eller snotnæse som kommer på arbejder. Og densidste to gange jeg har noteret mig dette har jeg selv efterfølgende haft tre- fire sygedage hjemme .  Det er møgtræls. Jeg oplever også folk der går hjem kl 12-13 fordi “er lige har fået det værre” ... jo men hvis det er på kanten - så bliv hjemme. 

Det er jeg jo også meget enig i. Men omgivelserne ved jo ikke nødvendigvis at min hoste er "gammel".

Anmeld Citér

20. december 2021

HapsHapsHaps

Jeg er syg lige nu med rigtig mange Corona-symptomer:

Feber, hoste, voldsom træthed, hovedpine, ingen smags- og lugtesans, bliver meget forpustet, osv. Jeg blev pcr-testet i forgårs og testen var negativ. Jeg tror at der florerer andre ret stride forkølelses-/ og influenzavira lige nu. 

Anmeld Citér

20. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna
HapsHapsHaps skriver:

Feber, hoste, voldsom træthed, hovedpine, ingen smags- og lugtesans, bliver meget forpustet, osv. Jeg blev pcr-testet i forgårs og testen var negativ. Jeg tror at der florerer andre ret stride forkølelses-/ og influenzavira lige nu. 

Husk at man tester positiv på forskellige tidspunktet. Dag 4 og 6 er egentlig “bare” gennemsnit, der fanger flest mulige. Så overvej at blive testet igen. For du har helt sikkert ret i, at der er andre stride vira i omløb, men det med slags- og lugtesansen er især karakteristisk for Corona

Anmeld Citér

20. december 2021

HapsHapsHaps

Savanna skriver:

Husk at man tester positiv på forskellige tidspunktet. Dag 4 og 6 er egentlig “bare” gennemsnit, der fanger flest mulige. Så overvej at blive testet igen. For du har helt sikkert ret i, at der er andre stride vira i omløb, men det med slags- og lugtesansen er især karakteristisk for Corona

...men burde man ikke lukkes testes positiv når man har symptomerne? Mine symptomer var på deres højeste da jeg blev testet.

Anmeld Citér

20. december 2021

lineog4

HapsHapsHaps skriver:

Har helt det samme dig dog kan jeg heldigvis bpde smage og lugte, men har været helt nede og ramme kulkælderen med 40 i feber og så træt så træt. Troede egentlig nu var det sket, nu var juleaften i fare for havde været i flere omgange nærkontakt med elever og ja alle symptomer, men negativ og tænker så er jeg negatic og er "bare" blevet ramt af noget andet. 

Anmeld Citér

20. december 2021

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Man datter fik først en positiv kviktest, trods symptomer… så fik hun en negativ pcr test, trods tiltagende symptomer.. først et par senere ved anden pcr test var den positiv, hun havde dog isoleret sig ved første symptomer… så det er vigtig at man lader sig teste på 4 og 6 dagen…

Anmeld Citér

20. december 2021

fehår

Der er desværre også virkelig svingende kvalitet på podere. Oplever man symptomer og får negativ test, kan man med fordel tænkte tilbage på podningen: var de grundige, eller føltes det som om, de knap nok fik fat? 

Hvis poderen ikke er grundig nok, kan testen desværre vise falsk negativ.

Anmeld Citér

20. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
fehår skriver:

Der er desværre også virkelig svingende kvalitet på podere. Oplever man symptomer og får negativ test, kan man med fordel tænkte tilbage på podningen: var de grundige, eller føltes det som om, de knap nok fik fat? 

Hvis poderen ikke er grundig nok, kan testen desværre vise falsk negativ.

Ved kviktest?. 
jeg har netop fået en kviktest der var negativ! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.