IenFart skriver:
Det er faktisk også det mindset, som jeg havde håbet ville ændre sig med corona. At chefer m.fl. ville begynde at vise mere forståelse og indse, at det også er i deres interesse når medarbejderne bliver hjemme med slem forkølelse fremfor at møde op og måske smitte 3 andre.
Og det er netop der mindsettet skal ændres. Jeg kan sagtens forstå ledere som skal have en organisation eller en virksomhed helst ser at flertallet er de såkaldte langtidsraske, men der er også et pres som gør man snupper et par panodiler og så klarer dagen.
Målsætningen er under 5 % syge fravær fx, fair nok ville være optimalt med 0% og det er vel det alle både ledere og medarbejdere helst vil, for hvem ønsker at blive syg - men er det realistisk eller er det så alene blevet til: jeg klarer den for ellers....
Min egen datter er nu i 2.g og det er samme historie- 0% fravær er målet, alt over kan give sanktioner resultat = panodiler og jeg klarer den mor! Jamen du skal vente på et et testsvar, det går ikke.... det samme oplever jeg på arbejdet, er tr og sidder ofte som bisidder til omsorgssamtaler, og de er virkelig ment som omsorg ingen kritik af min ledelse, men som medarbejder er det svært ikke også at opleve presset på at få det sygefravær ned, jamen den eneste mulighed er så jeg kommer på arbejde syg.
Jeg er selv en af dem der har brugt et par panodiler og en alt under 38 er ikke syg (med mindre det er roskildesyge), men nøj hvor er det egentlig ikke fair over for kollegaer og elever (og deres familier).
Anmeld
Citér