Det er mig med corona igen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2021

Frizzy

spørg dig selv - ville du selv sætte pris på en død snottet kollega der troppede op på arbejde lige før jul - uanset om det er før eller efter corona. 

Er man syg er man syg - og der er andre ting der er mindst lige så irriterende at få af sygdom. 

Kan slet ikke forstå folk der selv med en negativ PCR test tropper op til arrangementer eller på arbejde og siger : “host host - bare rolig det er ikke corona jer er testet”. “ Nej det kan godt være - men jeg har heller ikke lydt il alm influenza.

god bedring.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Måskemor skriver:

Ja, der varede kun 48 timers tid. Kunne antyde lidt smag hvis jeg var flittig med næsespray.

Men jeg kan jo få luft igennem et næsebor - og det kan jeg ikke dufte igennem? 
jeg har bare aldrig oplevet det før, ved forkølelse. Men måske det bare er min debut

Anmeld Citér

19. december 2021

Carina:-)

Vi har lige haft influenza- nøjagtig samme symptomer som corona . Men altså bare alm influenza. 

Anmeld Citér

19. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Frizzy skriver:

spørg dig selv - ville du selv sætte pris på en død snottet kollega der troppede op på arbejde lige før jul - uanset om det er før eller efter corona. 

Er man syg er man syg - og der er andre ting der er mindst lige så irriterende at få af sygdom. 

Kan slet ikke forstå folk der selv med en negativ PCR test tropper op til arrangementer eller på arbejde og siger : “host host - bare rolig det er ikke corona jer er testet”. “ Nej det kan godt være - men jeg har heller ikke lydt il alm influenza.

god bedring.

Det her er ikke influenza  den sygdom kender jeg ud og ind. 
det er en god gang forkølelse ….. 

Anmeld Citér

19. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

En af grundene til at man anbefales at blive testet to gange (dag 4 og 6) med PCR er netop fordi folk tester positive på forskellige tidspunkter. 

Så bestil en PCR igen. 

Og selvfølgelig skal du ikke på arbejde og potentielt smitte dine kolleger. 

God bedring 

Anmeld Citér

19. december 2021

CBbaby

Ja, jeg fik en pcr test i tirsdags - negativ. 
men kviktest fredag - negativ. 
igår og idag er mine symptomer i den grad taget til. 
jeg kan ingenting smage - som i ikke engang en citron eller mine yndlingschips! 
jeg ikke lugte en karry sild og min shampoo. 
jeg er forvirret - er der stadig mulighed for corona når min kviktest i fredags var negativ? 
jeg hoster og er død snottet. Men - hvad gør man? Tager på job? Det må man jo godt med forkølelse… men ér der reel mulighed for corona? Endnu? 
help 

Når dine symptomer bliver ved, så skal du klart tage en PCRtest. 

Jeg kender måske 50 mennesker, hvor coronatestes først blev postiv på dag 6. Det kommer jo an på, hvor meget virus din krop udskiller. 

Tirsdag er jo længe siden. Selv i fredags er længe siden i forhold til udvikling af corona  

Men uanset hvad synes jeg også, at du skal blive hjemme. Og rigtig god bedring  

Anmeld Citér

19. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Tak for alle jeres svar! 
det var umiddelbart altsammen det jeg selv tænkte. Men det er rart, at få det bekræftet. 
iøvrigt har jeg fået en pcr test idag - så…. 
…. følg med i morgen

Anmeld Citér

19. december 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Frizzy skriver:

god bedring.

Præcis. Det er en af de ting jeg håbede folk ville tage med sig fra corona-tiden. Lad være med at møde syge på arbejde - om det så bare er forkølelse med snot og hoste så er det tarveligt at smitte sine kolleger.

Anmeld Citér

19. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
IenFart skriver:

Præcis. Det er en af de ting jeg håbede folk ville tage med sig fra corona-tiden. Lad være med at møde syge på arbejde - om det så bare er forkølelse med snot og hoste så er det tarveligt at smitte sine kolleger.

Point taken

Anmeld Citér

19. december 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
CKJ skriver:

Point taken

Det var oprigtigt ikke rettet mod dig men en generel betragtning. Jeg havde læst dine forrige opslag hvor det lød som om du var kommet til samme konklusion.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.