Det er mig med corona igen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2021

AnoMor

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2021

kamikaze

Frizzy skriver:

spørg dig selv - ville du selv sætte pris på en død snottet kollega der troppede op på arbejde lige før jul - uanset om det er før eller efter corona. 

Er man syg er man syg - og der er andre ting der er mindst lige så irriterende at få af sygdom. 

Kan slet ikke forstå folk der selv med en negativ PCR test tropper op til arrangementer eller på arbejde og siger : “host host - bare rolig det er ikke corona jer er testet”. “ Nej det kan godt være - men jeg har heller ikke lydt il alm influenza.

god bedring.

Man kan godt hoste i mange uger efter at man er stoppet med at smitte -- har man først fået irriteret halsen så kan det tage 3-4 uger inden hosten stopper.

Jeg tror ikke det er mange der synes det er fedt at rende rundt med hoste og men hvis man har været isoleret i flere uger og testet negativt så har man altså ikke Corona -- i hvert fald ikke længere.

Anmeld Citér

20. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det er meget fedt, at være herhjemme of stadig følge med i debatten  og køre hjemmeskole for 2 to og børnehave for én - samtidig er der læsning til moren hér også

jeg venter stadig spændt på min pcr. Test… måske jeg først får svar i morgen   Hvor længe har I mon ventet på jeres teste?  

Anmeld Citér

20. december 2021

fehår

CKJ skriver:

Det er meget fedt, at være herhjemme of stadig følge med i debatten  og køre hjemmeskole for 2 to og børnehave for én - samtidig er der læsning til moren hér også

jeg venter stadig spændt på min pcr. Test… måske jeg først får svar i morgen   Hvor længe har I mon ventet på jeres teste?  

Jeg ventede 27 timer i sidste uge. Det er nervepirrende at afvente her i juletiden, synes jeg.

Jeg sidder også og afventer svar. Er forkølet og har lige fundet ud af, at jeg er nærkontakt. Heldigvis var sidste kontakt i mandags, så min test i går burde være nok

Anmeld Citér

20. december 2021

kamikaze

IenFart skriver:

Det er faktisk også det mindset, som jeg havde håbet ville ændre sig med corona. At chefer m.fl. ville begynde at vise mere forståelse og indse, at det også er i deres interesse når medarbejderne bliver hjemme med slem forkølelse fremfor at møde op og måske smitte 3 andre.

Det er bare svært at trække grænsen for hoste. Jeg var forkølet i slut November og har arbejdet hjemme siden da, men hoster stadig. Og det er normalt for mig (og ikke kun mig, det er relativt normalt) -- sådan var mine forkølelser også inden Corona. Jeg hoster halvanden måned efter forkølelse. Selvfølgelig tager jeg ikke ud når jeg er syg. Men når jeg føler mig frisk igen og har været isoleret hjemme i over 2-3 uger så kan jeg altså godt finde på det. Selv om folk synes jeg lyder træls. Jeg kommer til at lyde sådan til slut april.

Anmeld Citér

20. december 2021

lineog4

IenFart skriver:

Det er faktisk også det mindset, som jeg havde håbet ville ændre sig med corona. At chefer m.fl. ville begynde at vise mere forståelse og indse, at det også er i deres interesse når medarbejderne bliver hjemme med slem forkølelse fremfor at møde op og måske smitte 3 andre.

Og det er netop der mindsettet skal ændres. Jeg kan sagtens forstå ledere som skal have en organisation eller en virksomhed helst ser at flertallet er de såkaldte langtidsraske, men der er også et pres som gør man snupper et par panodiler og så klarer dagen. 

Målsætningen er under 5 % syge fravær fx, fair nok ville være optimalt med 0% og det er vel det alle både ledere og medarbejdere helst vil, for hvem ønsker at blive syg - men er det realistisk eller er det så alene blevet til: jeg klarer den for ellers.... 

Min egen datter er nu i 2.g og det er samme historie- 0% fravær er målet, alt over kan give sanktioner resultat = panodiler og jeg klarer den mor! Jamen du skal vente på et et testsvar, det går ikke.... det samme oplever jeg på arbejdet, er tr og sidder ofte som bisidder til omsorgssamtaler, og de er virkelig ment som omsorg ingen kritik af min ledelse, men som medarbejder er det svært ikke også at opleve presset på at få det sygefravær ned, jamen den eneste mulighed er så jeg kommer på arbejde syg.

Jeg er selv en af dem der har brugt et par panodiler og en alt under 38 er ikke syg (med mindre det er roskildesyge), men nøj hvor er det egentlig ikke fair over for kollegaer og elever (og deres familier). 

Anmeld Citér

20. december 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy
CKJ skriver:

Af dem jeg kender der er blevet testet torsdag, fredag, lørdag har vi ventet mellem 26-34 timer på svar

Anmeld Citér

20. december 2021

lineog4

CKJ skriver:

Jeg ventede i spænding i 48 timer, var nærkontakt og møg syg, men den var heldigvis negativ, så juleaften er sikret og er endda i bedring i dag første dag uden feber siden torsdag - jeg var jo så heldig så jeg kunne arbejde for online undervisning smitter ikke

Håber for dig, at den er negativ ikke fordi det gør dig mindre syg, men gordiske så undgår i isolationen i længere tid. 

Anmeld Citér

20. december 2021

AnoMor

CKJ skriver:

Der er så mange der testes for tiden. Så det er ikk unormalt først strå svar op til 40 timer efter test

Anmeld Citér

20. december 2021

Frizzy

Man kan godt hoste i mange uger efter at man er stoppet med at smitte -- har man først fået irriteret halsen så kan det tage 3-4 uger inden hosten stopper.

Jeg tror ikke det er mange der synes det er fedt at rende rundt med hoste og men hvis man har været isoleret i flere uger og testet negativt så har man altså ikke Corona -- i hvert fald ikke længere.

Jeg bliver heller ikke hjemme efter tre ugers hosten. Som du siger det kan blive siddende i meget lang tid. Det er ikke det jeg taler om

Men jeg oplever gang på gang kollegaer, sim faktisk har blanke øjne og ru eller snotnæse som kommer på arbejder. Og densidste to gange jeg har noteret mig dette har jeg selv efterfølgende haft tre- fire sygedage hjemme .  Det er møgtræls. Jeg oplever også folk der går hjem kl 12-13 fordi “er lige har fået det værre” ... jo men hvis det er på kanten - så bliv hjemme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.